AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 Mannen min var hos tannlege i forrige uke og boret 2 tenner, bakerste. Siden da har tannkjøttet vært hovent og vondt, han sliter med å spise og sove. Han har prøvd Paracet, hjalp ikke, prøvde Ibux, det hjalp men bare i noen timer, så er det vondt igjen. Har noen tips til hva som hjelper? Blir evig takknemlig. Anonymkode: f10af...ad1
Purple_Pixiedust Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 (endret) Kanskje corsodyl munnskyllevann dersom han har fått noe bakterier i et sår. Men hvis det er blitt skikkelig infeksjon må han kanskje ha antibiotika. Endret 28. mars 2023 av Purple_Pixiedust 1
Million Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 Dette må han ta opp med tannlegen. Han kan ha fått en infeksjon i tannkjøttet hvis tannlegen var borti noe med boret e.l. Han får resept på antibiotika av tannlegen. Sønnen min fikk det etter at han trakk et par visdomstenner. Da skrev tannlegen rutinemessig ut antibiotika og smertestillende (sterkere enn paracet). Så be mannen din ringe tannlegen han var hos. Kanskje tannlegen vil ha ham inn for å se på saken, ev bare skriver resept. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 Million skrev (1 time siden): Dette må han ta opp med tannlegen. Han kan ha fått en infeksjon i tannkjøttet hvis tannlegen var borti noe med boret e.l. Han får resept på antibiotika av tannlegen. Sønnen min fikk det etter at han trakk et par visdomstenner. Da skrev tannlegen rutinemessig ut antibiotika og smertestillende (sterkere enn paracet). Så be mannen din ringe tannlegen han var hos. Kanskje tannlegen vil ha ham inn for å se på saken, ev bare skriver resept. Jeg tror at det er den greia som de låser fast når de borrer, husker ikke hva det heter. Tror det er pga den. Han har ringt men tannlegen er ikke på jobb før torsdag, og de i tlf sier at det er vanlig at det blir sånn.🫤 Anonymkode: f10af...ad1
Million Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror at det er den greia som de låser fast når de borrer, husker ikke hva det heter. Tror det er pga den. Han har ringt men tannlegen er ikke på jobb før torsdag, og de i tlf sier at det er vanlig at det blir sånn.🫤 Anonymkode: f10af...ad1 Fikk han ikke smertestillende en gang? Ba han om det på telefon? Ring igjen. Dette skal han ikke behøve å miste nattesøvnen over, de kan lett skrive ut en resept som i det minste gjør at han får sove om natten! Ev kan han ringe fastlegen akutt, og forklare situasjonen, be om smertestillende. Si til fastlegen at tannlegen er borte i flere dager, derfor fastlegehenvendelse. Endret 28. mars 2023 av Million
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #6 Skrevet 28. mars 2023 Million skrev (6 timer siden): Fikk han ikke smertestillende en gang? Ba han om det på telefon? Ring igjen. Dette skal han ikke behøve å miste nattesøvnen over, de kan lett skrive ut en resept som i det minste gjør at han får sove om natten! Ev kan han ringe fastlegen akutt, og forklare situasjonen, be om smertestillende. Si til fastlegen at tannlegen er borte i flere dager, derfor fastlegehenvendelse. Han fikk jo smertestillende før hun begynte på tanna, men tannkjøttet er blitt hovent og smertefullt etterpå. Han kjøpte i dag på apotek den som Anonym over anbefalte, blir han ikke bedre til i morgen, da skal JEG ringe tannlegen ass. Takk for råd og din tid👍 Anonymkode: f10af...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå