AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 Som mann trodde eg at sexualdriften / kåtheten skulle avta med alderen, men er like kåt idag som da eg var 18 + Det snakkes om overgangsalderen hos kvinner når de får mensen, og det snakkes om overgangsalder hos kvinner når mensen omsider uteblir. I hvilken alder mensen hos kvinner opphører / uteblir er nok individuelt, men hvordan påvirker den sexualdriften / kåtheten ? Anonymkode: 3fb8d...932
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 Kan bare snakke for meg selv, men som kvine på 55 er lysten større en noen gang. Angrer på at jeg ikke hadde mye mer sex da jeg var yngre. Anonymkode: 18792...f4c 2 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kan bare snakke for meg selv, men som kvine på 55 er lysten større en noen gang. Angrer på at jeg ikke hadde mye mer sex da jeg var yngre. Anonymkode: 18792...f4c Hvis lysten er større nå, hvorfor angrer du på det som var, da lysten var mindre? Det eneste du får gjort noe med, er jo å utnytte den lysten du har i dag. Anonymkode: ee683...79a 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 30 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis lysten er større nå, hvorfor angrer du på det som var, da lysten var mindre? Det eneste du får gjort noe med, er jo å utnytte den lysten du har i dag. Anonymkode: ee683...79a Fordi jeg tenker at jeg ikke utnyttet mulighetene mine fullt ut. Har nå en samboer med mye mindre lyst enn meg, så all den lysten jeg har nå, får jeg ikke utnyttet helt. Den er liksom litt bortkastet. Anonymkode: 18792...f4c 5 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 Den gikk sakte ned noen få mnd og plutselig var den den tilbake på normalen. Men dette varierer fra kvinne til kvinne. Noen har lavere lyst over lengre perioder som år. Anonymkode: 17e56...8dd
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #6 Skrevet 28. mars 2023 Tja. Gått gradvis nedover fra ca 35. Ved overgangsalder blir den nok helt borte tenker jeg😅 Anonymkode: 67c92...68f 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #7 Skrevet 28. mars 2023 Den har heldigvis blitt mindre. Anonymkode: 5cea4...311 2
Blåjojo Skrevet 28. mars 2023 #8 Skrevet 28. mars 2023 Lysten økte da jeg byttet ut partneren og har ikke avtatt selv om jeg er ferdig med overgangsalderen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #9 Skrevet 28. mars 2023 Hos meg forsvant sexlysten helt da jeg var ferdig med overgangsalderen og hetetokter. Den har ikke kommet tilbake og nå er det gått flere år. Men det er helt greit, jeg har ingen partner det går utover, så det spiller ingen rolle. Jeg har det helt ok som det er nå. Anonymkode: b5e36...b44 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #10 Skrevet 28. mars 2023 Jeg hadde noen få måneder hvor jeg lurte på om sexlysten kanskje var litt mindre, men ikke godt å si da jeg både var syk i samme tidsrom og singel. Har ikke hatt mensen på nesten et par år nå og sexlysten er like høy som den har vært hele livet. Anonymkode: 61d43...b17 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #11 Skrevet 28. mars 2023 Er 45 år og mistet mensen for over 1 år siden, ikke merket noe annet enda,vært hos gyn som bekreftet relativt tidlig overgangsalder. Sexdriften minst like stor som før. Anonymkode: 80d3b...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #12 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan bare snakke for meg selv, men som kvine på 55 er lysten større en noen gang. Angrer på at jeg ikke hadde mye mer sex da jeg var yngre. Anonymkode: 18792...f4c Angrer på du ikkje hadde med sex da du var yngre, og da du kanskje følte deg mer attraktiv. Det er vel aldri forsent innfri sine lyster såfremt ein ikkje er bundet til ein fast person. Anonymkode: 3fb8d...932 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #13 Skrevet 28. mars 2023 Hvor gammel er du, TS? Jeg er 46 og har ikke kommet i overgangsalderen. Jeg gikk fra partner for halvannet år siden, og fikk det mye bedre psykisk. Sexlysten føk i været og flammen brant intenst i et godt år. Jeg onanerte daglig og hadde flere sexpartnere for å skulle brannen. Nå har jeg hatt kjæreste i et halvt år, og vi har hatt sex daglig og opptil flere ganger om dagen. God lyst, med andre ord. MEN - nivået av kåthet er annerledes og lavere enn for 10 år siden. Det tar lenger tid å nå klimaks, jeg trenger noe mer forspill og følsomheten på klitoris er nedsatt. Det er mildt sagt en overgang, og tipper det henger sammen med hormoner. Men du da, TS, er kåtheten lik som da du var yngre? Anonymkode: 459bd...887 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #14 Skrevet 28. mars 2023 Bruker dere som fortsatt har sex etter overgangsalderen glidemiddel? Har hørt at kvinner "tørker inn" når de blir så gamle at de er i overgangsalderen. Anonymkode: 0fe08...5f5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #15 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker dere som fortsatt har sex etter overgangsalderen glidemiddel? Har hørt at kvinner "tørker inn" når de blir så gamle at de er i overgangsalderen. Anonymkode: 0fe08...5f5 Jeg er ikke i overgangsalderen men det siste halvet året blir jeg mye mindre våt enn før. Jeg ble våtere med forrige partner, når jeg tenker meg om. Det er kjipt, for det er som om det indikerer at jeg ikke tenner nok på partner. Og det kan jo stemme. Forrige partner fikk meg klissvåt bare ved et tungekyss. Men glid er nydelig, selv når man blir våt. Og når man ikke blir så våt, er silikonbasert glidemiddel FANTASTISK!! Glid er et deilig supplement uavhengig av tørrhet. F.eks når jeg runker kjæresten. Han bruker det også alene. Anonymkode: 459bd...887
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #16 Skrevet 28. mars 2023 Ifølge noen KG-kvinner blir den bare høyere med årene for alle kvinner. 🤪 I realiteten så svekkes den for ca 40%. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eksplosiv-okning-av-kvinner-som-bruker-testosteron/15609964/ For noen forsvinner den helt. Anonymkode: a7486...79c 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #17 Skrevet 28. mars 2023 Det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne, som du også kan se av svarene her. Jeg fikk mindre lyst i et par år under overgangsalderen, en stund var den nesten helt borte. Så kom den gradvis mer tilbake etterhvert, og er kåt av og til nå. Ikke så sterkt og mye som før overgangsalderen, men mer enn mens den sto på. Har liksom stabilisert seg. Nå er jeg singel, så har liten glede av å være kåt nå. Håper å finne en jeg kan ha sex med fast igjen snart. Jeg synes man skal være forsiktig med å være så bastant når man snakker om overgangsalderen for det er store individuelle forskjeller, så ikke skjær alle over en kam. Det er ganske provoserende for oss som fortsatt har lyst på sex å stadig høre at kvinner etter overgangsalderen nærmest blir aseksuelle alle som en. Det stemmer ikke for mange av oss. Anonymkode: 3b489...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #18 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tja. Gått gradvis nedover fra ca 35. Ved overgangsalder blir den nok helt borte tenker jeg😅 Anonymkode: 67c92...68f For meg har det gått gradvis oppover fra ca 35. Ved overgangsalderen tar det nok helt av tenker jeg 😅 Anonymkode: 39c68...955 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #19 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ifølge noen KG-kvinner blir den bare høyere med årene for alle kvinner. 🤪 I realiteten så svekkes den for ca 40%. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eksplosiv-okning-av-kvinner-som-bruker-testosteron/15609964/ For noen forsvinner den helt. Anonymkode: a7486...79c Det kan vel ha noe med å gjøre at de som ikke har så mye lyst ikke henger på akkurat dette underforumet. Anonymkode: 9c413...8ae 2
herzeleid Skrevet 28. mars 2023 #20 Skrevet 28. mars 2023 Det er et par stykker her som tilsynelatende mener den er på topp etter overgangsalderen, men sist jeg ba en av disse om en kilde kom de uforvarende med en artikkel der det tvert imot ble rapportert om mindre lyst og tørt underliv. Det kan virke som det logisk nok er normen. Med det sagt er det sikkert en del som kan oppleve at endret livssituasjon osv. likevel øker lysten, selv om det kanskje handler mer om omstendigheter enn alder. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå