AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 Derfor skriver jeg her i steden. Han får meg til å føle meg helt gal hver gang han skriver. Vi har 50/50 løsning for vår sønn på 4. Det virker som han alltid har ett behov for å forsøke å kontrollere meg, eller plage meg med å belære meg om diverse. Han har jobbet med data i alle år, jeg har jobbet i barnehage i mange år pluss at jeg har vært mor i 15 år. I dag skulle han fortelle meg at jeg er lovpålagt å levere sønnen vår i bhg tidlig på hans dager (tirsdager er fast) fordi det var hans og vår sønn rettighet mente han. Historisk sett leverer jeg tidligere i bhg enn han, han bor 5 min unna bhg men kan ofte levere etter 11, og alltid senere enn 10. Jeg bor langt unna barnehagen så ofte så orker jeg ikke kjøre barnet i bhg på mine dager. Dette har jeg mange samtaler med bhg om og de forstår det pluss at de vet at han har det bra hjemme med meg. Men nå skal han bråke og krangle om dette. Og det virker kanskje som en bagatell, det er bare at han holder på sånn HELE tiden. Jeg får lyst til å blokke han, og han er forsåvidt det alle andre steder enn på meldinger fordi han kan bombardere meg med meldinger på flere plattformer når han får det for seg at han skal plage meg med noe. Det er subtile ting, men nok til at jeg kjenner meg trakassert. Jeg vet at han gjør alt i sin makt for å finne ting han kan ta meg på eller sette meg i dårlig lys. Han har holdt på i årevis... Anonymkode: 06590...fc7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 Men er ingen av dere i arbeid nå? Siden dere leverer så sent i barnehagen og siden du har mulighet til å ha barnet hjemme på dagtid i stedet for i barnehage? Og var det forresten noe du lurte på? Anonymkode: 5c9ea...c7f 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men er ingen av dere i arbeid nå? Siden dere leverer så sent i barnehagen og siden du har mulighet til å ha barnet hjemme på dagtid i stedet for i barnehage? Og var det forresten noe du lurte på? Anonymkode: 5c9ea...c7f Ja, han er i jobb (hjemmekontor) og jeg i studie. Trengte å lufte meg. Tips om hvordan man kan unngå å bli tråkket på av narsissister er også velkomment. Anonymkode: 06590...fc7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 Ikke svar han. Han liker at du reagerer. Ignorer alt av det han terroriserer deg med. Kun svar på de vanlige/viktige tingene. Anonymkode: 34d29...c94 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 Velg å ikke svare ja. Har en narsisistik eksmann selv. Bare lage helvette 🙈 En måned etter det ble slutt med oss møtte han dama si som han skal gifte seg med i år. Jeg møtte en fyr i fjor sommer 1 år etter det ble slutt, eksmannen klikka i vinkler og spionerte på han på snapchat hele sommeren, på dama hans sin snap😆 måtte bare sette ned foten, da det var siste grense for min del. Jeg godtar han henter unga på grusen uttafor her, men helst ingen samtaler. Og ingen personlig prat. Etter jeg satte de grensene har det vært så og si ikke noe tull. Bare orker ikke det styret. Så bare sett dine grenser, prat minst mulig sammen, og ikke svar på meldinger han ikke har noe med. Da kommer du langt:) Anonymkode: 58b86...a3d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #6 Skrevet 28. mars 2023 Jeg ville tatt ballen og skrudd den til å handle om hva som er best for barnet deres. Generelt vil jeg tro det kan være en fordel å ikke bli levert veldig sent, siden de andre barna allerede har gått i gang med lek og aktiviteter. Eventuelt time leveringen slik at barnet deres kommer når det er en naturlig overgang til et skifte, for eksempel før et måltid eller når de skal ut. De ansatte i barnehagen har sikkert et syn på dette som de kan dele. Hvis du legger deg til en vane om å konsekvent dreie fokus over på barnets beste og å gjøre påstander om til et spørsmål, så kan det hjelpe dere å unngå konflikter og tvinge ham til å prioritere det som dere begge setter høyest (håper jeg). Anonymkode: 997dd...c44 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #7 Skrevet 28. mars 2023 Jeg skjønner egentlig ikke helt problemstillingen. Du ville at barnet skulle ha fri i dag, mens din ex mente at barnet skulle i barnehagen? Gikk det utover barnefar på noe vis at barnet ikke var i barnehagen? Anonymkode: 3d17d...530
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #8 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, han er i jobb (hjemmekontor) og jeg i studie. Trengte å lufte meg. Tips om hvordan man kan unngå å bli tråkket på av narsissister er også velkomment. Anonymkode: 06590...fc7 Du er innforstått med at så snart du gir din ex slike merkelapper så skjønner alle at du ikke er helt god selv? Anonymkode: d2b9a...b42
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #9 Skrevet 28. mars 2023 Kan jo hende din eks ikke har så veldig lyst til å treffe på deg og ønsker at overlevering skal skje via barnehagen. Anonymkode: e4bbc...2d5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #10 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner egentlig ikke helt problemstillingen. Du ville at barnet skulle ha fri i dag, mens din ex mente at barnet skulle i barnehagen? Gikk det utover barnefar på noe vis at barnet ikke var i barnehagen? Anonymkode: 3d17d...530 Hvor mange tråder opprettes det ikke ukentlig hvor mor ergrer seg over det samme og hvor hun får støtte for at far er udugelig fordi han velger å ha barnet hjemme i stedet for barnehagen? Anonymkode: d2b9a...b42
Eplejuice123 Skrevet 28. mars 2023 #11 Skrevet 28. mars 2023 Men har du tenkt på at det blir mindre stabilt for ungen når den skal gå hver dag når hen er hos far og av og til når hen er hos deg? Og er det ikke normalt å levere tidlig nok til at ungen ikke kommer "bomspå" når alt skjer i bhg? Jobbet ikke du i bhg? Og studerer du? Får du studert når ungen er hjemme? Det er nok 2 sider av samme sak her. Tenk litt på hva som er best for ungen deres er mitt tips 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #12 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Derfor skriver jeg her i steden. Han får meg til å føle meg helt gal hver gang han skriver. Vi har 50/50 løsning for vår sønn på 4. Det virker som han alltid har ett behov for å forsøke å kontrollere meg, eller plage meg med å belære meg om diverse. Han har jobbet med data i alle år, jeg har jobbet i barnehage i mange år pluss at jeg har vært mor i 15 år. I dag skulle han fortelle meg at jeg er lovpålagt å levere sønnen vår i bhg tidlig på hans dager (tirsdager er fast) fordi det var hans og vår sønn rettighet mente han. Historisk sett leverer jeg tidligere i bhg enn han, han bor 5 min unna bhg men kan ofte levere etter 11, og alltid senere enn 10. Jeg bor langt unna barnehagen så ofte så orker jeg ikke kjøre barnet i bhg på mine dager. Dette har jeg mange samtaler med bhg om og de forstår det pluss at de vet at han har det bra hjemme med meg. Men nå skal han bråke og krangle om dette. Og det virker kanskje som en bagatell, det er bare at han holder på sånn HELE tiden. Jeg får lyst til å blokke han, og han er forsåvidt det alle andre steder enn på meldinger fordi han kan bombardere meg med meldinger på flere plattformer når han får det for seg at han skal plage meg med noe. Det er subtile ting, men nok til at jeg kjenner meg trakassert. Jeg vet at han gjør alt i sin makt for å finne ting han kan ta meg på eller sette meg i dårlig lys. Han har holdt på i årevis... Anonymkode: 06590...fc7 Lag skriftlige avtaler og hold deg strikt til dem. Bytte her foregår alltid på SFO, far henter barnet på skolen til sin uke. Anonymkode: fb1d8...2bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå