Gå til innhold

Mobbebygda Drangedal

Anbefalte innlegg

Gjest In absentia
Skrevet

Stedet har bare rundt 4000 innbyggere, men mer enn 70 personer har vurdert å saksøke kommunen for mobbing de har opplevd på skolen.

Hva i alle dager er dette for et sted?

Kan det virkelig være så ille som det fremstår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

😮 Det var ekstremt.

Det er en av grunnene å være skeptisk til å bosette seg med barn i en liten bygd.

Det er noe med (u)kulturen der.

• Liker 2
Skrevet

Har vel en skole med skikkelig ukultur…. 

Elenfig rektor som har regjert i et par tiår, fremelsker ubrukelige lærere, ansetter ubrukelige lærere, plager vekk de gode og påskynder de dårlige.

Setter ikke inn nok ressurser hvor det trengst, og prioriterer å knipe budsjettet så kommune administrasjonen er happy. 

Aner ikke jeg, vet ingenting om stedet, uttaler meg bare på generelt grunnlag. 70 er ikke så mange, om man sprer de over litt tid. 

Er jo ikke helt ukjent med lærere som både mobber selv, og som tar mobbernes side? 

• Liker 4
Gjest paprikaskrue
Skrevet

Ser i en av sakene at en da ung gutt ble utsatt for tortur og i slike saker burde det være mulig å gå til sivilt søksmål?

At kommunen ikke ønsker å ta ansvar for at de har tillatt mishandling og vold mot barn gjør dem medskyldige. Det er godt at avisene skriver om dette så folk blir advart mot å flytte til dette møkkastedet.

Skrevet

Er det Sputnik som mobber folk?

Gjest In absentia
Skrevet
paprikaskrue skrev (4 timer siden):

Ser i en av sakene at en da ung gutt ble utsatt for tortur og i slike saker burde det være mulig å gå til sivilt søksmål?

At kommunen ikke ønsker å ta ansvar for at de har tillatt mishandling og vold mot barn gjør dem medskyldige. Det er godt at avisene skriver om dette så folk blir advart mot å flytte til dette møkkastedet.

Jeg gikk selv på en skole med dårlig klassemiljø og en hard tone mellom elever. Jeg ble kalt mye rart selv, og føler at «du er så stygg at du burde skytes» høres ut som vanlig krangling mellom barn. Tok igjen gjorde jeg også, så føler meg ikke som noe offer. Det var bare sånn språkbruken var på vår skole, og alle fikk. 

De som ble mer plaget hadde kanskje til felles at de ikke tok igjen eller stod så mye opp for seg selv. Eller hadde passive foreldre. Det var særlig en gutt som ble slått og plaget av de andre guttene hos oss, husker jeg, men det var aldri noen som havnet på sykehus så vidt jeg vet. Når jeg har tenkt tilbake så tenker jeg at han gutten ble mobbet, men det er jo mest fordi han fikk fysisk bank daglig. 

Hvor går grensen mellom «vanlige» miljø- og adferdsproblemer i en klasse over til å bli mobbing som skolen må betale erstatning for?

Jeg vet som sagt ikke svaret. Frem til jeg leste om denne saken så trodde jeg at stygg munnbruk og konflikter var en vanlig del av å være barn som alle opplevde med mindre de var spesielt heldige med skolen sin. 

Jeg tenker at hvis verbal mobbing gir grunn til erstatning så må det jo være minst en person per klasse ved 99% av skolene som kan kreve erstatning, og kanskje halvparten av hvert skoletrinn dersom stygge kommentarer gir erstatningskrav?

Men når 70 personer står fram så tenker jeg at noe må være særlig ille i Drangedal? Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...