AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #21 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ååh ja, så glemte jeg de ulike bootsa og støvlettene 😄 og vips så kan jeg legge til 8 - 10 par til... Anonymkode: 98f2c...aa9 Godt det ikke bare er meg. * Oppsummerer det jeg mener er en hinsides mengde sko litt tidligere i dag ** Skummer videre i tråden og innser at jeg har glemt bortimot 20 par *** Titter inn i skapet i gangen, og garderoben, på en tur gjennom huset. Innser at jeg ikke ønsker å korrigere meg selv enda en gang 😜 Anonymkode: bb5f6...5b6 1
absinthia Skrevet 28. mars 2023 #22 Skrevet 28. mars 2023 (endret) Vanlige millitærstøvler Lange combatstøvler Chunky loafers Converse 4 par sneakers Vernestøvler 2 par pensko støvler høye nesnalobber Sandaler 3 par støvletter skoletter lave mary janes 2 par espadrillos joggesko innesko ridestøvler Jodphurs + det jeg har på jobb: Vintersko Støvler Sandaler joggesko lette utesko innesko Mer enn jeg trodde: 25 par sko hjemme og 6 par på jobb Edit: Glemte skisko Alle skoene mine er i bruk, selv om noen naturlig nok blir lagt bort utenfor sesongen. Endret 28. mars 2023 av absinthia 1
theamor Skrevet 28. mars 2023 #23 Skrevet 28. mars 2023 Morsom tråd selv om det tok litt tid å telle 😄 1 par joggesko til inne 1 par joggesko til ute 1 par joggesko til fjellet 1 par tursko 1 par skisko 1 par skistøvler 1 par gummistøvler uten for 1 par gummistøvler med for 1 par flip flops 2 par pene sandaler 1 par ikke så pene sandaler 2 par sneakers (sorte og hvite Adidas) 8 par pumps (gull, sølv, matt hvit, lakk hvit, lakk rød, beige, sort semsket, og sorte i glatt skinn 3 par lange støvletter (sort og brun med middels hel og mønstret såle og sorte med høy hel og grusomt glatt såle 😅) 4 par ikke fullt så lange støvletter (sort, brun, beige, og burgunder) 1 par søte tøfler med tigermønster 😊 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #24 Skrevet 28. mars 2023 1 par løpesko 1 par sneakers(hverdags) 1 par flate sandaler fra ecco(pene men flate og gode å gå i, bruker de på storbyferie sommerstid) 1 par sandaler med wedgehel 1 par vintersko til hverdags uten hel 1 par vintersko til penere bruk med liten hel 1 par tursko til vinterbruk 1 par helsesandaler(Ecco, brukte de da jeg jobbet i helse) 1 par slipons fra softwalk 1 par flipflops fra addias(går i kjelleren med de) 1 par bunadsko(barnesko så ingen hel, juhu!) Teller enhjørningtøflene?:P Savner loafers og kanskje ballerinas, men jeg har størrelse 34 så sko er et mareritt. Det er også grunnen til at jeg kun eier 2 par sko med heler; for lite overflate å balansere mine 175cm. Gir ingen mening ass. Anonymkode: a70e9...76e 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #25 Skrevet 28. mars 2023 Et par til dressen Et par til fritidsbruk Et par lave vernesko til jobb Et par høye vernesko med motorsag-vern til jobb. Det var det. Fire par. Det holder for meg. Har ikke joggesko, ikke tursko, ikke fjellsko, ikke gummistøvler, ikke skisko, ikke sykkelsko. Anonymkode: c4bb2...a4f 1
Mardina Skrevet 28. mars 2023 #26 Skrevet 28. mars 2023 (endret) 1 par vintersko, 1 par Uggs lignende sko, 1 par regnstøvler, 2 par joggesko, 1 par piggsko og 1 par basketball sko, 1 par crocs og 1 par tøfler 😊 Endret 29. mars 2023 av Mardina 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #27 Skrevet 28. mars 2023 ca 35 par. Chelseaboots i sort og cognac, flate og med hæl. Tre par hvite sneakers, sorte sneakers til bunad + tradisjonelle bunadsko, tre par joggesko til trening, gummistøvler, goretexsko, sorte ballerinasko, vans, flate + høye sandaler, klogger, høye hæler i diverse farger til fest og jobb, forede vintersko. Anonymkode: 56ad4...319 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #28 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg bor alene og jeg føler jeg oversvømmes av sko. Har en del ulike hobbyer og er i tillegg begynt å bry meg litt mer om hvordan jeg kler meg. - 1par høye fjellstøvler - 1par lave vanntette tursko/fjellsko - 2stk joggesko (terreng + asfalt) - 1par pensko til dress - 3 par sneakers i ulike farger/fasonger - 2par vintersko - 3 par skisko (langrenn, fjellski, alpinstøvler) - 2par slippers/sandaler Totalt 15 par, og sikkert noen jeg har glemt også... Og jeg har allerede flere andre som jeg tenkte å kjøpe, som noen nye pensko og et par hvite sneakers (har ingen hvite fra før). Noen par er "heldigvis" i ferd med å bli utslitt, som ene sneakers-paret hvor jeg blir våt på beina når det er vått ute pga hull i sålen, og de lave turskoa som er blitt veeeldig utslitt etterhvert (går daglig tur i de). Er det vanlig å ha så mange par sko? Tenker det må jo være ganske vanlig for det er jo så mange typer fottøy man trenger i ulike sammenhenger mtp hobbyer og årstider. Og de fleste parene varer jo i mange år, men sneakers, joggesko og tursko er ikke mange år før de er utslitt merker jeg. Hvor mange par har dere? Anonymkode: 1af38...0a5 Aner ikke hvor mange skopar jeg har, sikkert 30-40 par. - 2 par høye fjellstøvler - 2-3 par lave tursko - 4-5 par løpesko - 5-6 par sneakers/tøysko - 6 par vinterboots - minst 10 par boots og lignende - aner ikke hvor mange par pumps og andre pensko - 3 par gummistøvler - Sykkelsko, skistøvler, skisko, ridestøvler og -sko osv. Anonymkode: d26c7...825 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #29 Skrevet 28. mars 2023 Har 6 par sko/støvler: - Vintersko - Gummistøvler - Joggesko/sneakers - Lave fine høstsko med litt hæl - Utslitte joggesko til hagearbeid - Pensko Er 36 år gammel og har aldri noensinne hatt bruk for flere enn disse. Anonymkode: 64af8...e23 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #30 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har 6 par sko/støvler: - Vintersko - Gummistøvler - Joggesko/sneakers - Lave fine høstsko med litt hæl - Utslitte joggesko til hagearbeid - Pensko Er 36 år gammel og har aldri noensinne hatt bruk for flere enn disse. Anonymkode: 64af8...e23 Åh ja, og så har jeg skistøvler. Så 7 par totalt. Anonymkode: 64af8...e23
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #31 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Aner ikke hvor mange skopar jeg har, sikkert 30-40 par. - 2 par høye fjellstøvler - 2-3 par lave tursko - 4-5 par løpesko - 5-6 par sneakers/tøysko - 6 par vinterboots - minst 10 par boots og lignende - aner ikke hvor mange par pumps og andre pensko - 3 par gummistøvler - Sykkelsko, skistøvler, skisko, ridestøvler og -sko osv. Anonymkode: d26c7...825 Hvorfor? Hvorfor i all verden har du brukt penger på så mange sko med samme funksjon? Kan til nød skjønne 2-3 par sko med samme funksjon om man er opptatt av at skoene skal matche antrekket og slikt, men 3 gummistøvler 5 løpesko, 6 sneakers, 6 vinterstøvler og 10 andre boots? Jeg skjønner ikke. Hvorfor? Du har jo ikke bruk for 70-80% av disse i det hele tatt? Anonymkode: 64af8...e23
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #32 Skrevet 28. mars 2023 2 par Hoka sko 1 par Nike Air Max 2 par pene sandaler 1 par Uggs 1 par vinter-piggsko Anonymkode: 9bc90...737 1
Maskinfører Skrevet 28. mars 2023 #33 Skrevet 28. mars 2023 2 Par det ene er Ecco Track ca 20 år gamle og Crispi titan jaktstøvel dette er det som er privat på jobb er det sko og vinterstøvler med ståltupp 😉
Minitroll Skrevet 28. mars 2023 #34 Skrevet 28. mars 2023 2 par tøfler 1 par slippers (gamle) 1 par badesko ( 3 år) 1 par klatresko (nye, har pleid å låne) 1 par loafers (nye) 1 par bunadssko 1 par joggesko (kjøper som regel nye 2 ganger i året, da disses slites raskt hos meg..) 1 par støvler 1 par tursko 1 par vinterstøvletter 3 par pumps (brukes sjelden, hatt alle 3 i flere år) Det blir mange nok par.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #35 Skrevet 28. mars 2023 1 par høye fjellsko 1 par lave fjellsko 1 par støvler 2 par joggesko 2 par sneakers 1 par vintersko 1 par piggsko 1 par ankelstøvletter 1 par badesandaler 1 par sandaler 1 par pensko 1 par utslitte sko til hagearbeid/maling Sko som ikke brukes eller er utslitte kastes, men ungdommen og gubben tror gangen vår en en «sko kirkegård». Anonymkode: 18df9...c48
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #36 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 1 par løpesko 1 par sneakers(hverdags) 1 par flate sandaler fra ecco(pene men flate og gode å gå i, bruker de på storbyferie sommerstid) 1 par sandaler med wedgehel 1 par vintersko til hverdags uten hel 1 par vintersko til penere bruk med liten hel 1 par tursko til vinterbruk 1 par helsesandaler(Ecco, brukte de da jeg jobbet i helse) 1 par slipons fra softwalk 1 par flipflops fra addias(går i kjelleren med de) 1 par bunadsko(barnesko så ingen hel, juhu!) Teller enhjørningtøflene?:P Savner loafers og kanskje ballerinas, men jeg har størrelse 34 så sko er et mareritt. Det er også grunnen til at jeg kun eier 2 par sko med heler; for lite overflate å balansere mine 175cm. Gir ingen mening ass. Anonymkode: a70e9...76e Zalando har ned til 34 i standard størrelse. Anonymkode: bb5f6...5b6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #37 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor? Hvorfor i all verden har du brukt penger på så mange sko med samme funksjon? Kan til nød skjønne 2-3 par sko med samme funksjon om man er opptatt av at skoene skal matche antrekket og slikt, men 3 gummistøvler 5 løpesko, 6 sneakers, 6 vinterstøvler og 10 andre boots? Jeg skjønner ikke. Hvorfor? Du har jo ikke bruk for 70-80% av disse i det hele tatt? Anonymkode: 64af8...e23 Ikke meg, men; Har et par høye støvler til "pen" bruk, et par høye til hagebruk, og et par lave/elegante. Har joggesko for baneløp, for terrengløp (to par da disse ofte blir bløte), to par kraftigere fjellstøvler da jeg liker å bytte fra en dag til neste, 2-3 vanlige løpesko i ulik tilstand, joggesko med stålpigger for is/snø, kraftige timberlandsko for fotturer om vinteren. 20 par flate/pene sko og tilsvarende høye hæler. Om jeg har sort antrekk liker jeg litt mønster på skoa. I sommerhalvåret gjelder lysere/lettere sko, gjerne semsket eller stoff. Matcher metallet med smykker, liker for eksempel ikke å bruke sorte sko med rose-gulldetaljer om overdelen min har detaljer i sølv. Har jobb med dresscode, og er ikke akkurat sneakers-person på fritiden heller. Så alle blir brukt. Kun tre sneakers av årsak allerede nevnt. Da det tross alt er det beste når man skal traske i storby en hel dag. Slik kunne jeg fortsatt. Vi har vel alle ting vi strengt tatt ikke trenger? Anonymkode: bb5f6...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #38 Skrevet 29. mars 2023 Det har jeg nok ikke helt oversikt over, men har sikkert 15 par bare i sandaler. Men jeg bruker alle skoene ganske jevnlig i løpet av sesongene de er ment for. Anonymkode: d96d3...306
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #39 Skrevet 29. mars 2023 6-7 basketsko/ høye sneakers 20 sneakers støvler slippers 3 vintersko 7 pensko. Anonymkode: 0090f...f46
Elaine Marley Skrevet 29. mars 2023 #40 Skrevet 29. mars 2023 2 par vintersko, men det ene paret skal prøve å selge siden jeg aldri bruker dem (de er for lave). 2-3 par sneakers. 2 par boots/støvletter. 2 ankelboots. 1 med høy hæl og andre med lav. 2 par converse. 3 par sneakers. 1 par tursko. 1 par piggsko. 2-3 par ballerinasko/espadrilles/sandaler. 1 par snøresko med nagler. 1 par joggesko. Men jeg tror jeg har noen andre også som jeg kan gi bort/selge. Det eneste jeg mangler er kanskje noen pumps, men bruker sjeldent sånt når jeg pynter meg og klarer ikke å gå på høye hæler noe særlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå