Gå til innhold

Elsk/hat på barbering av ansiktshår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette med shaving an hår i ansikt... jeg har et veldig ambivalent forhold til det. Følelsen det gir å få bort døde hudceller, mykheten, måten sminke glir på - amazing!

Men så kommer det alllllltid noen små væskefylte blemmer, det kommer alltid ekstra sensitivitet med, og så vokser det ut blabla.

Har DU et forhold til barbert hud, spesielt i forhold til sminke? Jeg prøver å bli bedre på hudsminke i hverdagen og er selvsagt fristet til å igjen barbere huden. Talk me in or out of it! 

Anonymkode: 1913d...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kjenner jeg blir trassig bare av å lese innlegget ditt. Ikke pokkern om jeg hadde begynt å barbere ansiktet mitt for helt normale dunhår, som alle mennesker har! Kvinner skal ikke behøve å barbere seg i ansiktet for å møte et håpløst og krevende "ideal" som er satt av sminkeindustrien.

Jeg har aldri barbert ansiktet. Ta meg som jeg er! Men jeg bruker heller ikke foundation lenger. Det er mange år siden.

Anonymkode: ba8b6...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker threading kombinert med pinsett. Er mye jobb men tør ikke barbere. Har sensitiv hud og er redd for stubbene. 

Det er normalt med dun, helt enig. Men jo eldre jeg blir jo flere stive, mørke hår kommer. De tar jeg for bedre selvfølelse. 

Anonymkode: 778ba...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette med shaving an hår i ansikt... jeg har et veldig ambivalent forhold til det. Følelsen det gir å få bort døde hudceller, mykheten, måten sminke glir på - amazing!

Men så kommer det alllllltid noen små væskefylte blemmer, det kommer alltid ekstra sensitivitet med, og så vokser det ut blabla.

Har DU et forhold til barbert hud, spesielt i forhold til sminke? Jeg prøver å bli bedre på hudsminke i hverdagen og er selvsagt fristet til å igjen barbere huden. Talk me in or out of it! 

Anonymkode: 1913d...673

Jeg barberer ikke ansiktet.

Eller,tar av og til 'barten' med høvelen i dusjen🙈

Men som regel napper jeg hårene der og på haka med pinsett.

Endret av flusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...