Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste en artikkel om en kvinne, norsk, som hadde blitt gravid på nesten alle mulige prevensjonsmidler. Både p-piller, kondom, spiral og mest utrolig p-sprøyte.

Det siste der har jeg alltid tenkt på som et supersikkert prevensjonsmiddel, på linje med sterilisering.

Er det virkelig mulig å bli gravid selv om man går på p-sprøyte? Eller skjer det kun om helsepersonell ikke har gitt stor nok dose f.eks.? Høres jo utrolig ut, det er jo vanlig å ikke være frukbar i opp til ett år etter siste sprøyte til og med.

Anonymkode: 4be41...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er virkelig mulig. Det er som alle andre prevensjonsmidler, IKKE 100% sikkert. Det er ferdigfylte sprøyter, så helsepersonell kan ikke gi feil mengde.

AnonymBruker
Skrevet

Min svigermor har blitt gravid med spiral, på piller, og til og med etter sterilisering. Da holdt hun på å blø ihjel fordi svangerskapet var utenfor livmoren, som er ganske vanlig med "skadet" eggleder. Endte med å ta ut livmoren, først da sluttet hun å være fruktbar. Så ja, enkelte er bare hyperfertile 

Anonymkode: 6f95a...b09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Min svigermor har blitt gravid med spiral, på piller, og til og med etter sterilisering. Da holdt hun på å blø ihjel fordi svangerskapet var utenfor livmoren, som er ganske vanlig med "skadet" eggleder. Endte med å ta ut livmoren, først da sluttet hun å være fruktbar. Så ja, enkelte er bare hyperfertile 

Anonymkode: 6f95a...b09

Det er jo ekstremt. Hvor gammel var hun da hun ble sterilisert?

Anonymkode: 4be41...292

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...