AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 Jeg ble innlagt på sykehuset for en uke siden da jeg trodde jeg gikk i fødsel pga sterke og regelmessige rier. Har født før så kjenner til hvordan rier kjennes ut. Viste seg å være maserier og jeg fikk sterke smertestillende. Etter hvert ble jeg sendt hjem da jeg kun hadde 1-2cm åpning. Nå har jeg sterke maserier hver eneste kveld som kommer regelmessige. De er like ille hvis ikke verre enn fødselsrier fra forrige fødsel. Varer mellom 4-6 timer hver kveld, er helt skutt. Problemet er at jeg vet ikke når jeg eventuelt får ekte rier. Jeg kan jo ikke ringe føden hver kveld og komme inn på sjekk (dette krever en del logistikk fra familien sin side). Det er 3 uker til termin. Føden sier at jeg bare må ta kontakt når jeg føler for det, men hvordan skal jeg vite når fødselen er i gang vs falsk alarm når jeg har dette hver eneste dag/kveld? Anonymkode: 61f18...26b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 Hadde det fra uke 31 med nr 3. Ikke SÅ vondt som du beskriver, men regelmessige og målte tydelige og sterke når de la meg på registrering. Var også helt utslitt, både mentalt og fysisk. Jeg dro bare ned for en sjekk en lørdag formiddag da smertene endret seg, fikk mer menssmerter I tillegg på en måte. Dro ned alene og fikk beskjed om å ringe far og ordne barnevakt og kom ut igjen med baby 😊 Hadde så lite peiling at vi ikke engang hadde barnevakt klart 🤪 Svaret er vel at det tar seg opp på et tidspunkt. Anonymkode: 17cca...4fd
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg ble innlagt på sykehuset for en uke siden da jeg trodde jeg gikk i fødsel pga sterke og regelmessige rier. Har født før så kjenner til hvordan rier kjennes ut. Viste seg å være maserier og jeg fikk sterke smertestillende. Etter hvert ble jeg sendt hjem da jeg kun hadde 1-2cm åpning. Nå har jeg sterke maserier hver eneste kveld som kommer regelmessige. De er like ille hvis ikke verre enn fødselsrier fra forrige fødsel. Varer mellom 4-6 timer hver kveld, er helt skutt. Problemet er at jeg vet ikke når jeg eventuelt får ekte rier. Jeg kan jo ikke ringe føden hver kveld og komme inn på sjekk (dette krever en del logistikk fra familien sin side). Det er 3 uker til termin. Føden sier at jeg bare må ta kontakt når jeg føler for det, men hvordan skal jeg vite når fødselen er i gang vs falsk alarm når jeg har dette hver eneste dag/kveld? Anonymkode: 61f18...26b Du kan jo be om å få komme innom for en sjekk av åpning siden det er en uke siden sist. Anonymkode: dabbd...4f3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 Jeg hadde maserier i 5 døgn, jeg skjønte at ting var i gang når riene sluttet å gjøre så vondt, at de ble som vanlige fødselsrier. Etter det tok det 4 timer, så det gikk fort, men jeg skjønte det heldigvis raskt. Anonymkode: 2be01...a29
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo be om å få komme innom for en sjekk av åpning siden det er en uke siden sist. Anonymkode: dabbd...4f3 Har vært å sjekket etter en uke uten at det har åpnet seg mer. Men slimproppen gikk for en uke siden. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare en fødsel når jeg er så utmattet og sliten som nå. Jeg kaster opp av smertene og er fullstendig sengeliggende. Får ikke i meg mat eller væske da jeg bare kaster det opp og er kvalm. Jeg trenger til og med hjelp til å snu meg i sengen. Så hvis de tar seg opp mer så må det jo ende i keisersnitt på et punkt… Ts Anonymkode: 61f18...26b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #6 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært å sjekket etter en uke uten at det har åpnet seg mer. Men slimproppen gikk for en uke siden. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare en fødsel når jeg er så utmattet og sliten som nå. Jeg kaster opp av smertene og er fullstendig sengeliggende. Får ikke i meg mat eller væske da jeg bare kaster det opp og er kvalm. Jeg trenger til og med hjelp til å snu meg i sengen. Så hvis de tar seg opp mer så må det jo ende i keisersnitt på et punkt… Ts Anonymkode: 61f18...26b Jeg var sengeliggende i 6 uker med sterke smerter, jeg kunne ikke gå, men av en eller annen grunn, så når fødselen var i gang, var det som om kroppen var fit for fight. Hadde ikke sovet på ukesvis, og bare ligget i bro i smerter. Ikke sikkert slik det blir for deg, men jeg var veldig bekymret for hvordan kroppen skulle klare noe som helst. Om det er noen trøst. Ville ringt føden og hørt jeg; sagt at du er bekymret. Klarer du kjenne etter liv midt oppi dette? Anonymkode: 50a46...b84
