Gå til innhold

Der røyk EM

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

norw skrev (4 minutter siden):

Aursnes spiller vel der i Benfica.

Ja, men da burde han spilt der ja! Jeg er ikke så fotballinteressert, følger mest med på landskamper. 

Bare syntes det var så rart at han skulle spille EM kvalik kamp når han faster.. Er jo ikke akkurat i toppform da! De kan vel ikke spise før sent, også gå hele dagen uten mat (og vann?) dessuten har han jo ikke gjort det særlig bra tidligere heller.

edit: googlet det, og vann kan de drikke! 

ikke så interessert i fasting heller ser jeg 😂

Endret av Ariande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skottland ser ut til å slå Spania. Da ser det svært mørkt ut allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Solbakken er en ufyselig fyr. På en eller annen måte er han en enda dårligere trener enn person. 

Anonymkode: 4a466...f64

Jeg liker Solbakken. Han er dønn ærlig, men jeg forstår ikke hvorfor Ohi ikke kom på banen. Er han skadet eller i dårlig form? Jeg tror det er bedre å sette inn en presisjonsmålscorer enn å sette inn Sander Berge når vi jakter mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Norge har typ 5 stjerner i de 10 største idrettene til sammen. Det er ikke akkurat veldig mye. 

Anonymkode: 4a466...f64

Haaland, Carlsen, Ødegaard, Jakob Ingebrigtsen hvem er den siste? Kristoff? men det er noen år siden han ble Europamester og han har aldri skint på nivå med Pogacar. Casper Ruud og Hovland er nesten stjerner, men bare nesten. Warholm er fantastisk men hekkeløp er vel en liten løpsøvelse. 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bra jobba Solbakken. Vi kollapser etter pause, og Solbakken bytter etter 75 min. Setter inn Thorstvedt når kampen er over. Flau coaching. 

Anonymkode: fd0db...7cd

Reagerte også veldig på Ståle Solbakken i denne kampen. 

Thorstvedt skulle startet kampen foran Moi. Det er lenge siden Moi har prestert særlig på landslaget, og det går lenge mellom hver gang. Thorstvedt har mål i seg. Og når vi sliter så fælt som vi gjorde i 2. omgang, så venter vi ikke til 95. minutt med å sette innpå en spiller som Thorstvedt. Særlig siden målfattige Berge kom inn for Moi i det 78. min.
Solbakken byttet tilogmed 2 ganger i ekstratiden, så Solbakken var med på å dra ut tiden og momentumet i kampen for å gjøre bytter i en overtid vi burde jaget etter mål! 

Moi var elendig, men Ståle Solbakken var dagens dårligste man. Elendig coaching.

Skal vi gå videre til EM må vi slå Georgia. Også på bortebane. Men det klarer vi altså ikke. Haaland virker å være den eneste sjansen vi har på et sluttspill. Og når det er slik at vi er så dårlige at man ikke klarer å slå Georgia uten Haaland, så kan det være likegreit at vi er hjemme fra EM neste år.

Haaland skulle valgt å spille for England. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Underlig hvordan Norge alltid tror de er bedre enn land som Skottland og Georgia. Er liksom det samme hver gang, "Ungarn bør vi ta, Serbia klarer vi greit". Osv. 

Anonymkode: 84351...3f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Underlig hvordan Norge alltid tror de er bedre enn land som Skottland og Georgia. Er liksom det samme hver gang, "Ungarn bør vi ta, Serbia klarer vi greit". Osv. 

Vi bør jo ha middels pluss vinnersjans siden vi har et greit lag og en supergigastjerne, men når supergigastjerna ikke er med, så blir vi bare middels. Norge med Haaland kan sammenlignes med Sverige med Zlatan og  Polen med Lewandowski. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på hvorfor jeg aldri lærer. Blir like skuffet hver gang jeg innser hvor ræva Norge egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Norsk landslagsfotball har da ikke vært nevneverdig siden 90-tallet. Se på det som noen dagers pause i Premiere League.

Anonymkode: 56903...b2e

Norsk herrelandsfotball.

De norske kvinnene er spiller VM i sommer.

U19-gutta spiller EM i juli.

Men serisøst, er det noen som er overvurdert i norsk sport, så er det sannelig de mannlige fotballspillerne. Haaland og Ødegaard er ikke nok.

Anonymkode: 8e279...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker du på da de tapte 8-0 mot England ifjor sommer..? Det er 20 år siden man kunne snakke om at kvinnelandslaget var bra. 

Du tenker på EM ja?  Noe de norske mennene ikke har vært i siden forrige årtusen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes folk er litt vel negative. Et veldig skuffende resultat, men dette er på ingen måte over. 

Anonymkode: 902c2...7de

Pappadrømmen skrev (2 timer siden):

Vi er NØDT til å slå Skottland to ganger.

Men når Skottland slår Spania, hjelper jo ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ariande skrev (1 time siden):

Er det bare jeg som reagerer på at de har en spiller som faster?? 

Han spiser da, bare på annet tidspunkt. Det er som periodisk faste. Og han blir jo 'overvåket' døgnet rundt av det medisinske appratet rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men når Skottland slår Spania, hjelper jo ikke det.

Isolert sett er vi et poeng foran om vi vinner de to kampene innbyrdes. Vi må nok ha et resultat i hjemmekampen mot Spania også.

Den eneste "fordelen" til Norge er at Skottland nå har spilt to hjemmekamper, mens Norge har spilt to borte. Vi må ha maks uttelling resten av kvaliken hvis det skal gå.

Men tror uansett at løpet er kjørt, da Skottland virker som et langt sterkere lag enn Norge. Uten Haaland presterer vi ingenting, ser det ut til.

Syns det er vanskelig å se hvor skoen trykker for Norge. Mentaliteten, kanskje?

Vi har jo mange spillere med internasjonalt snitt. Vi er dårlig stilt på keeperplass og Strandberg er for treig som stopper. Vi har gode midtbanespillere, to spisser som scorer mye for klubblaget, backene spiller på gode lag, Østigård som stopper er bra. Mye ligger til rette for at vi skal lykkes, men likevel svikter vi gang på gang.

Kanskje på tide å finne en manager med internasjonalt snitt? Ingen norske har det som skal til, virker det som.

Jeg er bare glad for at jeg er gammel nok til å mimre tilbake til Drillo-tiden. De som er født etter år 2000 får nok neppe oppleve Norge i et mesterskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skottland og Georgia skal vi være bedre enn, samme med Ungarn da vi klarte å rote det til mot dem. Mot Serbia virket det mer åpent i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
4 hours ago, norw said:

Skottland og Georgia skal vi være bedre enn, samme med Ungarn da vi klarte å rote det til mot dem. Mot Serbia virket det mer åpent i forkant.

Både Skottland, Ungarn og Serbia er foran oss på Fifa-rankingen. Så de tenker nok at de bør slå oss også. Og hjelper ikke at Brauten blir skadet omtrent hver gang det er landskamp heller 😛 Begynner å lure på om klubblagene driver rovdrift på ham og ikke ønsker han skal slite seg ut med landskamper. Men vi taper jo stort sett de avgjørende kampene selv om han er med også, det kan bli for mye fokus på at en enkeltspiller skal redde oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om Haaland på mirakuløst vis blir frisk til kampen mot Liverpool på lørdag da 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...