AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 Traff en mann for ca. 3 år siden og ble forelsket. Overså røde flagg som at eksen var altfor involvert enda, selv om de var gått fra hverandre tre år tidligere. Da når vi ble sammen, så ble hun forbannet og begynte å mase på han om alt. Hun sa hopp og han hoppet, gang på gang. Til slutt sa jeg fra om at nå burde det være nok, han sa ja, men fortsatt hadde eksen styringen. Jeg sa fra igjen, han lovet og det ble noe bedre. Etter det har det vært mange episoder der han har vært svært egoistisk og bare turet frem uten å tenke på meg. Det har vært på randen til å bli slutt flere ganger, men jeg (dum som jeg er) har ikke klart å ta siste steget. Så har vi hatt gode perioder der alt har vært fint. Så kan det oppstå situasjoner som f.eks at vi hadde planlagt ferie, jeg hadde tatt ut ferie fra jobb og så får jeg beskjed dagen før at nei, det blir ikke noen ferie fordi hans datter vil på ferie med han og hun vil ikke at jeg skal være med. Dette skjedde to ganger (altså dagen før vi reiser). Hun hadde fått tilbud tidligere, men sagt nei for så å ombestemme seg dagen før. Det har vært flere situasjoner som at jeg ble antastet av en kamerat av han som jeg ikke kjente og han løftet ikke en finger, satt bare å lo. Når han skjønte at jeg reagerte sterkt på antastingen så sa han at han skulle snakke med kompisen, men drøyde det bare. Så jeg sa fra til kompisen selv og skværet opp med han. Har vært en del slike situasjoner, der han har valgt letteste utvei for seg selv uten å ofre meg en tanke, selv om jeg på forhånd har sagt fra at det ikke er greit. Han sier ofte en ting, men gjør det motsatte. Har sagt til han at han må vise handling, ikke bare komme med ord. Han har sagt ofte at han skal fri til meg og at han vil gifte seg med meg. Ingenting skjer, bare tomme ord. Vi hadde en lang, fin periode og da kjøpte vi hus sammen og i følge han selv så var det da han ville fri som en naturlig del av at vi kjøpte hus. Nok en gang så har ingenting skjedd. Men, han er veldig snill med meg, kjøper flotte, dyre gaver, pusser opp hus og er bare snill egentlig. Det er jeg svært takknemlig for, men har sagt jeg trenger ikke dyre gaver, jeg ønsker en mann som stiller opp for meg og oss som et team. Nå er det skjedd igjen, han har sagt en ting, men gjør det stikk motsatte for det er enklest for han. Kjenner at jeg er utrolig glad i han, men er i tvil om jeg faktisk elsker han lenger. Føler at de mange tillitsbruddene gjør meg mer og mer distansert fra han. Vi har vært i terapi, der fikk han beskjed om at vi er et team, men rett etterpå gjorde han som han ville i en situasjon uten å snakke med meg først som gjorde at jeg ble lei meg. Er så trist og jeg er så frustrert!! Vi er godt voksne og er begge ferdig med barn. Hva ville du gjort i en slik situasjon? Anonymkode: 8aada...64e
Rødstrupa Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 Jøye meg, du nevner mange ulike ting.. ekser kamerat som tafser på deg samboer sitter og ler/ingen respekt for deg datter av han som velter ferieplaner deres frir ikke til deg tillitsbrudd Til sist: du sier at du er utrolig glad i han men tviler på at du elsker han. Da gjør du ikke det. Elsker du noen vet du det. Da gir vel svaret seg selv?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 Rødstrupa skrev (8 minutter siden): Jøye meg, du nevner mange ulike ting.. ekser kamerat som tafser på deg samboer sitter og ler/ingen respekt for deg datter av han som velter ferieplaner deres frir ikke til deg tillitsbrudd Til sist: du sier at du er utrolig glad i han men tviler på at du elsker han. Da gjør du ikke det. Elsker du noen vet du det. Da gir vel svaret seg selv? Ja, da du skriver det slik, så ser jeg jo hvorfor ting «falmer» fra min side. På en side så ønsker jeg å leve med han, men på en annen side så orker jeg ikke flere tillitsbrudd. Anonymkode: 8aada...64e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, da du skriver det slik, så ser jeg jo hvorfor ting «falmer» fra min side. På en side så ønsker jeg å leve med han, men på en annen side så orker jeg ikke flere tillitsbrudd. Anonymkode: 8aada...64e Nei, du vil jo ikke leve med han slik han behandler deg. Men du ønsker ikke leve alene. Og så klamrer du det til de få gode tingene ved han, så du slipper å ta steget å gjøre det slutt. Bruket håpet som undskyldning for å ta ansvar for egen lykke. Så da kan du bare fortsette livet med han, men da vet du akkurat hva din fremtid blir. Anonymkode: 7c2f7...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, du vil jo ikke leve med han slik han behandler deg. Men du ønsker ikke leve alene. Og så klamrer du det til de få gode tingene ved han, så du slipper å ta steget å gjøre det slutt. Bruket håpet som undskyldning for å ta ansvar for egen lykke. Så da kan du bare fortsette livet med han, men da vet du akkurat hva din fremtid blir. Anonymkode: 7c2f7...b1e Jeg har ikke problemer med å leve alene, men er redd jeg vil angre da vi også har det fint sammen. Orker ikke sånn av og på forhold. Anonymkode: 8aada...64e
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #6 Skrevet 29. mars 2023 Jeg hadde gått for lenge siden. Det er fint å prioritere barnet, men å ikke respektere dine grenser er overhodet ikke greit. Du kan finne noe bedre enn dette. Anonymkode: 22aee...ab8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #7 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Han har sagt ofte at han skal fri til meg og at han vil gifte seg med meg. Å gifte seg løser da ikke problemene dere har. Sikker på at du vil det?? Anonymkode: 6f264...269
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Å gifte seg løser da ikke problemene dere har. Sikker på at du vil det?? Anonymkode: 6f264...269 Nei, ikke nå lenger. Jeg var veldig klar for det en periode, men ikke nå lenger. Anonymkode: 8aada...64e
Tøvftta Skrevet 29. mars 2023 #9 Skrevet 29. mars 2023 Hva jeg ville ha gjort i en slik situasjon. Jo, gitt fyren fingeren etterfulgt av ett fuck you og dratt. For lenge siden. Handling veier mer enn ord, tenk på det.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #10 Skrevet 29. mars 2023 Tøvftta skrev (1 time siden): Hva jeg ville ha gjort i en slik situasjon. Jo, gitt fyren fingeren etterfulgt av ett fuck you og dratt. For lenge siden. Handling veier mer enn ord, tenk på det. Ja, er det også har sagt til han, og han sier han forstår. Vi kan ha det fint i lange perioder, og da har vi det veldig fint. Trives så godt sammen med han i disse periodene og er ikke i tvil om at han elsker meg. Det sier/viser han hele tiden. Problemet hans er nok at han er konfliktsky og velger letteste utvei for seg selv når det kommer til stykket. Anonymkode: 8aada...64e
I Grosny Skrevet 29. mars 2023 #11 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, er det også har sagt til han, og han sier han forstår. Vi kan ha det fint i lange perioder, og da har vi det veldig fint. Trives så godt sammen med han i disse periodene og er ikke i tvil om at han elsker meg. Det sier/viser han hele tiden. Problemet hans er nok at han er konfliktsky og velger letteste utvei for seg selv når det kommer til stykket. Anonymkode: 8aada...64e Den eksdama, jeg forstår ikke at hun har noen som helst styringsrett over gubben din, men dattera er en annen sak. Når du og dattera river i han fra hver sin retning for å få han med på ferie så er han i en veldig ubehagelig situasjon, og han bør lære seg å sette grenser. Egentlig bør du , datteren hans og han sitte sammen og planlegge ferie og kontraktfeste planen slik at den blir som den blir. Da kan han forholde seg til kontrakten i stedet for folk som plutselig bestemmer at han skal ditt og datt. Slik jeg oppfatter det er det egentlig ikke gubben som er hovedproblemet, men dårlige vibrasjoner og sjalusi i forholdet mellom deg og hans datter.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #12 Skrevet 29. mars 2023 I Grosny skrev (1 time siden): Den eksdama, jeg forstår ikke at hun har noen som helst styringsrett over gubben din, men dattera er en annen sak. Når du og dattera river i han fra hver sin retning for å få han med på ferie så er han i en veldig ubehagelig situasjon, og han bør lære seg å sette grenser. Egentlig bør du , datteren hans og han sitte sammen og planlegge ferie og kontraktfeste planen slik at den blir som den blir. Da kan han forholde seg til kontrakten i stedet for folk som plutselig bestemmer at han skal ditt og datt. Slik jeg oppfatter det er det egentlig ikke gubben som er hovedproblemet, men dårlige vibrasjoner og sjalusi i forholdet mellom deg og hans datter. Nei, ingen sjalusi der, hvertfall ikke fra min siden.Datteren er svært bortskjemt og får hun det ikke som hun vil, så blir det et helsikes bråk. Derfor har han føyd henne vedr. ferien. Bestemmer hun seg dagen før at hun likevel vil på ferie, så får hun det slik. Anonymkode: 8aada...64e
I Grosny Skrevet 29. mars 2023 #13 Skrevet 29. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, ingen sjalusi der, hvertfall ikke fra min siden.Datteren er svært bortskjemt og får hun det ikke som hun vil, så blir det et helsikes bråk. Derfor har han føyd henne vedr. ferien. Bestemmer hun seg dagen før at hun likevel vil på ferie, så får hun det slik. Anonymkode: 8aada...64e Jeg trodde det var alvorlig sjalusi fra datteren sin side. Dersom det ikke stemmer så er det lettere enn jeg trodde å få til et bra samspill dere tre i mellom. Hvem er det som er sjefen i livet til gubben din? Det er forståelig om det er dattera, og det er ganske uforståelig dersom det er x, men hun kan jo styre skuta med dattera som styrmann. Jeg gjetter at det som mangler med gubben din er styringa over livet hans, som ser ut til å være satt vekk til bortimot tre eksterne konsulenter, x, dattera og deg. Hvis dette stemmer så er det dette han bør ta tak i. Det er her han trenger terapi, og han må få styringa, ikke terapeuten. Endret 29. mars 2023 av I Grosny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå