Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 Populært innlegg #1 Skrevet 28. mars 2023 Når alle rundt meg har det og er ferdig med å få barn. Da skjønner man at man ligger etter i livet. Noen jevnaldrende har til og med tenåringer, og selv da har de ikke vært spesielt tidlig ute med å få barn (rundt 24 år). Har heller ikke noen venner eller nettverk. Er i fast jobb, men tjener dårlig. Eier ikke bolig. Har litt angstproblematikk og sliter med å se at utseende mitt er bra nok. Er skalla, ikke særlig maskulin. Innadvendt. I perioder bruker jeg datingapper, men blir deppa hver gang når jeg innser hvor håpløst det er. Så sletter jeg, før jeg etter noen måneder får et naivt håp om at noen kanskje liker meg denne gangen. Vet hva jeg har aller mest lyst til å gjøre og det er helt rasjonelt, men kan ikke skrive det her. Det er snart 5 år siden jeg hadde sex og noen som helst form for nærhet/intimitet har vært fraværende siden. Det føles stusselig at det eneste jeg ser frem til er alkohol, god mat og filmer/serier. At jeg har motivasjon til å trene er et mirakel i seg selv. Må vi bare forvente at enkelte mennesker går til grunne her i livet? Vi lever jo i et iskaldt samfunn hvor alle kun bryr seg om egen flokk. Jeg prøver å smile og være vennlig mot fremmede, men man får jo nesten ikke øyekontakt med folk lengre. Skjønner ikke hvordan mennesker finner seg partnere.. Hva er det de har som ikke jeg besitter? Anonymkode: 0fb5f...e52 5 88
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 Mange finner seg jo partnere der de aller minst venter det. Fokuser heller på å være sosial, begi deg ut på ting som skulpturkurs, kokkekurs, natteravn, gaming treff, frivillig i nærmiljøet, støttekontakt. Altså gjør ting for å sysselsette deg selv, for å gi deg selv mestringsfølelse, bli kjent med folk. Kanskje dukker det opp en potensiell partner en dag. Datingapper går vel for det meste ut på at folk bare skal få seg et ligg og ikke noe mer.. Lev livet! Anonymkode: 441ea...b27 32 1 13
AprilLudgate Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 Jeg tror, at dersom du setter deg på en uteservering i sentrum en lørdags formiddag i handlegata så vil du nok se alle slags folk i en relasjon. Det er ikke dermed sagt at relasjonen for de attraktive eller det du tenker på som uattraktiv er sunn, gjensidig eller god. Det vakre kjernesunne paret kan være misfornøyde, de tjukke kan være misfornøyde og de uattraktive kan være fornøyde. Og visa versa. Det å etablere seg og få barn er ikke et mål på hvor suksessfull og attraktiv man er. Men, det er jo nok av kvinner som også mangler den «perfekte Tinderbioen». Og de tenker akkurat det samme som deg. Så kanskje det er dumt å slette absolutt alt av dateapper? 🤷♀️ 30 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 Har du noen interesser? Det er lettere å treffe noen du passer med om du deltar i fritidsaktiviteter du trives med, da treffer du i det minste andre mennesker med samme interesse, og dere blir kjent på en helt annen måte enn gjennom datingapper. Det er en grunn til at mange finner sin partner gjennom jobben, felles venner eller hobbyer. Anonymkode: a26a3...9cc 13
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når alle rundt meg har det og er ferdig med å få barn. Da skjønner man at man ligger etter i livet. Noen jevnaldrende har til og med tenåringer, og selv da har de ikke vært spesielt tidlig ute med å få barn (rundt 24 år). Har heller ikke noen venner eller nettverk. Er i fast jobb, men tjener dårlig. Eier ikke bolig. Har litt angstproblematikk og sliter med å se at utseende mitt er bra nok. Er skalla, ikke særlig maskulin. Innadvendt. I perioder bruker jeg datingapper, men blir deppa hver gang når jeg innser hvor håpløst det er. Så sletter jeg, før jeg etter noen måneder får et naivt håp om at noen kanskje liker meg denne gangen. Vet hva jeg har aller mest lyst til å gjøre og det er helt rasjonelt, men kan ikke skrive det her. Det er snart 5 år siden jeg hadde sex og noen som helst form for nærhet/intimitet har vært fraværende siden. Det føles stusselig at det eneste jeg ser frem til er alkohol, god mat og filmer/serier. At jeg har motivasjon til å trene er et mirakel i seg selv. Må vi bare forvente at enkelte mennesker går til grunne her i livet? Vi lever jo i et iskaldt samfunn hvor alle kun bryr seg om egen flokk. Jeg prøver å smile og være vennlig mot fremmede, men man får jo nesten ikke øyekontakt med folk lengre. Skjønner ikke hvordan mennesker finner seg partnere.. Hva er det de har som ikke jeg besitter? Anonymkode: 0fb5f...e52 Du er mann og kan fortsatt få barn til du er 70 (ikke at det er anbefalt). Om du hadde vært en kvinne i samme situasjon hadde jeg forstått om du var stressa. Jeg er mann og to år yngre enn deg. Jeg ser relativt bra ut, men selv jeg sliter på datingapper. Om du bruker det som målestokk vil du automatisk føle deg som en taper. Tinder er moro for topp 10% av menn. For de resterende 90% er det en kjedelig opplevelse. Husk at kvinner sveiper på typ 2%. Ta dette i betraktning før du går i kjelleren. Du høres forøvrig deprimert ut. Jeg ville booket time hos legen og fått henvisning til psykolog for å renske opp i tankene dine. Ellers er kjedelige råd som å trene, komme seg ut i sola, sosialisere med venner, og fokusere på de tingene du er takknemlig for i livet. Anonymkode: 6e66c...94c 25 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #6 Skrevet 28. mars 2023 Jeg er en oppegående, ressurssterk person med høyere utdanning, stort nettverk, mange nære venner, ser bra ut. Kjærligheten kom allikevel ikke rekende på ei fjøl. Det har aldri stått en frier på døra mi. Alle mine siste tre forhold, inkl min nåværende samboer og far til barn, møtte jeg på datingapp. Jeg traff 32 stk på Tinder over et tidsrom på 18 mnd før det ble klaff med min nåværende samboer. Man må legge ned en god del innsats selv, uansett hvilket utgangspunkt man har. Noen få møter tilfeldigvis den rette på jobb, gjennom venner osv men det er ikke like vanlig/enkelt i dag, og mindre sannsynlig jo eldre man blir. Mitt råd til deg er derfor å ikke gi opp, gjør en aktiv innsats for å møte den rette. Om det enten er å snakke og møte noen på datingapp, eller å gå ut i verden og bli kjent med folk, det krever innsats uansett. Lykke til Anonymkode: 72545...ebf 13 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #7 Skrevet 28. mars 2023 Jeg tror du må jobbe for å møte the one. Det er fåtall som møter noen over frukten på rema 1000.Noen møter jo kjærlighet i annenhver person man snakket med, mens andre trenger mer gnist. Jeg er av siste typen. Hadde ikke sex (eller kjæreste) på 7 år. Jeg var lei av å være singel. Møtte masse menn fra apper. Flere dater i uka. Da jeg har mest tro på å møte og snakke med folk for å kjenne kjemi. Jeg tror også man fort merker om det er noe mer. Derfor tok jeg korte dater. Funka det ikke hadde jeg ikke noe imot å si takk for meg etter 30 min. Var det hyggelig kunne jeg sitte lenge. Jeg må ha møtt over 100 menn på denne måten. Tror det gikk godt over ett år før jeg som 36 åring møtte han jeg er sammen med i dag og har to barn med. Anonymkode: 7efd0...2c1 14
Gjest Automagisk Skrevet 28. mars 2023 #8 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når alle rundt meg har det og er ferdig med å få barn. Da skjønner man at man ligger etter i livet. Noen jevnaldrende har til og med tenåringer, og selv da har de ikke vært spesielt tidlig ute med å få barn (rundt 24 år). Har heller ikke noen venner eller nettverk. Er i fast jobb, men tjener dårlig. Eier ikke bolig. Har litt angstproblematikk og sliter med å se at utseende mitt er bra nok. Er skalla, ikke særlig maskulin. Innadvendt. I perioder bruker jeg datingapper, men blir deppa hver gang når jeg innser hvor håpløst det er. Så sletter jeg, før jeg etter noen måneder får et naivt håp om at noen kanskje liker meg denne gangen. Vet hva jeg har aller