Gjest Ananas Skrevet 31. desember 2005 #1 Skrevet 31. desember 2005 Jeg har nettopp lest denne artikkelen i Dagbladet. Jeg forstår ikke helt hvorfor det at en mann er bi gjør det vanskelig for kvinner å være i parforhold med en slik mann. Kommer det av frykt for utroskap, vanskelige tanker rundt de seksuelle handlingene, eller er det noe annet? Er det noen kvinner som vil si noe om hva de ville tenkt om å bli sammen med en mann som er bi?
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #2 Skrevet 31. desember 2005 Det er vel kanskje det at man får dobbelt så mange potensielle rivaler.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #3 Skrevet 31. desember 2005 Når jeg hører om en bifil mann tenker jeg en som vil ha i "pose og sekk".Tenker at han egentlig er homse, men ikke sterk nok til å komme helt "ut av skapet". Han vil vel også leve et mer A4 liv med en dame som innbefatter barn osv. Så en bifil mann vil være helt uaktuelt for meg.
Gjest Ananas Skrevet 31. desember 2005 #4 Skrevet 31. desember 2005 Tenker at han egentlig er homse, men ikke sterk nok til å komme helt "ut av skapet". ← Det du skriver kommer i boksen min for uvitehet og fordommer. Dette er et felt jeg tror mange kansje tenker som deg. Det er også forskjell på det å være bifil og biseksuell. Bifile menn vil potensielt sett kunne forelske seg i andre menn, det vil ikke biseksuelle.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #5 Skrevet 31. desember 2005 Det du skriver kommer i boksen min for uvitehet og fordommer. Dette er et felt jeg tror mange kansje tenker som deg. Det er også forskjell på det å være bifil og biseksuell. Bifile menn vil potensielt sett kunne forelske seg i andre menn, det vil ikke biseksuelle. ← Det kan godt være fordommer men jeg setter spm.tegn ved at noen "frivillig" vil ha statusen bifil dersom det virkelig er sånn at de tenner like mye på hvert kjønn. Det er riktignok ikke så mange tabuer knyttet til homofili i dag, men jammen mange nok til at jeg dersom jeg var "bifil" ville valgt minste motstands vei. Å holde meg til damer.
Gjest Ananas Skrevet 31. desember 2005 #6 Skrevet 31. desember 2005 Hvorfor skulle ikke bifile ville kalle seg bifile, hvis de faktisk blir tiltrukket personer av begge kjønn? Bifile starter ikke nødvendigvis ut med andre holdninger enn de du har. Når man forelsker seg eller blir voldsomt tent på noen av samme kjønn er da man møter seg selv i døra.
gaja Skrevet 31. desember 2005 #7 Skrevet 31. desember 2005 (endret) -slettet- Endret 12. januar 2006 av gaja
Shagya Skrevet 31. desember 2005 #8 Skrevet 31. desember 2005 Jeg kan si hva jeg ville syns om det: Det hadde ikke plaget meg, hvorfor skulle det det ? Det er en drøss av menn som er sammen med bifile damer uten problemer, så jeg skjønner ikke helt at problemet skal være så mye større andre veien.
Gjest Pecado Skrevet 31. desember 2005 #9 Skrevet 31. desember 2005 Bifile generelt sliter med dette. Ikke bare menn. Jeg ville vel hatt problemer selv dersom jeg skulle blitt sammen med en bifil kvinne. tenk om hun dumpa meg for A4 liv med mann, barn og stasjonsvogn da?
Gjest Hel Skrevet 31. desember 2005 #10 Skrevet 31. desember 2005 tenk om hun dumpa meg for A4 liv med mann, barn og stasjonsvogn da? ← Er det så mye verre enn om hun hadde dumpa deg for ei annen dame?
Gjest Pecado Skrevet 31. desember 2005 #11 Skrevet 31. desember 2005 Er det så mye verre enn om hun hadde dumpa deg for ei annen dame? ← Jeg tror at dersom lengselen for en A4 familie er stor og muligheten er der, er det lettere og ta den muligheten vis du får den. Dersom du ikke forelsker deg i motsatt kjønn vil du ikke ha muligheten.
Gjest Bellatrix Skrevet 1. januar 2006 #12 Skrevet 1. januar 2006 For min del så går det på det seksuelle tror jeg. Ikke at jeg er imot at folk skal ha sex med både det ene og det andre kjønnet, men jeg ville syntes det var rart å tenke på at mannen hadde hatt sex med en mann, og at han i det hele tatt kan tenke seg sex med en mann.
Gjest 2324 Skrevet 1. januar 2006 #13 Skrevet 1. januar 2006 Enig med Smurf. Jeg ville ikke vært sammen med en bifil mann!
Gjest gjesta Skrevet 1. januar 2006 #14 Skrevet 1. januar 2006 Jeg ville ikke hatt problemer med å ha et forhold til en bifil mann. Uansett bi eller ikke så er troskap i et forhold viktig for meg. Om mannen er utro med en annen mann eller en kvinne, spiller ingen rolle. Han vil uansett være utro.
Gjest Ananas Skrevet 1. januar 2006 #15 Skrevet 1. januar 2006 Hmm ja. Det jeg har funnet ut er at jeg skal holde kjeft om biseksualiteten min.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #16 Skrevet 1. januar 2006 Enig med de andre her, jeg tror jeg skulle vært veldig forelsket om jeg skulle gå inn i et forhold med en bi-gutt... Jeg hadde vel blitt superstresset bare han skulle til en kompis tenker jeg
Gjest Varg-Menja Skrevet 1. januar 2006 #17 Skrevet 1. januar 2006 Samboeren min er biseksuell, og jeg har aldri sett det som noe problem. Han har aldri gjort noe med det, men kan tenne seksuelt på noen menn også, akkurat som jeg kan tenne på enkelte kvinner. Dette med at antall rivaler skulel øke sjangsen for at jeg mister han synes jeg høres lite logisk ut. Det hadde da ikke økt sjangsen for at jeg var utro om en større andel av norges menn passet til min smak heller...
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #18 Skrevet 1. januar 2006 Enig med Varg-Menja. Jeg ville ikke hatt noe problem om mannen min var åpen om dette. Jeg har selv blitt tiltrukket av damer uten at det førte til sex. Jeg vet ikke om jeg er bifil eller om det bare var en periode av livet mitt der jeg hadde disse følelsene. Jeg blir ikke tiltrukket av ALLE kvinner i alle fall, uansett utseende og utstråling og jeg kjenner flere som er lesbiske uten at jeg føler annet enn vennskap for dem. En venninne av meg var gift med en bifil mann i ti år. Senere hadde han en kvinnelig samboer og i dag er han gift med en ny kvinne. Jeg tror ikke han har vært utro i noen av forholdene. Å være bifil er ikke det samme som å være erotoman/nymfoman. Det er ganske sjokkerende at samfunnet ikke har kommet lengre i år 2006. Jeg kan forstå at folk ikke vil stå fram og spesielt på landsbygda i deler av dette landet hvor det er fordommer mot det meste.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #19 Skrevet 1. januar 2006 Jeg ønsker ikke å være i forhold med en bifil mann fordi jeg orker ikke tanken på at sjansen for at han skal forelske seg i en annen er doblet.
Gjest Piper Skrevet 1. januar 2006 #20 Skrevet 1. januar 2006 (endret) En mann vil alltid ha noe jeg ikke kan gi, og derfor ville jeg valgt å ikke gå inn i et forhold med en mann som var bifil. Endret 1. januar 2006 av Piper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå