AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 Jeg bor alene og jeg føler jeg oversvømmes av sko. Har en del ulike hobbyer og er i tillegg begynt å bry meg litt mer om hvordan jeg kler meg. - 1par høye fjellstøvler - 1par lave vanntette tursko/fjellsko - 2stk joggesko (terreng + asfalt) - 1par pensko til dress - 3 par sneakers i ulike farger/fasonger - 2par vintersko - 3 par skisko (langrenn, fjellski, alpinstøvler) - 2par slippers/sandaler Totalt 15 par, og sikkert noen jeg har glemt også... Og jeg har allerede flere andre som jeg tenkte å kjøpe, som noen nye pensko og et par hvite sneakers (har ingen hvite fra før). Noen par er "heldigvis" i ferd med å bli utslitt, som ene sneakers-paret hvor jeg blir våt på beina når det er vått ute pga hull i sålen, og de lave turskoa som er blitt veeeldig utslitt etterhvert (går daglig tur i de). Er det vanlig å ha så mange par sko? Tenker det må jo være ganske vanlig for det er jo så mange typer fottøy man trenger i ulike sammenhenger mtp hobbyer og årstider. Og de fleste parene varer jo i mange år, men sneakers, joggesko og tursko er ikke mange år før de er utslitt merker jeg. Hvor mange par har dere? Anonymkode: 1af38...0a5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 2 par sandaler 1 par boots 3 par høye hæler 2 par sneakers 3 par treningssko Anonymkode: 0ff94...c4c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 1 par vintersko, 2-3 par høye hæler, og 1 par treningsko for INNE, 1 par sneakers. Det er det jeg har. Anonymkode: 0b4a4...125
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 Tror det må være bortimot 100, i følgende kategorier; Trening/friluft; piggede sko, to sett med terrengsko, banesko, joggesko i ulike varianter, timberlands til vinterføre Hæler; ulike farger og høyder, ulik hardware, ca 20 par. (jobb og sosialt) Ankelstøvletter; ca 10 par, i sort eller cognac (standard hele vinteren) Flate/pene sko; flere med mønster og farger, mange sorte med ulike metalldetaljer, mulig ca 20 par. (jobb og innesko) Sneakers; tre sett hvite og ett sett sorte (fritid med mye trasking) Sommer; 7 par birkenstock, to par toms sko, ulike chinos, diverse penere sandaler. Anonymkode: bb5f6...5b6 1
Taluno Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 Nå teller jeg i hodet mitt, siden jeg sitter på jobb. Tre joggesko/sneakers med strikk over (sånne uten snøring eller annen åpning) Ett par sneakers med snøring Ett par vernesko (sikkert bra å ha en eller annen gang, fikk i tidligere jobb) Ett par utslitte joggesko som brukes til hagearbeid, siden de er lett smette av og på. To par treningssko til innendørs Ett par joggesko til utendørs trening. Seks ballerinasko (to par svarte, ett par hvite, ett par blå, ett par svarte og hvite, ett par stripete) Fire par skoletter med ulik hælhøyde (ene er for høy til at jeg klarer gå i de) Ett par "cowboyboots" Ett par støvletter Ett par vintersko med høye hæler Ett par sorel vintersko Ett par vinterstøvletter uten hæl Hjelp... Det var jo bare de jeg kommer på... Kan jeg slippe telle sandaler og pensko i tillegg?? sikkert 10-15 par til sammen der også Og bunadskoene selvfølgelig! Har også vernesko og slippers på jobb...
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #6 Skrevet 28. mars 2023 Jeg orker ikke telle, men jeg har langt flere par sko enn deg. Jeg vet bare at jeg har minst 7 par bare av joggesko, etter det gidder jeg ikke telle. Kvinne Anonymkode: ee191...e51
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #7 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg bor alene og jeg føler jeg oversvømmes av sko. Har en del ulike hobbyer og er i tillegg begynt å bry meg litt mer om hvordan jeg kler meg. - 1par høye fjellstøvler - 1par lave vanntette tursko/fjellsko - 2stk joggesko (terreng + asfalt) - 1par pensko til dress - 3 par sneakers i ulike farger/fasonger - 2par vintersko - 3 par skisko (langrenn, fjellski, alpinstøvler) - 2par slippers/sandaler Totalt 15 par, og sikkert noen jeg har glemt også... Og jeg har allerede flere andre som jeg tenkte å kjøpe, som noen nye pensko og et par hvite sneakers (har ingen hvite fra før). Noen par er "heldigvis" i ferd med å bli utslitt, som ene sneakers-paret hvor jeg blir våt på beina når det er vått ute pga hull i sålen, og de lave turskoa som er blitt veeeldig utslitt etterhvert (går daglig tur i de). Er det vanlig å ha så mange par sko? Tenker det må jo være ganske vanlig for det er jo så mange typer fottøy man trenger i ulike sammenhenger mtp hobbyer og årstider. Og de fleste parene varer jo i mange år, men sneakers, joggesko og tursko er ikke mange år før de er utslitt merker jeg. Hvor mange par har dere? Anonymkode: 1af38...0a5 Jeg har 3 par joggesko, et til trening, et til hverdag, et til jobb. Så har jeg et par vintersko, et par gummistøvler, et par støvletter. Jeg har også to par ballerina, et par pensko med hæl og et par sneakers med hæl. Totalt 10 par sko og jeg merker i blant at jeg savner et ekstra par vintersko og mer å velge i til pensko. Anonymkode: 8c60a...526
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #8 Skrevet 28. mars 2023 2 par turstøvler (sommer og vinter) 2 par vintersko 1 par Chelsea boots 2 par sneakers 1 par svarte snøresko/uniformssko 1 par joggesko 1 par bunadsko 2 par sandaler 1 par pensko (burde hatt et par til i en annen farge…) 1 par støvletter 2 par tøfler/innesko Anonymkode: 4ce12...bb8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #9 Skrevet 28. mars 2023 Har ett par av hver av det jeg trenger. 1 par tursko 1 par "vanlige" sko jeg bruker til jobb og besøk 1 par finsko 1 par sandaler Anonymkode: 044cc...b7c
Kratt_ Skrevet 28. mars 2023 #10 Skrevet 28. mars 2023 1 par treningssko 3 par hverdagssko 3 par vintersko 1 par vår/høst 1 par tursko 1 par slippers 1 par tøfler
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #11 Skrevet 28. mars 2023 Etter å ha lest svarene ser jeg at jeg glemmer; tre par støvler, et for hage, et for tur, en par lave. To par bunadssko 5 par tøfler to par crocks for hagebruk to par støvletter med hæl og noen sett med høye skinnstøvletter som er for upraktiske, eller er ganske ut akkurat nå. Men de var så dyre at jeg har valgt at de skal få bo noen år på loftet i tilfelle jeg finner tilbake til disse. Anonymkode: bb5f6...5b6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #12 Skrevet 28. mars 2023 Ts her, stort sprik ser jeg i antall sko. Blir litt glad for å se at det er flere med mange par sko, så slipper jeg å føle meg så crazy om jeg kjøper et par til 😜 Anonymkode: 1af38...0a5
solsolsol Skrevet 28. mars 2023 #13 Skrevet 28. mars 2023 15 par er vel ikke så voldsomt Jeg har to par sorel/utesko 1 par «bysko» til vinterbruk Ridestøvler To par skisko (forskjellig type binding) Gummistøvler Flip flopper Crocs Tre par joggesko (prøver å holde et par rent til «by», og trenger minst to ekstra fordi de blir våte, og det er godt å bytte litt på) Jeg går i tillegg mye barbeint når det ikke er snø, og har masse unger jeg kan låne av ved behov.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #14 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her, stort sprik ser jeg i antall sko. Blir litt glad for å se at det er flere med mange par sko, så slipper jeg å føle meg så crazy om jeg kjøper et par til 😜 Anonymkode: 1af38...0a5 Det er stor forskjell på livsstil ut i fra hva jeg leser. Om du kjøper for skapet er det jo noe annet enn om skoa er i bruk. Jeg har dårlig samvittighet for to kategorier; skinstøvletter som ikke er behagelige og/eller ganske umoderne nå. Og høye hæler, da jeg særlig etter Korona knapt bruker disse. Ellers har jeg jobb med dresskode, en del arrangementer, og er generelt aktiv. Glad i natur, turer og friluft. Og generelt av typen som liker at skoene passer antrekket. Selv hardware på sko til hardware veske. Anonymkode: bb5f6...5b6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #15 Skrevet 28. mars 2023 Jeg har en grense for hvor mange sko jeg har "lov" å ha, men er ikke på grensen. Har 3 par joggesko og 1 par vintersko. Anonymkode: 54663...876
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #16 Skrevet 28. mars 2023 joggesko til ute joggesko til inne joggesko til stallen flatere treningssko til vektløftig barfotsko til å løpe i skogen penere sko med snøring ballerinas i tre forskjellige farger høyhælte sko i tre forskjellige farger pene sandaler x 2 flip flops birkenstocks goretex sko fjellstøvler fjellsko ridestøvler jodphurs ridesko saueskinns-støvletter vinterstøvler dr. martens (de er 30 år gamle…) støvletter med lav hæl, to par (brun + svart) støvletter med litt hæl gummistøvler bunadsko skisko telemark-støvler slalomstøvler snowboardsko sykkelsko Anonymkode: 753e6...419
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #17 Skrevet 28. mars 2023 Orker ikke telle alt, men ca vil jeg tro 15 sneakers 2 treningssko 5 slippers 25-30 støvletter 70+ høye hæler Anonymkode: 8dfbd...c2b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #18 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Orker ikke telle alt, men ca vil jeg tro 15 sneakers 2 treningssko 5 slippers 25-30 støvletter 70+ høye hæler Anonymkode: 8dfbd...c2b Samme her 😅🙈 Anonymkode: bc484...fee 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #19 Skrevet 28. mars 2023 denne tråden liker jeg ikke fordi den får meg til å innse at jeg har for mange sko - noe jeg jo overhode ikke har! 2 par fjellstøvler, ett goretex og ett skinn 2 par lave fjellsko, som over 4 par joggesko typ asics, hooka osv 5 par joggesko typ apair, RalphLauren osv (viktig skille mot de over..) 6 par vanlige sko i ulik type, canvas, skinn osv.. 8 par "pensko" med hæler 2 par pensko uten hæler 4 par sandaler - og det er de som står fremme så har vi de ørtogførti som er "satt vekk" på klerommet til "kanskje en dag.." 😄 Anonymkode: 98f2c...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #20 Skrevet 28. mars 2023 ååh ja, så glemte jeg de ulike bootsa og støvlettene 😄 og vips så kan jeg legge til 8 - 10 par til... Anonymkode: 98f2c...aa9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå