Gjest frua Skrevet 1. januar 2006 #1 Skrevet 1. januar 2006 Jeg har to stykk, som jeg bruker til jakt og ettersøk av skada hjortevilt. Skulle nok vært flinkere til å trene dressur, men det kanskje blir bedre i 2006 Ønsker meg egentlig en "bare" kosehund også, som jeg kan slippe ut på tunet og som ikke tar seg en jakttur på egenhånd . Men, det blir ikke no av... får bruke tid og krefter på de suggene jeg har! Forresten... Et godt nytt år til dere alle
Murmelmy Skrevet 1. januar 2006 #2 Skrevet 1. januar 2006 Jeg har en ordentlig kosehund (jack russell terrier), men som gjerne tar seg en runde etter reven. Han er for pysete til å gjøre dem noe og står bare og bjeffer....tullingen
Gjest Varg-Menja Skrevet 1. januar 2006 #3 Skrevet 1. januar 2006 Hunden min er en selskapshund, foreløpig, men driver litt lydighetstrening på egen hånd. Vi kommer til å begynne å trene trekking, blodspor, agility og lydighet etterhvert. Ser ingen motsetning mellom det å være brukshund og selskapshund heller.
monja Skrevet 1. januar 2006 #4 Skrevet 1. januar 2006 Hunden vår er jakt hund. Jakter på skogsfugl med han.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 1. januar 2006 #5 Skrevet 1. januar 2006 Valpen har jeg mange drømmer for: Redningshund, lydighet, og lære henne ting som f.eks finne nøklene til mor, lukke dører, putte lekene oppi lekekassa, sånne triks. Gamlefar har jeg trent lydighet med, men nå er han pensjonert.
Gjest vimse Skrevet 1. januar 2006 #6 Skrevet 1. januar 2006 To hunder til jakt En til lydiget En som er blitt pensjonist Og så er de kosehunder!! DET er det ikke tvil om
Gjest j79 Skrevet 2. januar 2006 #7 Skrevet 2. januar 2006 Har en stående fuglehund som skal brukes til rypejakt når han er ferdig med å være valp. I tillegg til jakthund er han selvfølgelig også familihund og kosehund.
Gjest Gjesta Skrevet 2. januar 2006 #8 Skrevet 2. januar 2006 Har en stående fuglehund som skal brukes til rypejakt når han er ferdig med å være valp. I tillegg til jakthund er han selvfølgelig også familihund og kosehund. ← Nesten samme situasjon her. Vårt lille monster er bare ni uker gammel, så det blir å smøre seg med tålmodighet. Foreløpig er han turbo og ødelegger alt han finner av interesse.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #9 Skrevet 2. januar 2006 selskapshund og utstilling, og kanskje avl hvis han gjør det enda bedre på utstilling (han ble beste unghund i sin rase i 2005) og hvis HD-røntgen blir godkjent. vi er deleier med oppdretter så blir ikke noe kjøkkenavl for å si det slik.
Julie Skrevet 2. januar 2006 #10 Skrevet 2. januar 2006 Bruker henne til rype- og skogsfugljakt. Snørekjører også en god del, evt. lar henne trekke pulken, kløv sommerstid. Har trent litt blodspor også, men mest på hobbybasis. Julie
Xora Skrevet 2. januar 2006 #11 Skrevet 2. januar 2006 Min hund "brukes" til kos, selskap, leke- og turkamerat han. Og så verdens beste samboer da... Ja, og en ting til; en som roter lekene sine utover alt og legger fra seg masse hår sånn at mor må rydde og vaske titt og ofte...
Sarabi Skrevet 2. januar 2006 #12 Skrevet 2. januar 2006 I det siste har vi brukt de to jack russell terrierne våre til ganske så lite, men vi har trent lydighet og agility og blir kanskje å konkurrere etterhvert. Vi har også hatt ene hunden på sporkurs. Så for tiden er de kosehunder :D
monikabrx Skrevet 1. februar 2006 #13 Skrevet 1. februar 2006 Hunden min er et familiemedlem. Kjekt med en i familien som alltid er blid og possitiv.. :grine2:
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #14 Skrevet 1. februar 2006 vi er deleier med oppdretter så blir ikke noe kjøkkenavl for å si det slik. ← Kjøkkenavl?
-Fisken- Skrevet 1. februar 2006 #15 Skrevet 1. februar 2006 Hunden min er et familiemedlem. Kjekt med en i familien som alltid er blid og possitiv.. :grine2: ← Enig der Hunden min er en god venn, en turvenn, en sovekamerat, en å se film med, en som spiser opp alle smuler rundt omkring, og et skikkelig kosedyr
Gjest Revenka Skrevet 1. februar 2006 #16 Skrevet 1. februar 2006 Min hund er først og fremst en familie/kos/selskapshund. Så trener jeg lydighet og bruks med ham, konkurrerer Stiller han også på utstilling når han ser fin ut. Han varierer i vekt, og dette er en rase dommerne gjerne vil se tung, mens min aktive vovve blir ikke tung men atletisk og sprek. Vanskelig å få både i pose og sekk. Bruks og utstilling.. hmm.. Men vovven er også min beste venn han forteller aldri hemmeligheter videre.. tihi
Gjest Aimable Amie Skrevet 1. februar 2006 #17 Skrevet 1. februar 2006 Min hund er for kos og tur ... som en annen her sa "den eneste i familien som alltid er blid og glad - aldri sint og sur"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå