Gå til innhold

Øyespesialist

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Datter,  mellomtrinnet, følges årlig opp av øyespesialist.  Tidligere har vi hatt 15 min kjøring , men grunnet avvikling av praksis er vi overflyttet til nærmeste storby og får 25 min togreise pluss gåavstand til ny spesialist. 

Ville dere lagt time så tidlig eller sent om mulig på dagen? Øyenen blir slitne både på skolen og hos spesialist.....ønsker minst mulig fravær for barnet , men også at barnet skal orke både skole og spesialist.  

Anonymkode: 4315b...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville valgt sent på dagen. Da er både øyne og hode mer slitent og det er i slike situasjoner barnet trenger hjelp 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Margeritt skrev (41 minutter siden):

Ville valgt sent på dagen. Da er både øyne og hode mer slitent og det er i slike situasjoner barnet trenger hjelp 😊

Oki , hva mener du med hjelp? Er jo hos spesialisten for en grunn?  hos forrige spesialist var det mye øyebruk i timen, hun utførte mange oppgaver med og uten briller, vi hadde tidlig og sene timer, ble jo sliten i øynene uansett,  men fraværet ble mindre grunnet kortere vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutten av dagen. Definitivt slutten av dagen. Husker det var helt grusomt å være på skolen etterpå de gangene jeg fikk time tidlig på dagen. Det er veldig slitsomt for øynene å bli undersøkt hos øyelege.

Får hun dråper for å utvide pupillene når hun er der? I så fall er det enda bedre å legge det sent på dagen.

Anonymkode: d6b6a...e89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Slutten av dagen. Definitivt slutten av dagen. Husker det var helt grusomt å være på skolen etterpå de gangene jeg fikk time tidlig på dagen. Det er veldig slitsomt for øynene å bli undersøkt hos øyelege.

Får hun dråper for å utvide pupillene når hun er der? I så fall er det enda bedre å legge det sent på dagen.

Aldri fått dråper. Er hos en optimistisk eller hva det heter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldri fått dråper. Er hos en optimistisk eller hva det heter. 

Ortoptist? Optiker (optometrist)? Begge deler er også slitsomt for øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Oki , hva mener du med hjelp? Er jo hos spesialisten for en grunn?  hos forrige spesialist var det mye øyebruk i timen, hun utførte mange oppgaver med og uten briller, vi hadde tidlig og sene timer, ble jo sliten i øynene uansett,  men fraværet ble mindre grunnet kortere vei. 

Hjelp var kanskje feil ord å bruke, beklager det. Både jeg og mitt barn har blitt fulgt opp av ortopist, begge operert for skjeling de siste årene (noe også minstemann gjorde for 3 uker siden), så snakker jeg kun av egen erfaring. Som at man blir mer og mer sliten både øyne og hode utover dagen og at jeg derfor mente det er best å ta kontrollen på slutten av dagen, da evt avvik vil være størst 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun går jevnlig til ortoptist men har aldri fått dråper? Har hun aldri hatt en skikkelig synsundersøkelse?

Anonymkode: 169ee...9ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min datter får alltid time tidlig på morgenen. Det er fordi øyelegen ønsker å undersøke henne når øyene er mest uthvilt, og ikke preget av å ha blitt brukt hele dagen. Hun er bare 3 år da. Men det kan jo være det samme gjelder eldre barn? Kan være verdt å snakke med dem om det har noe å si i alle fall :)

Anonymkode: 54d8e...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hun går jevnlig til ortoptist men har aldri fått dråper? Har hun aldri hatt en skikkelig synsundersøkelse?

Anonymkode: 169ee...9ac

Går på årig sjekk hos optometrist ja. Startet hos optiker grunnet dobbeltsyn, ble henvist til øyelege,  so henviste til optometrist.  Går årlig til kontroll hos optometrist,,, c hver 18.mnd til kontroll hos optiker (brillessjekk). Aldri fått noen dråper v noen av de. Problemer med litt skjult skjeling og litt dårlig samsyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...