Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #1 Skrevet 31. desember 2005 Jeg er forelsket i en på jobben - og han i meg. Vi er begge nettopp kommet ut av et forhold, og er i en prosess der vi blir bedre kjent, og merker at vi blir mer og mer interessert i hverandre. Men det bekymrer meg at vi jobber på samme sted. Ikke det at vi har noe med hverandre å gjøre i det daglige - men alikevel. Arbeidsplasen er ikke SÅ stor. Hva om vi blir sammen - da må vel en av oss slutte i jobben? Noen med erfaringer på dette?
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #2 Skrevet 1. januar 2006 Er vel bare å sjekke om jobben har noen offisiell policy på dette? Noen firmaer ønsker ikke at ansatte er sammen, dette kan medføre alt fra at en må bytte avdeling til at en må slutte helt. Tror ikke det er mange som er så strenge. Hvis dere ikke har med hverandre å gjøre i arbeidssituasjoner burde det vel gå greit. Kommer vel også an på om den ene regnes som den andres overordnede på noe vis, da må gjerne den ene få en annen sjef. Tror uansett det er viktig at man ikke er veldig kjærester på jobb, det kan bli litt plagsomt for de andre (hørt om par som hadde høylytte private krangler over intercomen, ikke særlig profft, heller ikke noe særlig å snuble over et nyfoelsker par som har seg en liten hyrdestund på kopirommet i lunchen ;-). Lykke til hvertfall!!
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #3 Skrevet 1. januar 2006 Det går sikkert bra. Jeg jobber i staten og det er flere på min arbeidsplass som har blitt sammen og begge jobber fortsatt på samme sted. De driver ikke og kliner på jobb, da!
Lassie Skrevet 1. januar 2006 #4 Skrevet 1. januar 2006 Jeg traff min mann på jobb. Det var litt problemer i starten - ikke fordi det ikke var lov o.l., men fordi det var vanskelig å skille jobb og privatliv når man var så nyforelsket. Men nå var mannen min på min jobb bare i et vikariat, så derfor sluttet han til jul. Og da gikk alt så mye lettere. Jeg tror nok at vi hadde kommet fram til at en av oss hadde måtte byttet jobb etterhvert hvis begge jobbet der fast og man garantert så hverandre hver dag der.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #5 Skrevet 1. januar 2006 Jeg er ganske sikker på at det ikke gjør noe i forhold til ledelsen etc - det er ingen policy om at det ikke er lov. Og i det daglige har vi jo ikke noe med hverandre å gjøre sånn sett. Men etterhvert, når forholdet utvikler seg - så er det vel ikke sunt å jobbe på samme plassen...? Jeg har jo jobbet der bare et halvt år, han lenger... Og vi trives jo så godt begge to. Vanskelig!
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #6 Skrevet 1. januar 2006 JA. Fy fy! Du vet at jobben kommer alltid først... Eller????....
Gjest -eline- Skrevet 3. januar 2006 #7 Skrevet 3. januar 2006 På min gamle jobb (elektrosjappe) så ble det endel par etterhvert, så lenge de ikke blanda jobb&privatliv mens de var på arbeid så var det ikke noe problem, stort sett så jobbet de på forskjellige avdelinger uansett. Min onkel og hans samboer traff hverandre i jobbsammenheng og jobber fremdeles sammen, for dem har det ikke vært noe problem hverken fra arbeidsgiver (kommunen) eller medarbeidere. Tror de er litt strikte på å ikke snakke for mye jobb når de er hjemme, og de har begge fritidsinteresser som gjør at de ikke tilbringer 24/7 sammen. Tror ikke du skal bekymre deg så veldig mye, men du bør kanskje sjekke ut hva arbeidsgiver sier om saken, noen er ikke like positivt innstilt... Hvis dere begge trives i jobben og til daglig ikke har så veldig mye å gjøre med hverandre på jobb så burde det jo ikke være de store problemene... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå