Gå til innhold

Hjelp, far skal på syden tur med ungene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Vi er skilt, har to barnehage barn og han har de ca 60-70% av tiden. Begge har pass og de ligger hos far. 

Nå fikk jeg vite at han har bestilt 2uker ferie til syden. Han sier han og ungene skal på gutte tur og kose seg i varmen, bassenget og Stranda . 

Hvordan i svarte kan jeg stoppe dette? 

Anonymkode: b0e1e...aef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du stoppe dette?

Anonymkode: 80c2f...23b

Han skal dra alene med 2 barnehage unger til SYDEN, jeg får helt panikk

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han helt alene,  eller har han dame?

Anonymkode: efad7...7f2

AnonymBruker
Skrevet

Oi, ser for meg mannen ligge og drikke øl ved bassenget mens småungene ramler uti uten at han merker noe....

Dra hjem til han. Be om å få se passene, og løp ut døra med dem 😬. Han får ikke skaffet nye uten godkjenning fra den andre forelderen.

Anonymkode: d0127...cc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns du er overdramatisk. Er du like hysterisk når de drar på ferie innenlands? 

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Dere har vel en samværsavtale som dere følger? Mange har jo tre uker sammenhengende ferie hver. Vi er fortsatt på maks to uker sammenhengende ferie (pga barnas alder, vi har også barnehagebarn), og jeg kan jo ikke bestemme over fars ferie. 

Bryter han derimot samværsavtalen og plutselig har bestilt sydenferie i mine uker hadde jeg også så klart reagert. 

Anonymkode: 1b262...a1f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor roper du Syden? Får han lov til å dra på stranden i Norge?

Anonymkode: 6322b...da4

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet

Ja hvordan kan du få sabotert en koselig og velfortjent ferietur for far og barn. Vil ikke tro denne tråden vil renne over av hjelpsomme tips altså. 

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Super pappa. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen spesiell grunn til at du er redd for at de skal til syden med pappa? Om det var type; han drikker seg full og overlater barna til seg selv eller noe i den gata kan jeg skjønne det. Men jeg skjønner det kan være ubehagelig å la dine så små barn reise så langt bort når du ikke er med.

Anonymkode: 81fa9...0b7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært alene med mine 2, siden minste var 1 år, har reist mye med de, og til Syden. Det går da veldig bra, selv om jeg reiser alene med de. Reiste og på interrail da de var 6 og 9 år gamle, hadde en helt fantastisk ferie.

Og nye pass kan han få selv om du protesterer, her protesterte far og. Han fikk da beskjed om at han måtte ta det til retten, innen 3 uker, hvis ikke sendte de ut pass. Og han tok det jo ikke til retten, for han hadde jo ikke noe å komme med.

Anonymkode: ffc29...021

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen spesiell grunn til at du er redd for at de skal til syden med pappa? Om det var type; han drikker seg full og overlater barna til seg selv eller noe i den gata kan jeg skjønne det. Men jeg skjønner det kan være ubehagelig å la dine så små barn reise så langt bort når du ikke er med.

Anonymkode: 81fa9...0b7

Hvis han drikker seg full og overlater barna til seg selv, så hadde han vel ikke hatt hovedomsorgen for de in the first place? Hun skriver jo at han har de 60-70% til vanlig. 

• Liker 31
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Få menn klarer å passe på 2 bhg barn i syden. Min x hadde iallefall ikke klart det. Ser for meg drukning i bassenget. 

Anonymkode: 29843...05c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Syden er ikke et land, selv om mange nordmenn later til å tro det. Hvis du skal få fornuftige svar så må du skrive et fornuftig innlegg. HVOR er destinasjonen, på HVILKEN måte skal de bo, HVEM reiser, og HVOR LENGE blir de borte? Dette kan trygge deg. Og hvorfor er du bekymret? Er han alkis, narkoman, sviming, har agressjonsproblemer eller er dårlig og uansvarlig far? I såfall skal du få sympati og gode råd. Om du bare "ikke liker det" så er det desverre lite du kan eller bør gjøre.

• Liker 12
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er da helt vanlig. Kjenner haugevis med småbarnsforeldre som drar til Syden med småbarn. De vil sikkert ha det kjempegøy.

Anonymkode: 34e13...a9d

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Få menn klarer å passe på 2 bhg barn i syden. Min x hadde iallefall ikke klart det. Ser for meg drukning i bassenget. 

Anonymkode: 29843...05c

«Få menn»? Du insinuerer at mødre er bedre foreldre enn fedre på generell basis? Djises.

• Liker 29
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...