Gå til innhold

Når blir halebeinet bedre igjen?? 😫

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Knakk halebeinet for over 6 uker siden og jeg har sååå vondt enda 😕 legen sa det kunne ta uker og måneder før det ble bedre, men jeg er i ferd med å miste tålmodigheten 🤯 hvis du har knekt halebeinet før, hvor lang tid tok det for deg??? Trenger svar 😬

Anonymkode: 07765...e54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter enda, etter 8år. I perioder er det helt forferdelig. Var nett på scan, og fått påvist artrose i halebeinet, og jeg er under 35år 😳 

Anonymkode: c06cc...ec3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også fortsatt med det. Knakk det da jeg var 12, er nå 26. Kan ikke sitte på harde stoler/gulv etc uten å få veldig vondt. Kan heller ikkr sitte lenge på do

Anonymkode: 2fc81...083

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det første året var skikkelig vondt, det bedret seg året etter og da klarte jeg å sitte på harde stoler i en skoletime.

Anonymkode: ecc3f...da8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok 8 måneder før jeg ikke fikk skikkelig vondt av å sitte. 

Anonymkode: 746f1...5dd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

12 år etter det knakk er det fortsatt vondt å sitte litt for lenge på stoler, i bilen og å sitte litt for lenge i det hele tatt. 

Anonymkode: e9d70...781

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som helt blank på dette tema blir jeg nyskjerrig: hvorfor er dette så vondt. Og hvorfor har noen vondt så lenge ?

Håper det blir kortvarig for deg Ts. Ikke ta sorgene på forskudd selv om denne tråden ble litt dyster

Anonymkode: 21b60...414

AnonymBruker
Skrevet

Knakk det, ble aldri bra. Endte med å bli sykmeldt i 1 år, jobbet på kontor og en dag sa det stopp helt ut av det blå. Reiste meg opp for å dra for dagen, fikk de mest intense smertene jeg har opplevd og ble sykmeldt. Måtte ha hjelp til å reise meg opp, måtte ligge hvis jeg ikke skulle stå. Sosiale ting ble satt på vent med mindre jeg knasket smertestillende først.

Forsøkte fysioterapi og kiropraktor. Dro så til Volvat, de så på mr- bildene og kjente på halebeinet. Det var fortsatt brukket etter 2 år! Mest sannsynlig hadde det grodd noe, men at det knakk opp når jeg begynte å jobbe på kontor ett år etter fallet. Opererte det bort 14 dager senere. Det er fremdeles vondt noen ganger selvom det er 2,5 år siden operasjonen, men det er fantomsmerter for er ikke noe halebein der lenger, men heldigvis sjeldent. Kun hvis jeg sitter veldig lenge eller på hardt underlag

Anonymkode: c14d8...9a4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok 6 mnd her, fra jeg slo det. Tror ikke det brakk, men vet ikke sikkert. 

Anonymkode: cf80f...be3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Som helt blank på dette tema blir jeg nyskjerrig: hvorfor er dette så vondt. Og hvorfor har noen vondt så lenge ?

Håper det blir kortvarig for deg Ts. Ikke ta sorgene på forskudd selv om denne tråden ble litt dyster

Anonymkode: 21b60...414

Det er vanvittig mange nerver i ryggsøylen som halebenet er en del av.

Til TS, jeg hadde vanvittig vondt i mange måneder. De første månedene var det så vondt at jeg var konstant kvalm. Vet ikke helt når det ble mye bedre, tok kanskje 3 år før jeg følte at det ikke lenger var like plagsomt. Kanskje jeg bare er vant til smertene.

Anonymkode: 0b7fc...2b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...