mest lyst til å gjøre og det er helt rasjonelt, men kan ikke skrive det her. Det er snart 5 år siden jeg hadde sex og noen som helst form for nærhet/intimitet har vært fraværende siden. Det føles stusselig at det eneste jeg ser frem til er alkohol, god mat og filmer/serier. At jeg har motivasjon til å trene er et mirakel i seg selv. Må vi bare forvente at enkelte mennesker går til grunne her i livet? Vi lever jo i et iskaldt samfunn hvor alle kun bryr seg om egen flokk. Jeg prøver å smile og være vennlig mot fremmede, men man får jo nesten ikke øyekontakt med folk lengre. Skjønner ikke hvordan mennesker finner seg partnere.. Hva er det de har som ikke jeg besitter? Anonymkode: 0fb5f...e52 "Hva er det de har som ikke jeg besitter?" Billett til Thailand elller Filippinene?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #9 Skrevet 28. mars 2023 Damer er ikke for alle. Damer vil ha vinnere. Anonymkode: 7fee7...671 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #10 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Damer er ikke for alle. Damer vil ha vinnere. Anonymkode: 7fee7...671 Jeg elsker menn som kan å spille Mario Kart 😍 Slår han til i yatzi også, gudbedre... ta hjerte mitt Anonymkode: 2da88...17b 12 3 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #11 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg elsker menn som kan å spille Mario Kart 😍 Slår han til i yatzi også, gudbedre... ta hjerte mitt Anonymkode: 2da88...17b Jeg hadde en topp 10 tid i Time trial på "Moo Moo farm" på Nintendo 64, og sendte inn tiden til et amerikansk gamingblad. How you doin? 😏 Anonymkode: 6e66c...94c 9 8 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #12 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du er mann og kan fortsatt få barn til du er 70 (ikke at det er anbefalt). Om du hadde vært en kvinne i samme situasjon hadde jeg forstått om du var stressa. Jeg er mann og to år yngre enn deg. Jeg ser relativt bra ut, men selv jeg sliter på datingapper. Om du bruker det som målestokk vil du automatisk føle deg som en taper. Tinder er moro for topp 10% av menn. For de resterende 90% er det en kjedelig opplevelse. Husk at kvinner sveiper på typ 2%. Ta dette i betraktning før du går i kjelleren. Du høres forøvrig deprimert ut. Jeg ville booket time hos legen og fått henvisning til psykolog for å renske opp i tankene dine. Ellers er kjedelige råd som å trene, komme seg ut i sola, sosialisere med venner, og fokusere på de tingene du er takknemlig for i livet. Anonymkode: 6e66c...94c De fleste menn på 70 vil slite veldig om de leter etter en partner å få barn med. Det samme gjelder menn på 40+. Det er en grunn til at statistikker viser at menn som ikke er pappa innen de er 45, aldri blir det. Anonymkode: c5729...2e1 7 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #13 Skrevet 28. mars 2023 Men assa... hvorfor er så mange menn opphengt i at alt de IKKE kan gjøre noe med er årsaken til at de er single? Er mer enn nok man KAN gjøre noe med (og da kommer høyere lønn og egen bolig ganske langt ned på lista faktisk). Men det koster jo litt innsats, så da er det lettere å plante ræva i soffaen, hånda i godteposen og starte surmulinga over at man er skalla. Angst kan gjøres noe med. Kontaktflate kan gjøres noe med. Vaner og interesser kan gjøres noe med (ikke for at vanene eller interessene skal være "attraktive", men fordi bare det å HA vaner og interesser som man bruker litt tid på er attraktivt i seg selv). En ok pluss klesstil kan alle skaffe seg (trenger ikke style seg som sleske eiendomsmeglere eller finansfolk heller, er nok å bytte ut joggebuksa med et par jeans, hettegenseren med ei skjorte eller genser, gjerne i en farge (dvs noe annet enn svart og grått) samt bytte sokker daglig. Jeg ser aldri mer enn én gang på lett overvektige menn i slitte sko, joggebukser med knær og hettegenser. Har den samme mannen på seg et par jeans, en ordentlig genser og i tillegg har litt oppreist holdning, da driter jeg i om han er skalla, lav eller ikke har hatt sex på 5 år. Da er han straks langt mer interessant. Fordi det ser ut som han bryr seg litt mer enn varianten med joggebukse, hettegenser og sammensunkne skuldre. Anonymkode: ee8d8...be3 33 13
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #14 Skrevet 28. mars 2023 Du sier ikke noe om hva slags damer du går etter. Når du er på datingapper ser du etter de peneste? Altså du må jo like hvordan hun ser ut, men jeg tror at mange single menn er for opphengt i utseende til en potensiell kjæreste. Hvis du ikke er helt smashing selv så kan du ikke få en dame som ser ut som en fotomodell. Det tror jeg flere single menn bør tenke mer over, hvis de ønsker å finne en dame for et varig forhold. Prøv å gi litt flere damer en sjanse, møt dem i virkeligheten og ikke vær for opphengt i at hun skal være veldig pen. Det finnes mange, søte, vanlige og litt overvektige damer som du sikkert kan ha sjanse på. I tillegg bør du jobbe med angstproblemene dine, og at du føler deg så dårlig om deg selv. Søk hjelp og prøv å få samtaler om hvordan du har det, for eksempel på lavterskeltilbud i kommunen. Start med å prate med fastlegen om det. Anonymkode: 539ca...a4c 13 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #15 Skrevet 28. mars 2023 Anbefaler at du får deg en hobby der du kan møte folk😊 Det er jo håp for alle, og det er jo som regel ingen hastverk for menn på 37 år med tanke på å kunne få barn. Verre for oss kvinner på samme alder. Anonymkode: d36bc...335 3 3
Serafin Skrevet 28. mars 2023 #16 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du noen interesser? Det er lettere å treffe noen du passer med om du deltar i fritidsaktiviteter du trives med, da treffer du i det minste andre mennesker med samme interesse, og dere blir kjent på en helt annen måte enn gjennom datingapper. Det er en grunn til at mange finner sin partner gjennom jobben, felles venner eller hobbyer. Anonymkode: a26a3...9cc Nei, dette kan jeg avkrefte. Det stemmer ikke i det hele tatt. Jeg har og har hatt mange fritidsinteresser. Og de aløer fleste er ikke interesert i noe annet enn å drive med den spesifikke fritidsaktiviteten. De er der for å trene og ikke være sosiale. Og så går de når de er ferdige med den fritdsaktiviteten og fortsetter å sysle med seg selv og sitt. 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #17 Skrevet 28. mars 2023 Det er ikke så rart at du ikke får deg dame når du er suicidal og tenker du er null verdt og har angst og tenker så pessimistisk om kvinner og dating. Du må være et aktuelt partneremne for å bli interessant som partner så begynn der. Anbefaler deg å reise masse rundt og oppleve verden, bli trygg på deg selv og sosial menneskeskjenner, begynne i terapi og investere i utseendet og livet ditt. Etablere deg som en voksen mann og ikke bare sitte tafatt og tro at en kjæreste skal ordne alt i livet ditt Anonymkode: cc3a4...249 7 8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #18 Skrevet 28. mars 2023 Husk også at det å være i forhold er ikke alltid å foretrekke, det er masse misfornøyde folk i forhold. Det å ha barn trenger heller ikke å være "meningen med livet". Stadig flere velger det faktisk bort. Skriver det bare for at du skal få litt perspektiv. Anonymkode: 64bdf...ef8 5 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #19 Skrevet 28. mars 2023 Hvorfor datingapper? Det er jo bare tull! Anonymkode: f9f91...4ba 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #20 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er det de har som ikke jeg besitter? Anonymkode: 0fb5f...e52 Livslyst og pågangsmot for å nevne noe. Du er tydeligvis ikke fornøyd med situasjonen din. Men hva gjør du for å endre på den? Kan ikke se at du skriver om noe du selv aktivt gjør for å endre livet ditt. At du er skalla har faktisk null å si. Anonymkode: f90bc...2cb 8 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå