Gå til innhold

Cytotec tar lang tid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

jeg har fått konstatert MA og tok cytotec for over 5 timer siden. Har bare spottet litt blod og har nesten ingen smerter. Noen som har opplevd at det gikk bra, men bare tok lang tid før det satte i gang?

Anonymkode: 4b137...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Som regel skal det virke fra 1 til 5 timer for andre lengre. Fikk du ikke noe info? Jeg har hatt MA og måtte til poliklinikken for flere cytotec. Hadde kun litt murring og lite blødning. Skjedde ingenting innenfor den tid de sa på sykehuset. Endte med utskrapning. Er du i tvil så kontakt der du var i morgen. 

Anonymkode: 469b1...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virket raskt på meg. Jeg begynte å få vondt i magen etter en halv times tid, der jeg måtte holde meg i bevegelse for å unngå kramper i det videre. Det var akkurat som tak i magen/svært sterk mageknip. Etter rundt 2 timer fikk jeg noe "rielignende" greier, som var mer som en intens dotrang. I stedet for å avføring kom det masse blod og klumper, der smerten ble bedre når det kom ut, så bygget det seg opp i igjen. Jeg rant på do i 5-6 timer. Akkurat som med diaré kom det mye og ofte i starten, så ble det mindre smerter og lenger i mellom jeg måtte "på do" utover dagen. Jeg fikk noen ekstra cytotec jeg skulle ta under tungen da det stanset opp, for å være sikker på at alt var kommet ut, det kom litt til noen timer etter det, men det var ikke vondt og ikke mye den andre runden. 

Anonymkode: 2f5fc...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det virket raskt på meg. Jeg begynte å få vondt i magen etter en halv times tid, der jeg måtte holde meg i bevegelse for å unngå kramper i det videre. Det var akkurat som tak i magen/svært sterk mageknip. Etter rundt 2 timer fikk jeg noe "rielignende" greier, som var mer som en intens dotrang. I stedet for å avføring kom det masse blod og klumper, der smerten ble bedre når det kom ut, så bygget det seg opp i igjen. Jeg rant på do i 5-6 timer. Akkurat som med diaré kom det mye og ofte i starten, så ble det mindre smerter og lenger i mellom jeg måtte "på do" utover dagen. Jeg fikk noen ekstra cytotec jeg skulle ta under tungen da det stanset opp, for å være sikker på at alt var kommet ut, det kom litt til noen timer etter det, men det var ikke vondt og ikke mye den andre runden. 

Takk for svar! Vet du ca hvor langt på vei du var? Har kommet noen koagler her og har blødd ut ett nattbind, men det er vel ikke nok? Jeg var ca uke 7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rri skrev (1 minutt siden):

Takk for svar! Vet du ca hvor langt på vei du var? Har kommet noen koagler her og har blødd ut ett nattbind, men det er vel ikke nok? Jeg var ca uke 7

Rundt 8, men graviditeten var kommet kortere. Det var mye mer enn jeg trodde skulle komme ut. Mye koagler og mye blod, men varte bare én halv dag for meg. Jeg blødde ikke mye i bindet, men kjente at jeg måtte skynde meg på do kanskje 3 ganger i timen de første timene, så ble det gradvis mindre til det stoppet. Jeg tror ikke ett nattbind ville tatt de rundene i starten. Det var en god del mer enn mens. I dagene etterpå var det lite til ingenting, så begynte jeg blø på ny etter en liten uke. Da kom det ut enda noen koagler, så stoppet all blødning.  Men jeg tror ikke det fins noen fasit på hvordan en sånn abort "skal" arte seg. Det er sikkert veldig individuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei

jeg har fått konstatert MA og tok cytotec for over 5 timer siden. Har bare spottet litt blod og har nesten ingen smerter. Noen som har opplevd at det gikk bra, men bare tok lang tid før det satte i gang?

Anonymkode: 4b137...c6e

Hvordan gikk det? Kom du i gang med aborten eller måtte du til sykehus å få mer cytotec?

Har en MA nå og skal på sykehus idag, regner meg jeg får cytotec. Spent på hva som venter meg. 

Anonymkode: 0ef84...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan gikk det? Kom du i gang med aborten eller måtte du til sykehus å få mer cytotec?

Har en MA nå og skal på sykehus idag, regner meg jeg får cytotec. Spent på hva som venter meg. 

Anonymkode: 0ef84...d3d

Det tok lang tid for meg, men etter 8-9 timer fikk jeg litt mensenmurringer og blødde ut et nattbind på ca en time. Da kom det noen store klumper i do også. Har blødd ca 1/2 bind til ila natten. De sa på tlf at det høres tilstrekkelig ut. For meg gjorde det omtrent ikke vondt, men de sa det kanskje også var fordi jeg fødte for 6 mnd siden. Er nok veldig individuelt. Også får vi jo se om det er vellykket da, men de sa ihverfall at jeg ikke skal komme og hente en ny kur nå. Og det er ikke vits med kontroll så tidlig for man skal jo blø i noen uker. Ønsker deg lykke til! Så dumt at du må gjennom dette😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...