Livetshemmelighet Skrevet 28. mars 2023 #7 Skrevet 28. mars 2023 Tips jeg fikk under fødsel før jeg kom inn til sjekk da jeg ringte var å stille meg i dusjen i 30 minutter med varmt vann (jrg satt på en krakk, klarte ikke å stå). Ga riene seg var det masrier. hos meg ble de værre av dusjen så fikk komme til føden for sjekk og hadde da 4 vm åpning og fødte 3 timer senere.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Skrevet 29. mars 2023 Livetshemmelighet skrev (9 timer siden): Tips jeg fikk under fødsel før jeg kom inn til sjekk da jeg ringte var å stille meg i dusjen i 30 minutter med varmt vann (jrg satt på en krakk, klarte ikke å stå). Ga riene seg var det masrier. hos meg ble de værre av dusjen så fikk komme til føden for sjekk og hadde da 4 vm åpning og fødte 3 timer senere. Dette prøvde jeg også, 5 dager på rad. Riene ga seg ikke, men ingen fødsel likevel 🤷🏻♀️ Anonymkode: 2be01...a29
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #9 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har vært å sjekket etter en uke uten at det har åpnet seg mer. Men slimproppen gikk for en uke siden. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare en fødsel når jeg er så utmattet og sliten som nå. Jeg kaster opp av smertene og er fullstendig sengeliggende. Får ikke i meg mat eller væske da jeg bare kaster det opp og er kvalm. Jeg trenger til og med hjelp til å snu meg i sengen. Så hvis de tar seg opp mer så må det jo ende i keisersnitt på et punkt… Ts Anonymkode: 61f18...26b Det gjorde det hos meg dessverre. Etter 6 uker var jeg så sliten og hadde opparbeidet meg enorm fødselsangst pga de langvarige smertene og jeg fikk derfor innvilget først igangsettelse og så planlagt keisersnitt. Det endte i hastekeisersnitt pga at hun kom før datoen for pks. Sier ikke at det er en løsning for deg, jeg var helt utslitt psykisk og fikk til slutt panikk hver gang jeg kjente at maseriene satte i gang igjen, så jeg taklet det veldig dårlig etter så lang tid selv om det var nr 3. Ville bare si at du ikke er alene. Livetshemmelighet skrev (9 timer siden): Tips jeg fikk under fødsel før jeg kom inn til sjekk da jeg ringte var å stille meg i dusjen i 30 minutter med varmt vann (jrg satt på en krakk, klarte ikke å stå). Ga riene seg var det masrier. hos meg ble de værre av dusjen så fikk komme til føden for sjekk og hadde da 4 vm åpning og fødte 3 timer senere. Vi som har hatt skikkelige maserier får ikke lindring av dusj dessverre. De varer i mange mange timer uten noen påvirkning som fungerer den ene eller andre veien.. Anonymkode: 17cca...4fd
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #10 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 21.27): Har vært å sjekket etter en uke uten at det har åpnet seg mer. Men slimproppen gikk for en uke siden. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare en fødsel når jeg er så utmattet og sliten som nå. Jeg kaster opp av smertene og er fullstendig sengeliggende. Får ikke i meg mat eller væske da jeg bare kaster det opp og er kvalm. Jeg trenger til og med hjelp til å snu meg i sengen. Så hvis de tar seg opp mer så må det jo ende i keisersnitt på et punkt… Ts Anonymkode: 61f18...26b Dersom du over tid ikke har fått i deg noe væske må du jo kontakte lege!!? Med mindre dette er en overdrivelse risikerer du jo (eventuelt allerede er) alvorlig dehydrering. Anonymkode: a9c28...94b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #11 Skrevet 30. mars 2023 Jeg hadde mye maserier fra uke 35 sist. Så ille at jeg gikk rundt å gråt og hadde syke smerter. Hadde da født en gang før, så viste hva rier var. Jeg greide ikke å skille de. Så var ofte inne på føden hvor de var sikre på at jeg var langt ut i fødselen. Men samme beskjeden hver gang. 2-3 cm åpning. En gang kom de igjen, like dom alltid. Mamma tvang meg til å kontakte føden og kjørte meg nedover (da mente hun det var ekte rier, men hun hadde jo ikke opplevd meg med maseriene som var helt like. Den gangen ble jeg sjokka når jordmor sa 7 cm åpning. Men jeg kjente ikke forskjell Anonymkode: 3e8e0...71a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #12 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dersom du over tid ikke har fått i deg noe væske må du jo kontakte lege!!? Med mindre dette er en overdrivelse risikerer du jo (eventuelt allerede er) alvorlig dehydrering. Anonymkode: a9c28...94b Jeg ble satt i gang pga tilstanden og fødte en nydelig gutt. TS Anonymkode: 61f18...26b 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #13 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ble satt i gang pga tilstanden og fødte en nydelig gutt. TS Anonymkode: 61f18...26b Gratulerer 💙 Anonymkode: bdc36...e2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå