AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 Jeg kontaktet barnevernet selv fordi barnefar hadde holdninger/gjorde ting under samvær som jeg ikke fikk stoppet. Etter flere gode samtaler med barnevernet som gjorde at vi henvendte oss til familievernkontoret igjen har far gått med på å endre disse tingene. Uten å gå inn på detaljer, mente bv at hans oppførsel mot meg og barna var av bekymring. Før løsningen var på plass flyttet vi og bv sendte saken videre til ny kommune. Siden jeg har god kontakt med vår saksbehandler ga jeg henne en oppdatering. Hun roste meg for grepene jeg hadde tatt og mente at oppfølging ikke var nødvendig fra deres side. Hun skulle sende et eget brev om dette til ny kommune. Jeg har ikke blitt innkalt til noen møter eller noe som helst fra ny kommune. Dette er nå 7 uker siden. Når kommer eventuell henleggelse? Anonymkode: 540c1...bcf
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 Hvis en melding henlegges uten undersøkelse, sendes det ikke alltid ut informasjon om dette. Anonymkode: 9a831...517
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis en melding henlegges uten undersøkelse, sendes det ikke alltid ut informasjon om dette. Anonymkode: 9a831...517 Vet du om det er noen frist innen de må ta kontakt med meg? Anonymkode: 540c1...bcf
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vet du om det er noen frist innen de må ta kontakt med meg? Anonymkode: 540c1...bcf Som sagt, det er ikke noe krav om å kontakte dersom meldingen henlegges. Meldinger skal vurderes innen en uke fra de er mottatt. Hvis det opprettes undersøkelse, skal denne være fullført innen tre måneder fra meldingen er mottatt. Det er ikke noe spesifikt krav om når en undersøkelse skal være igangsatt, bare at saksbehandlingen skal være forsvarlig. Anonymkode: 9a831...517
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Som sagt, det er ikke noe krav om å kontakte dersom meldingen henlegges. Meldinger skal vurderes innen en uke fra de er mottatt. Hvis det opprettes undersøkelse, skal denne være fullført innen tre måneder fra meldingen er mottatt. Det er ikke noe spesifikt krav om når en undersøkelse skal være igangsatt, bare at saksbehandlingen skal være forsvarlig. Anonymkode: 9a831...517 Ja, det er det jeg har tenkt. At jeg i prinsippet kan kontakte dem om far ikke overholder avtalen i opptil tre måneder. Anonymkode: 540c1...bcf
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #6 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er det jeg har tenkt. At jeg i prinsippet kan kontakte dem om far ikke overholder avtalen i opptil tre måneder. Anonymkode: 540c1...bcf Bare dersom det er opprettet undersøkelse, og det er det sannsynligvis ikke når du ikke har hørt noe. Anonymkode: 9a831...517
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå