Gå til innhold

Kollega har ikke takket ja til facebookforespørsel.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har jobbet sammen en stund. Jeg bruker egentlig ikke Facebook noe særlig, hun kom opp som et forslag til venner så jeg kom med en forespørsel. Det er 2 uker siden ca. Har pratet med henne på jobben. Ingenting virker rart. Er venn med andre kolleger. 

Anonymkode: 618d8...daa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at hun er aktiv på Facebook da? 

Det er vel ingen lenger som tar ting som skjer eller ikke skjer på Facebook personlig?

• Liker 8
Skrevet

Er ikke alle som legger til kolleger.

Er ikke alle som er aktive på fb.

Er ikke alle som klikker på rett valg, eller rettere sagt klikker feil. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke interessert i å ha kollegaene mine på fb. La meg være og slutt å snok tenker jeg 

Anonymkode: c46aa...780

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kollegaer på fb. 

Anonymkode: 717de...26b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bare glem det og gå videre. Enten er hun ikke aktiv på fb, eller så ønsker hun ikke legge til kolleger på fb. Jeg hadde nok ikke turt å avslå en sånn venneforespørsel, men hadde ikke ønsket det med mindre det var en venn i tillegg til en kollega. Noen legger til «alt og alle», jeg har fått forespørsler fra naboer jeg ikke kjenner mer enn helt overfladisk, turte ikke avslå, men hadde virkelig ikke lyst å legge de til😕

Anonymkode: ad0d7...555

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være meg.

Er passiv bruker, er i utgangspunktet kun interessert i Reko, markeder i sentrum, fritidsaktiviteter for barn. 

Kan gå lang tid mellom hver gang jeg er inne.

Ser at noen har lagt inn forespørsler. Vet jeg bør akseptere, men utsetter. For er innom facebook når jeg surfer midt på natta. 

Vil uansett ikke ha kollegaer der, så de ignorerer jeg som regel de få gangene jeg er innom. 

Hender jeg tar en runde og godkjenner flere. Sjekket nå, og ser jeg har 9 forespørsler. Men tar det ikke nå. Vet jo selv at jeg er syk/sengeliggende, men andre ser bare at jeg går gjennom forespørsler midt på dagen en tirsdag. 

Anonymkode: 26698...bde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke interessert i å ha kollegaene mine på fb. La meg være og slutt å snok tenker jeg 

Samme her. Viktig med skille mello jobb og fritid.

Anonymkode: 644de...a02

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi har jobbet sammen en stund. Jeg bruker egentlig ikke Facebook noe særlig, hun kom opp som et forslag til venner så jeg kom med en forespørsel. Det er 2 uker siden ca. Har pratet med henne på jobben. Ingenting virker rart. Er venn med andre kolleger. 

Jeg ville heller ikke lagt deg til på FB hvis vi ikke hadde blitt så nære venner at jeg var interessert i å lese hva du har gjort i helgene, hva barna dine gjør osv. Selv om jeg liker en kollega og samarbeider godt med denne, så har jeg da ingen interesse av å bli FB-venn.

For kollegaer takker jeg ja til LinkedIn.

AnonymBruker
Skrevet

Så rare folk  :ler: Blir fort venn med kollegaer, jeg. Spesielt jevnaldrende 

Anonymkode: 70e23...d91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Gud og hvermannsen på Facebook, men jeg er der inne kanskje en gang i måneden. Har slått av alt av varsler. Så hun kan være meg.

Anonymkode: 5ed83...1f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være meg.

Er passiv bruker, er i utgangspunktet kun interessert i Reko, markeder i sentrum, fritidsaktiviteter for barn. 

Kan gå lang tid mellom hver gang jeg er inne.

Ser at noen har lagt inn forespørsler. Vet jeg bør akseptere, men utsetter. For er innom facebook når jeg surfer midt på natta. 

Vil uansett ikke ha kollegaer der, så de ignorerer jeg som regel de få gangene jeg er innom. 

Hender jeg tar en runde og godkjenner flere. Sjekket nå, og ser jeg har 9 forespørsler. Men tar det ikke nå. Vet jo selv at jeg er syk/sengeliggende, men andre ser bare at jeg går gjennom forespørsler midt på dagen en tirsdag. 

Hvorfor i alle dager bryr du deg om hva folk tror om du går gjennom forespørsler midt på dagen en tirsdag?

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (4 timer siden):

Hvorfor i alle dager bryr du deg om hva folk tror om du går gjennom forespørsler midt på dagen en tirsdag?

Når det kommer til lønn og bonus så kan enhver liten kommentar spille inn. Så hvorfor risikere det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Å hjelpe meg! 

Anonymkode: 5e768...b6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samme her. Viktig med skille mello jobb og fritid.

Anonymkode: 644de...a02

For noen ja, men ikke for alle. Jeg bruker Facebook overfladisk, så det spiller ingen rolle for meg hvem jeg er venn med. 

Anonymkode: 5e768...b6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Capitan Fracassa skrev (6 timer siden):

Jeg ville heller ikke lagt deg til på FB hvis vi ikke hadde blitt så nære venner at jeg var interessert i å lese hva du har gjort i helgene, hva barna dine gjør osv. Selv om jeg liker en kollega og samarbeider godt med denne, så har jeg da ingen interesse av å bli FB-venn.

For kollegaer takker jeg ja til LinkedIn.

Så du har KUN folk du er interessert i på fb? Trodde de færreste hadde det. At det var mer normalt å ha de fleste man omgås eller har omgått, og da heller luker ut hvem man ønsker å følge personlig og går på innstillinger i personvern om det er noe du ikke vil alle skal se.

Teit å avslå venneforespørsler generelt synes jeg. Vise at man ikke er medmenneskelig og gi uttrykk for at folk ikke er bra nok for en. Å avslå en perifer venneforespørsel på fb er litt som å snu seg bort eller se ned dersom en bekjent eller person i omgangskretsen smiler til deg. Arrogant holdning.

Når det er sagt, så er det egentlig synd der ikke er klarere normer på fb. At det er så mange måter å tolke ting på. Rom for overanalysering og overtenking. Feks hvor mye man skal legge i at noen slettet en som venn på fb eller nettopp det å avslå venneforespørsler. Det eneste som er helt klar og tydelig tale på fb er vel blokkering..

Anonymkode: 83d86...13c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Leste du innlegget egentlig?

Men anywho:

Mannen min har og kollegaer på FB, men han er aldri der lengre. 
Så han ville aldri oppdaget noesomhelst. 

Anonymkode: b06db...29e

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så du har KUN folk du er interessert i på fb?

Med noen unntak, ja.

Sitat

At det var mer normalt å ha de fleste man omgås eller har omgått, og da heller luker ut hvem man ønsker å følge personlig og går på innstillinger i personvern om det er noe du ikke vil alle skal se.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg skal ha FB-venner som jeg ikke er interessert i hva poster, og som helt sikkert ikke er interessert i mine (svært få) poster. Hva skal du med det da?

Sitat

Teit å avslå venneforespørsler generelt synes jeg. Vise at man ikke er medmenneskelig og gi uttrykk for at folk ikke er bra nok for en.

Det har da virkelig ikke noe med det å gjøre, nå trekker du konklusjoner det absolutt ikke er grunnlag for. Ett ekstra navn i vennelista avgjør da ikke på noen måte om man viser medmennskelighet eller ikke!

Sitat

Å avslå en perifer venneforespørsel på fb er litt som å snu seg bort eller se ned dersom en bekjent eller person i omgangskretsen smiler til deg. Arrogant holdning.

Helt uenig. Jeg ville ikke finne på å gjøre noen av disse tingene, bortsett fra venneforespørsel. Jeg synes du legger alt for mye i det og overtolker. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Teit å avslå venneforespørsler generelt synes jeg. Vise at man ikke er medmenneskelig og gi uttrykk for at folk ikke er bra nok for en. Å avslå en perifer venneforespørsel på fb er litt som å snu seg bort eller se ned dersom en bekjent eller person i omgangskretsen smiler til deg. Arrogant holdning.

Anonymkode: 83d86...13c

Medmenneskelig?? Er det medmenneskelig å skulle ha en kollega på Facebook? 🤣 Ha ha, da tar jeg faktisk den. Jeg er ikke medmenneskelig fordi jeg ikke ønsker at kollegaer skal se det jeg gjør og liker der ;) Og det å anerkjenne en annen person ved å smile tilbake, synes jeg ikke kan sammenlignes med å bli venner med noen på Facebook. Det første er ren høflighet/vennlighet, mens det andre er et privat valg man selv helt fritt tar.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 23.30):

Det forstår jeg godt er sårt for deg ts. 

Anonymkode: 0844f...0ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...