Gå til innhold

Buksene jeg kjøper får alltid hull mellom lårene etter få måneders bruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er ganske lei av at de mest behagelige, stretchy dongri buksene jeg kjøper alltid skal få hull mellom lårene etter 3-4 måneders bruk. Vurderer heller å enten gå over til Levis bukse eller å bruke stoffbukser a la dressbukser i stedet for å fortsette å kjøpe bukser som får hull i seg etter kort tids bruk. Kjøper fra Kapphal, den mest stretchy og behagelig buksen med strikk i livet i tillegg som jeg var fornøyd med ... Har lår som gnisser mot hverandre dog. Hva kan jeg gjøre for at de skal vare lenger? Takk for tips! 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Større bukser eller vektnedgang. Slike bukser er ikke laget for oss med lår😅 Jeg har bare akseptert det. De slites og det er det lite å gjøre med 

Anonymkode: 5a2a6...a2d

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
origin skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg er ganske lei av at de mest behagelige, stretchy dongri buksene jeg kjøper alltid skal få hull mellom lårene etter 3-4 måneders bruk. Vurderer heller å enten gå over til Levis bukse eller å bruke stoffbukser a la dressbukser i stedet for å fortsette å kjøpe bukser som får hull i seg etter kort tids bruk. Kjøper fra Kapphal, den mest stretchy og behagelig buksen med strikk i livet i tillegg som jeg var fornøyd med ... Har lår som gnisser mot hverandre dog. Hva kan jeg gjøre for at de skal vare lenger? Takk for tips! 

Kanskje du kan ha sykkelshorts under? 

Anonymkode: 2bf96...597

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette alltid skjer med kappahl jeans hadde jeg begynt å kjøpe et annet sted. Jeg har aldri kjøpt jeans der og aldri hatt dette problemet 

Anonymkode: d7d73...917

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper alltid fra Bikbok og hadde samme problem når jeg var større.. Tror eneste løsning eventuelt er å sy litt ekstra stoff på innsiden der det blir friksjon. Eller kjøpe større størrelse. 

Anonymkode: bb7e6...b69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du kan ha sykkelshorts under? 

Anonymkode: 2bf96...597

Hvordan skal det hjelpe å ha sykkelshorts under?

Problemet er sannsynligvis at stretchstoffet er strukket kombinert med gnissende lår eller lignende som skaper mekanisk slitasje på buksen. Billige stretchjeans er generelt mindre holdbare enn andre jeans, pga stoffets egenskaper - de er tynne og relativt løst vevd. Hvis det skal hjelpe med sykkelshorts så må man i tilfelle ha den over buksen slik at en del av slitasjen går på shortsen istedenfor buksestoffet, men da vil man jo se temmelig dust ut. Det vil heller ikke forandre at stoffet sannsynligvis er strekt maks i utgangspunktet.

Anonymkode: 57a40...4b6

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjøpt en levis bukse, de er dyrere men varer mye lenger.

Anonymkode: dec55...4bb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde samme problemet før. For 1,5 år siden kjøpte jeg min første Levis bukse brukt og den er ennå like fin😇

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, origin said:

Kjøp dongeribukser med litt tykkere stoff, anbefaler Levis og Nudie

Anonymkode: a19d4...064

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper stretchy jeans fra Levis. Varer i 1-2 år i hvertfall.

Anonymkode: 764cf...204

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Kjøper stretchy jeans fra Levis. Varer i 1-2 år i hvertfall.

hva heter den levis buksen? Er det klassisk 501 modell? 

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Kjøp dongeribukser med litt tykkere stoff, anbefaler Levis og Nudie

Hvilke butikker får man tak i de? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, origin said:

hva heter den levis buksen? Er det klassisk 501 modell? 

Er tjukk, så kjøper Levis plus. 720 eller mile high, bruker zalando.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, origin said:

Hvilke butikker får man tak i de? 

Zalando og Boozt blant annet 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp bukser uten så mye stretch, de er ofte tynnere også. Lewis har bra bukser ja. Jeg velger bukser med minst mulig elastin 2% max. Tykkere jeans holder mye lenger. 

Ellers så holder skjørt lenge da 😊

Anonymkode: 7d26e...de3

AnonymBruker
Skrevet

Bukser med stretch må vaskes veldig forsiktig. Bruk lite vaskemiddel, og få omdreininger og unngå for all del tøymykner. 

Anonymkode: b5920...c00

• Nyttig 2
Skrevet

Kjøp kvalitetsbukser så varer de lenger :) Levis er som flere nevner gode bukser. I lengden er det billigere å kjøpe en eller to gode bukser, enn 10 som går i stykker raskt.

Jeg har bare opplevd en gang at en bukse har fått gnisser hull, dette var en billigbukse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
origin skrev (På 28.3.2023 den 5.45):

Oi, da må buksene du bruker være av særdeles dårlig kvalitet og oppleve stor slitasje på lårene. Har selv aldri opplevd dette før, men nå har jeg aldri kjøpt bukser fra Kappahl, Lindex o.l. Jeg foretrekker kvalitet når jeg skal ha bukser, nettopp fordi de skal vare i mange år. Jeg kjøper helt Levis, Tiger Of Sweden o.l. 

Anonymkode: 1729a...2c3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 11.40):

Hvis dette alltid skjer med kappahl jeans hadde jeg begynt å kjøpe et annet sted. Jeg har aldri kjøpt jeans der og aldri hatt dette problemet 

Anonymkode: d7d73...917

Jeg har kjøpt Jeans på Kappahl i 15år, har lår som går sammen men aldri har en eneste bukse gått sønder mellom lårene. 

Anonymkode: 527ae...aaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...