AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 https://neurosciencenews.com/autism-california-22858/ Var ikke det veldig mange? Hva skjer egentlig? Anonymkode: 7eff8...c31
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): https://neurosciencenews.com/autism-california-22858/ Var ikke det veldig mange? Hva skjer egentlig? Anonymkode: 7eff8...c31 Det er mange jo, og mulig det er noen med feil diagnose. Samtidig er det ekstremt mange som har autisme (i mild grad) som enten aldri blir utredet eller får diagnosen i godt voksen alder her i Norge. Jeg kjenner flere som jeg er ganske sikker på hadde fått diagnosen Aspergers hvis de hadde blitt utredet 😅 en av dem har fått et barn med barneautisme og autisme er som kjent ofte arvelig. Autisme har alltid eksistert, men før ble de vel kanskje bare sett på som rare og lite sosialt fungerende 🤔 det skal være ganske store avvik til for å få utredning i Norge. Venninnen min kjempet i mange år før sønnen endelig fikk utredning, selv om tegnene hadde vært der fra gutten var baby. Mange jenter er også veldig flinke til å maskere, altså skjuler de i mye større grad vanskene de har som følge av autismen. Anonymkode: 8dd44...fca 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mange jo, og mulig det er noen med feil diagnose. Samtidig er det ekstremt mange som har autisme (i mild grad) som enten aldri blir utredet eller får diagnosen i godt voksen alder her i Norge. Jeg kjenner flere som jeg er ganske sikker på hadde fått diagnosen Aspergers hvis de hadde blitt utredet 😅 en av dem har fått et barn med barneautisme og autisme er som kjent ofte arvelig. Autisme har alltid eksistert, men før ble de vel kanskje bare sett på som rare og lite sosialt fungerende 🤔 det skal være ganske store avvik til for å få utredning i Norge. Venninnen min kjempet i mange år før sønnen endelig fikk utredning, selv om tegnene hadde vært der fra gutten var baby. Mange jenter er også veldig flinke til å maskere, altså skjuler de i mye større grad vanskene de har som følge av autismen. Anonymkode: 8dd44...fca Det er sant 😊 Jeg lurer på hvor mange som egentlig er autister. Og hva det egentlig er. Er det rett og slett en variant av mennesker. Akkurat som at noen er venstrehendte? Anonymkode: 7eff8...c31 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er sant 😊 Jeg lurer på hvor mange som egentlig er autister. Og hva det egentlig er. Er det rett og slett en variant av mennesker. Akkurat som at noen er venstrehendte? Anonymkode: 7eff8...c31 Autister kan være veldig forskjellige og de rammes jo på ganske forskjellige måter. Så vil ikke helt si at det er en variant av mennsker 😅 Mange med Barneautisme har gjerne en psykisk utviklingshemning og en del er non-verbale. De med for eksempel Aspergers vil jo da gjerne fremstå som nesten helt normale i forhold til dem. Fellesnevneren er vel at de fleste har problemer med sosialt samspill, manglende sosiale ferdigheter og er enten veldig ensporet og/eller har en særinteresse som opptar dem mye. Ellers er autister like ulike som alle andre mennesker 😅 Anonymkode: 8dd44...fca
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #5 Skrevet 29. mars 2023 Silicon Valley i California er vel kjent for å ha den høyeste konsentrasjonen av autister i verden. Programmerere… Anonymkode: 86b99...050 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå