Gå til innhold

Aktiviteter i påska som ikke er så dyre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det andre aleneforeldre som lurer på hva de kan gjøre i påska som ikke koster så mye?

Jeg har to barn, 13 og 15, og lurer på hva jeg skal gjøre for å sørge for at de kan det litt gøy i påska. Har ikke penger til å dra på langweekend til en storby, eller bruke tusener i alpinanlegg dessverre.

Noen har noen tips til hva vi kan gjøre? Har tenkt på å dra i bassenget en dag, grille ute i skogen....

Anonymkode: ab964...71f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på hvor du bor. Bor du i nærheten av sjø, fjell, en større by? Er dere avhengig av kollektivtransport eller har du bil?

Om du bor i nærheten av Oslo eller annen by vil jeg anbefale å finne et museum eller to som kan passe barna. 

AnonymBruker
Skrevet
rampeguri skrev (12 minutter siden):

Kommer jo an på hvor du bor. Bor du i nærheten av sjø, fjell, en større by? Er dere avhengig av kollektivtransport eller har du bil?

Om du bor i nærheten av Oslo eller annen by vil jeg anbefale å finne et museum eller to som kan passe barna. 

Bor i Vestfold, har bil.

Anonymkode: ab964...71f

AnonymBruker
Skrevet

Trenger du å aktivere ungdommene da? De er jo såpass gamle at de vell ikke vil henge med moren sin?

Anonymkode: 177ba...a18

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var på den alderen, spilte vi mye brett og kortspill, grillet, gikk på ski, så filmer på tven. 

Anonymkode: 30b9f...85c

• Liker 1
Skrevet

Filmkväll
Brädspel/brettspill
Grillmiddag sammen 

Jag gör oftast en lek eller tävling för att hitta påskägg. Ibland är det ledrådar till nästa ledtråd, till nästa ledtråd.

Ett år var det "samla poäng-jakt" där tonåringarna fick kasta tärning, och varje siffra ledde till en aktivitet de fick en lapp/note för. (Skjut luftgevär, gör 10 burpees, kasta ringar, sjung en sång och något mer aktiverande). 
Varje lapp/note var en av tre ledtrådar till en plats. De skulle placera ihop: Inne - Ute - Under - över - i, kudde - säng - buske - soffa, och aktivitet tror jag det var. Svårt och kul. 

Någon ferie (påske, höst eller vinter) har vi satsat på "fixa rummet", byta möbler, tapetsera, fixa lampor eller något annat vi gjort tillsammans. Vinterferien (sportlov) byggde jag och 16 åringen dator, monterade ner och sålde gammal säng och köpte ny säng. Vi tränade på gym och vi lagade mat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tur til verdens ende og festningen rundt der?  Kommer jo veldig an på hva barna dine liker da. På den alderen var jeg veldig fornøyd med å få være i fred en uke.😅

Anonymkode: f0468...92a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kakao og kvikk lunsj i solveggen hjemme, tur i skogen, tur på stranda, bassengtur, påskeeggjakt. 

Vi gjør aldri store ting i ferier, ikke sommerferien heller, barna lider ingen nød. Vi gjør ting vi ikke har tid til til vanlig, og barna er kjempefornøyde. 

Anonymkode: aae2f...481

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lag en ny og spennende 3-retters middag og inviter naboen? 

Anonymkode: b98f2...bc4

AnonymBruker
Skrevet

Topp forslag å invitere noen hjem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 11.57):

Trenger du å aktivere ungdommene da? De er jo såpass gamle at de vell ikke vil henge med moren sin?

Anonymkode: 177ba...a18

Det er jo fint å finne på noe uavhengig av alder da.

Skrevet

Hva med en dagstur til Oslo? Ta kollektivt så du slipper å tenkte på parkering i Oslo og gå på museum. For meg hører museum og påske sammen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk med noen av foreldrene i klassene om de har barn hjemme og finn eventuelt på noe sammen. Inviter de hjem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...