AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 Sliter med at jeg er veldig kald på hender og føtter store deler av dagen. Blir midlertidig bedre når jeg trener med høy intensitet. Men så fort jeg er ferdig blir hender og føtter kalde igjen. På natten ligger jeg med to dyner og likevel er jeg kald på føttene og er ikke veldig kaldt på soverommet. Hva kan det skyldes? 🤔 blir nesten litt blålig på hendene og fingrene når det står på som verst. Anonymkode: 1832b...f5c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Reyners syndrom? Anonymkode: 8b842...ceb Har lest om det, men synes ikke det passer helt i forhold til symptomene mine 🤔 hos meg kommer blant annet ikke som "anfall". Anonymkode: 1832b...f5c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 Jeg har også iskalde hender og føtter. Etter trening klarer jeg bare å beholde varmen i et par timer. Tar 1 t å varme opp føtter og hender under dyne, teppe og ullsokker ved leggetid. Fastlegen sier at noen bare er slik. Anonymkode: ee7fe...e98
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 Kan være flere ting, jodmangel er en av dem. Nesten umulig å påvise ved prøver, men du kan se på hva du spiser for å sannsynliggjøre. Har du hatt langvarig mangel så vil det ta tid å få normalisert seg. Jeg tar litt tilskudd i tillegg til at jeg spiser meieriprodukter, egg, og fisk. Har ikke lenger problemer med iskalde hender og føtter. https://www.melk.no/jodkalkulator/?gclid=CjwKCAjwoIqhBhAGEiwArXT7K6SO4XAShegOxcbupnO2GqAzhZpUaHKa72AleTywaCQUCvBit5ieJBoCU6YQAvD_BwE Anonymkode: 2356f...e9b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #6 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg har også iskalde hender og føtter. Etter trening klarer jeg bare å beholde varmen i et par timer. Tar 1 t å varme opp føtter og hender under dyne, teppe og ullsokker ved leggetid. Fastlegen sier at noen bare er slik. Anonymkode: ee7fe...e98 Da har du en elendig fastlege, for det er oftest helt unødvendig å ha det sånn. Anonymkode: 2356f...e9b
anon01 Skrevet 28. mars 2023 #7 Skrevet 28. mars 2023 Jeg har også dette "problemet". Alle har sagt til meg dårlig blodomløp. Jeg har aldri sjekket det opp hos lege eller lignende, da det ikke er en "plage" i den forstand. Jeg går med ullsokker helt frem til det er godt med plussgrader, og sitter med teppe i min kontorjobb. Har også blitt noe bedre etter at jeg begynte å trene fast hver uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå