AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 Leste en artikkel om en kvinne, norsk, som hadde blitt gravid på nesten alle mulige prevensjonsmidler. Både p-piller, kondom, spiral og mest utrolig p-sprøyte. Det siste der har jeg alltid tenkt på som et supersikkert prevensjonsmiddel, på linje med sterilisering. Er det virkelig mulig å bli gravid selv om man går på p-sprøyte? Eller skjer det kun om helsepersonell ikke har gitt stor nok dose f.eks.? Høres jo utrolig ut, det er jo vanlig å ikke være frukbar i opp til ett år etter siste sprøyte til og med. Anonymkode: 4be41...292
KristinF Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 Ja, det er virkelig mulig. Det er som alle andre prevensjonsmidler, IKKE 100% sikkert. Det er ferdigfylte sprøyter, så helsepersonell kan ikke gi feil mengde.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 Min svigermor har blitt gravid med spiral, på piller, og til og med etter sterilisering. Da holdt hun på å blø ihjel fordi svangerskapet var utenfor livmoren, som er ganske vanlig med "skadet" eggleder. Endte med å ta ut livmoren, først da sluttet hun å være fruktbar. Så ja, enkelte er bare hyperfertile Anonymkode: 6f95a...b09
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Min svigermor har blitt gravid med spiral, på piller, og til og med etter sterilisering. Da holdt hun på å blø ihjel fordi svangerskapet var utenfor livmoren, som er ganske vanlig med "skadet" eggleder. Endte med å ta ut livmoren, først da sluttet hun å være fruktbar. Så ja, enkelte er bare hyperfertile Anonymkode: 6f95a...b09 Det er jo ekstremt. Hvor gammel var hun da hun ble sterilisert? Anonymkode: 4be41...292
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå