AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 Hei! Sliter med en del arr på ansiktet og har brukt masse forskjellige hudpleieserier blant annet, sunnere kosthold og begynt å trene og lagt om livet mitt. Noen foreslå til meg om å gå til hudlege. På Volvat er første konsultasjon kr 2 190 - er det verdt det? Tips til god hudlege i oslo-området? ønsker å begynde snarest nå som våren har kommet. takk for alle svar og ønsker dere en fin dag videre Anonymkode: d1fe2...8a2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 Det finnes et par vitenskapelige artikler fra hhv. 1997 og 2009 som forteller om 50 år gamle arr (i ansiktet) som ble borte etter tre dager da de ble penslet med helt vanlig jod-oppløsning. Det ser ikke ut som noen har fattet interesse for artiklene og fulgt dem opp med forskning for å finne ut om det er sant at jod-oppløsning får arr til å forsvinne. Artiklene er publisert av anerkjente vitenskapelige tidsskrift, så det kan jo ikke være tatt helt ut av løse lufta heller. Tenkte bare å tipse om artiklene: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0306987708006415?via%3Dihub Anonymkode: 2ce05...2ab
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det finnes et par vitenskapelige artikler fra hhv. 1997 og 2009 som forteller om 50 år gamle arr (i ansiktet) som ble borte etter tre dager da de ble penslet med helt vanlig jod-oppløsning. Det ser ikke ut som noen har fattet interesse for artiklene og fulgt dem opp med forskning for å finne ut om det er sant at jod-oppløsning får arr til å forsvinne. Artiklene er publisert av anerkjente vitenskapelige tidsskrift, så det kan jo ikke være tatt helt ut av løse lufta heller. Tenkte bare å tipse om artiklene: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0306987708006415?via%3Dihub Anonymkode: 2ce05...2ab Den var ny, ikke hørt dette tidligere. men takk for innspill. Anonymkode: d1fe2...8a2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 Jeg hadde lett brukt penger på privat hudlege, det er tross alt ansiktet det er snakk om. Hva som kan gjøres avhenger av hva slags type arr man har. Hvordan ser de ut, og er acnen under kontroll nå? En del behandlinger bør man helst gjøre i vinterhalvåret og når huden er blekest. Anonymkode: 6afb2...fbe
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 Det eneste som kan hjelpe deg av kremer er tretinoin. Fastlegen din kan skrive resept på dette, men også hudlege. Andre behandlinger hudlege vil foreslå kan være microneedling eller sterk hudpeel som Glycolsyre eller TCA, noen får også bra resultat av laser. På Oslo Hudlegesenter tilbyr de dette, der kostet konsultasjon 1200 kr sist jeg var der. Tror de vil be deg prøve tretinoin krem et års tid først men det er verdt pengene å få råd fra hudlege. Jeg slet med min hud i mange år og har brukt mange tusen på kremer fra apotek og anbefalt på nett, det siste året har jeg heller gått til hudlege, dyre behandlinger men endelig begynner jeg å få en hud jeg ikke skammer meg over og det hadde sikkert kostet meg like mange tusen om jeg skulle prøve og feile med kremer (ikke legemiddelkremer) og sminke i alle år fremover. Jeg er ikke rik, men spiker og sparer for å få råd til hudlege behandlinger fordi det hjelper Anonymkode: 48595...d50
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #6 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 23.33): Det eneste som kan hjelpe deg av kremer er tretinoin. Fastlegen din kan skrive resept på dette, men også hudlege. Andre behandlinger hudlege vil foreslå kan være microneedling eller sterk hudpeel som Glycolsyre eller TCA, noen får også bra resultat av laser. På Oslo Hudlegesenter tilbyr de dette, der kostet konsultasjon 1200 kr sist jeg var der. Tror de vil be deg prøve tretinoin krem et års tid først men det er verdt pengene å få råd fra hudlege. Jeg slet med min hud i mange år og har brukt mange tusen på kremer fra apotek og anbefalt på nett, det siste året har jeg heller gått til hudlege, dyre behandlinger men endelig begynner jeg å få en hud jeg ikke skammer meg over og det hadde sikkert kostet meg like mange tusen om jeg skulle prøve og feile med kremer (ikke legemiddelkremer) og sminke i alle år fremover. Jeg er ikke rik, men spiker og sparer for å få råd til hudlege behandlinger fordi det hjelper Anonymkode: 48595...d50 Jeg er ikke ts, men har også aknearr. Kan du fortelle litt mer om prosessen din? Hvilken hudlege du har gått til og hva du har gjort? Anonymkode: f9d2c...5eb
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #8 Skrevet 30. mars 2023 Martin Enger, Oslo Hudlegesenter. Vær så god. Anonymkode: e5eb9...c8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå