AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Del Skrevet 28. mars 2023 Skal til Spania i starten av juni (første sydentur på mange år!), og jeg er litt i stuss på hva jeg trenger å pakke med. Ser ut som temperaturen på kvelden ligger på ca 18-21 grader. Vil kortermet bli for kaldt? Trenger jeg ha med blazer/jakke? Er langermet kjoler greit å ha med seg? Kan si at jeg er litt kald av meg. Redd det vil bli kjølig om jeg ikke har med meg noe langermet.. Anonymkode: 8af28...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Del Skrevet 28. mars 2023 Hadde pakket: Et par shorts og lette kjoler for dagen 1-2 jeans og langermet kjole for kvelden tskjorter/topper Flip flops for stranda / bassengkanten Litt finere sandaler Sneakers 1 par pumps og 1 par høyhælte sandaler 1 denimjakke eller skinnjakke 1-2 par sokker Undertøy 2-3 bikinier eller badedrakter Treningsklær Anonymkode: 2b839...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Del Skrevet 28. mars 2023 Det er ofte kaldt på flyet, så ta på deg noe som du og kan bruke ute på kveldene - , så slår du to fluer i en smekk. Anonymkode: b0bca...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Del Skrevet 29. mars 2023 Det kommer an på hvor du skal. Og hvordan den lokale værmeldingen er den uka. Er det San-Sebastian/Bilbao så kan det være behov for både langbukse og regnkåpe. Er det Grenada/Marbella og været klaffer vil du ikke trenge noe over armene på kvelden en gang, men også her kan man oppleve kald vind tidlig i sesongen, selv regn kan forekomme. I tillegg til standard sommerklær reiser jeg alltid med en lang ullkardigan. Den er god å ha i Norge, på fly, inne i aircondition, og innimellom på kvelden. Ellers følg med på værmeldingen, og vurder om du også bør pakke noe vind- eller vanntett. Anonymkode: 6d97f...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #5 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er ofte kaldt på flyet, så ta på deg noe som du og kan bruke ute på kveldene - , så slår du to fluer i en smekk. Anonymkode: b0bca...e07 Tenkte å reise i en linbukse og en linskjorte. Men det blir kanskje for kaldt. Du har jo rett i at det ofte er kaldt på flyet. Hmm.. Ts Anonymkode: 8af28...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #6 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kommer an på hvor du skal. Og hvordan den lokale værmeldingen er den uka. Er det San-Sebastian/Bilbao så kan det være behov for både langbukse og regnkåpe. Er det Grenada/Marbella og været klaffer vil du ikke trenge noe over armene på kvelden en gang, men også her kan man oppleve kald vind tidlig i sesongen, selv regn kan forekomme. I tillegg til standard sommerklær reiser jeg alltid med en lang ullkardigan. Den er god å ha i Norge, på fly, inne i aircondition, og innimellom på kvelden. Ellers følg med på værmeldingen, og vurder om du også bør pakke noe vind- eller vanntett. Anonymkode: 6d97f...2db Vi skal til Mallorca Ullcardigan kan være greit å ha med, men vet ikke hvor god bruk jeg får for den der nede. Lurer derfor på om blazer eller dongerijakke er lurere, for det får jeg kanskje bruk for der nede også (om det vil bli behov i det hele tatt mtp på temperatur). Ts Anonymkode: 8af28...c56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #7 Del Skrevet 29. mars 2023 Var på gran canaria nå. Da var det kjølig på kvelden i ca 20 grader. Hadde med en lang ull cardigan jeg hadde på flyet og brukte der nede på morgen og kveld. Hadde også med en tynn dunjakke. Og det var det mange andre som brukte også. Men tenker du ikke trenger det på sommerhalvåret Anonymkode: 880a5...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal til Mallorca Ullcardigan kan være greit å ha med, men vet ikke hvor god bruk jeg får for den der nede. Lurer derfor på om blazer eller dongerijakke er lurere, for det får jeg kanskje bruk for der nede også (om det vil bli behov i det hele tatt mtp på temperatur). Ts Anonymkode: 8af28...c56 Mallorca er ofte nydelig i Juni. Luftig ull er faktisk ganske godt i litt kjøligere kveldsluft, veier lite og tar liten plass. Og de er fantastiske å surre sammen til en pute på flyet. Min Acne ullcardigan, du vet disse som var ekstremt populære for ti års tid siden, har vært en fast reisevenn, også i asia, i mange år nå. Ull puster, blir aldri klamt, og gir god varme. Blazer er som oftest bomull, kan bli veldig klamt og ubehagelig, og veier en del. Av samme grunn ville jeg aldri pakket en dongerijakke for en slik tur. Om det er meldt litt vind/fuktighet pakker jeg en ultralett knelang jakke, med hette og glidelås. Som også kan brukes lag-på-lag med cardigan. Ville ikke reist i lin, det krøller. Men er supert på kvelden der nede. Uansett, mitt fremste tips er; sjekk været to dager før du reiser, og tilpass bagasjen etter det. Været kan variere der som her. Anonymkode: 6d97f...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #9 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mallorca er ofte nydelig i Juni. Luftig ull er faktisk ganske godt i litt kjøligere kveldsluft, veier lite og tar liten plass. Og de er fantastiske å surre sammen til en pute på flyet. Min Acne ullcardigan, du vet disse som var ekstremt populære for ti års tid siden, har vært en fast reisevenn, også i asia, i mange år nå. Ull puster, blir aldri klamt, og gir god varme. Blazer er som oftest bomull, kan bli veldig klamt og ubehagelig, og veier en del. Av samme grunn ville jeg aldri pakket en dongerijakke for en slik tur. Om det er meldt litt vind/fuktighet pakker jeg en ultralett knelang jakke, med hette og glidelås. Som også kan brukes lag-på-lag med cardigan. Ville ikke reist i lin, det krøller. Men er supert på kvelden der nede. Uansett, mitt fremste tips er; sjekk været to dager før du reiser, og tilpass bagasjen etter det. Været kan variere der som her. Anonymkode: 6d97f...2db Takk for tips Ser at den «linbuksa» jeg tenkte å kjøpe, kun består av 12% lin. Resten er 50% viskose og 38% bomull. Vil denne krølle like mye? Kommer nok til å ta med meg en cardigan eller ullgenser som jeg har på flyet, som jeg også kan bruke der nede ved behov. Blazer vil jeg ha med, fordi jeg synes det spicer opp et antrekk veldig om det er kaldt. Men er usikker. Det tar jo litt plass, som du sier! Ts Anonymkode: 8af28...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #10 Del Skrevet 29. mars 2023 Jeg er i Portugal en gang i året og der har jeg en tynn dunjakke som blir flittig brukt på kvelden. Anonymkode: fdd83...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #11 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tips Ser at den «linbuksa» jeg tenkte å kjøpe, kun består av 12% lin. Resten er 50% viskose og 38% bomull. Vil denne krølle like mye? Kommer nok til å ta med meg en cardigan eller ullgenser som jeg har på flyet, som jeg også kan bruke der nede ved behov. Blazer vil jeg ha med, fordi jeg synes det spicer opp et antrekk veldig om det er kaldt. Men er usikker. Det tar jo litt plass, som du sier! Ts Anonymkode: 8af28...c56 Å ha med plagg du liker godt og føler deg fin i er også veldig viktig - ta med blazer Vanskelig å si om buksa. Men generelt tror jeg denne puster lite, og verken er en vinner på fly, eller i varmen. Jeg reiser veldig ofte i bomullskjole. Og sneakers. Samt ullkardigan og et skjerf i ull, som enkelt kan pakkes bort, eller brukes som pute. Anonymkode: 6d97f...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #12 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å ha med plagg du liker godt og føler deg fin i er også veldig viktig - ta med blazer Vanskelig å si om buksa. Men generelt tror jeg denne puster lite, og verken er en vinner på fly, eller i varmen. Jeg reiser veldig ofte i bomullskjole. Og sneakers. Samt ullkardigan og et skjerf i ull, som enkelt kan pakkes bort, eller brukes som pute. Anonymkode: 6d97f...2db Skjønner, kanskje jeg skal forsøke å finne en linbukse som faktisk består av 100% lin istedet. Bare kjedelig om det krøller lett, som du sier. Da får jeg kanskje én gangs bruk av det, før det krøller og ikke er pent lengre. Har nemlig et par linskjorter (som faktisk er 100% lin) som jeg tenkte å ta med. Ts Anonymkode: 8af28...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #13 Del Skrevet 29. mars 2023 Niqab, i følge tråden som shamet kvinner som viser brystvorter gjennom klesplagg. Med mindre du vil bli forfulgt og brent levende på bålet av anti-woke 🤭 Anonymkode: 6a79e...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #14 Del Skrevet 29. mars 2023 Stortsett bare kjoler, Korte og lange. Anonymkode: b5e90...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #15 Del Skrevet 29. mars 2023 Et par shorts, et skjørt og en kjole. En lett bukse, type lin f.eks., til kvelden, en cardigan eller en denimjakke, kommer an på hvor frossen du er. Gode sko:) Og solkrem:D Anonymkode: 88901...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå