Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte bra med 95/69 før graviditet. Nå er det 139/91. Gradvis stigning, men siste 3 mnd har det jevnt over vært høyrt. Store ødemer i kroppen. Var på kontroll i dag, ingen protein i urin og alt er negativt (noe som er positivt). Det er altså ikke påvist noe svangerskapsforgiftning. 

Skal tilbake til JM om noen dager for å ta nytt BT og vurdere om jeg skal henvises til sykehus for å se hva som skjer videre.

Har for øvrig store stressmomenter i livet. Jobben er konkurs så jeg har ikke jobb etter permisjonen, dødsfall i nær familie og "alt" går galt med rør, elektrisitet og vedlikehold hjemme så er mye fagfolk her og store regninger.. 

Vet ikke hva som skjer videre og jeg er redd. Redd for helsen min, redd for baby (som på kontrollene er aktiv og alt ser fint ut) og redd for hva som skjer videre. 

Hvor stor er sannsynligheten for at jeg blir satt i gang? Eller blir innlagt på sykehus til observasjon? Eller får vente ut tiden til baby kommer ut selv? 

Skulle gjerne snakket med JM om disse tingene, men fikk ikke gjort det. 

Takk for alle svar, mvh førstegangsfødende. 

Anonymkode: 19853...653

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BT var jo ganske lavt i utgangspunktet. Det er litt høyt nå. Synes du burde snakke med jm videre om det, og spesielt når du føler deg utrygg. Det er ingen god følelse. Ingen her kan svare deg på hva som kommer til å skje rundt det du lurer på, men du kan ringe føden og høre med de❤️ 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke høyt BT, grensen er 140/90, så holder nok med kontroller. Du har heller ikke proteiner i urin. Så lenge baby i magen har det bra, og bt holder seg på det nivået vil du ikke bli igangsatt eller lagt inn for observasjon. 

Anonymkode: 40b6f...440

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk meg 158/95, 3+ på proteiner, hodepine og ødem fra uke 30. 

Jeg ble ikke satt i gang, ble spontanfødsel til termin. Gikk ukentlig på kontroll bare.

Anonymkode: 4a729...4cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg gikk meg 158/95, 3+ på proteiner, hodepine og ødem fra uke 30. 

Jeg ble ikke satt i gang, ble spontanfødsel til termin. Gikk ukentlig på kontroll bare.

Anonymkode: 4a729...4cf

Du fikk vel blodtrykksenkende?? Og antar at blodprøvene dine var fine? Og barnet hadde det jo bra, ellers hadde du ikke gått til termin..

Anonymkode: 40b6f...440

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...