AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Del Skrevet 28. mars 2023 Hei. Sønnen min ble sendt fra legevakt til sykehuset på lørdag. De utelukket det mest alvorlige og ble sendt hjem samme dag. Men jeg lurer på om noen har opplevd det samme på seg selv eller barns. Vi er på dag 5. Symptomer: -feber mellom 39-40 - crp 190 (gått ned til 111 mandags kveld.) - magesmerter (kastet opp første dagen Symptomene kom men ellers ingen nye oppkast.) - lekkasje fra rompa. Klar væske. (Ikke diaré, normal avføring.) - slapp - røde øyne - drikker/spiser lite. Vi var på legevakta igår kveld hvor de sendte oss hjem og ba oss vente i 2-3 dager til. Men nå er vi på dag 5 med Symptomer og han er fortsatt dårlig. Alle sier at symptomene kommer ikke direkte fra ett organ, så vanskelig å vite hvor det sitter. Eneste de sier er at det er en infeksjon/betennelse ett sted. De vil ikke gi han antibiotika. Han har hatt disse symptomene før. Og da ble vi sendt hjem fra legevakta 3 ganger(!!) Før fastlegen skrev ut resept på 6 dagen hvor han sa at antibiotika skulle vært startet på for lenge siden... jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har sendt mld til fastlegen via helsenorge, men ikke svart enda.. vurderer å ringe og be om akutttime i morgen.. Er det noen som har opplevd dette? Hilsen fortvilet mor. Anonymkode: 43ae0...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Del Skrevet 28. mars 2023 Høres ut som en typisk virussykdom, med infeksjoner, mulig en bakteriell øyeinfeksjon. Antibiotika kan hjelpe, men går som oftest like raskt over av seg selv. Uansett. Om jeg ikke er fornøyd kjører jeg alltid direkte til Volvat, og stoler på rådene de gir. Anonymkode: 18245...a42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Del Skrevet 28. mars 2023 Med 5 dager historie må man tenke på kawasaki/mis-c pga de øynene og feber, men veldig godt tegn at crp har snudd. Adenovirus kan også gi høy crp, dårlig form, magetrøbbel og røde øyne, og det er jo mye vanligere. Anonymkode: ba62e...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Del Skrevet 28. mars 2023 Be om å få målt crp på nytt for å være sikker på at den er på vei ned. Du kan insistere på denne målingen, enten på legevakt i kveld eller legekontor i morgen. Anonymkode: bdd8e...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Be om å få målt crp på nytt for å være sikker på at den er på vei ned. Du kan insistere på denne målingen, enten på legevakt i kveld eller legekontor i morgen. Anonymkode: bdd8e...a6b Jeg skal ringe legekontoret i morgen og be om råd. Jeg fortalte legevakta vi hadde hatt opplevelse på at han ble blå på leggene, armene, hånda og neglene var blå. Det gikk fort over, men likevel sendte de han hjem. Enda ikke skjedd noe sånt igjen. Anonymkode: 43ae0...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #6 Del Skrevet 29. mars 2023 Kan han være matforgiftet? Anonymkode: 8b37d...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #7 Del Skrevet 30. mars 2023 Hvordan går det TS? Anonymkode: 9a11c...223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå