Gå til innhold

Ferie for noen, men ikke for alle.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie med dine og mine barn. Vi skulle reise på ferie til varmere strøk i juli i år, men har avbestilt ferien av diverse grunner. Nå mener fruen i huset at hennes barn skal få reise på denne ferien sammen med sine besteforeldre. Jeg mener detter blir urettferdig for mine barn som må være hjemme når de har sett frem til samme tur. 
Er jeg helt ute å kjører som mener dette? Jeg synes det er sårt at mine barn må være hjemme mens hennes barn reiser på en ferie vi alle hadde sett frem til. 

Anonymkode: b7e14...83b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi besteforeldrene skulle få dine barns biletter eller? Forstod ikke helt. Eller er de ikke velkomne lenger? 

Anonymkode: 240e8...c11

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvem betaler?

Anonymkode: c070f...4c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal hennes barn frarøves en ferie fordi dine barn ikke får det?

Ja, du er på bærtur. Men hva du vil, men det betyr ikke at de skal nektes dette.

Anonymkode: 57a5f...1eb

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det styrker jo ikke akkurat dere som familie i alle fall. 

Anonymkode: f715b...3c8

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er på bærtur. Om besteforeldrene til hennes uansett skulle, og vil ta med seg barnebarna så må de da få det?

Du får enten spandere på noen voksenpersoner/foeldrene dine tur slik at de kan ta med seg dine?

Anonymkode: 74d45...ff4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Med dine/mine barn involvert, kan livet aldri bli rettferdig. Jeg forstår at du syns det er kjipt på vegne av dine barn. Samtidig må det være greit at besteforeldre finner på noe med barnebarna sine, så lenge de står for utgiftene. Du bør se på helheten, skal dine barn på noen ferie sammen med den andre forelderen eller besteforeldre. Hvis ikke ville jeg sett på muligheten for å reise på en tur med egne barn.

Anonymkode: ad43a...45b

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Høres merkelig ut, synes det høres urettferdig ut, men var jo ikke så mye info. Litt avhengig av hvorfor turen ble avlyst, hvor barna bor, alder, etc

Anonymkode: fafcc...868

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med dine/mine barn involvert, kan livet aldri bli rettferdig. Jeg forstår at du syns det er kjipt på vegne av dine barn. Samtidig må det være greit at besteforeldre finner på noe med barnebarna sine, så lenge de står for utgiftene. Du bør se på helheten, skal dine barn på noen ferie sammen med den andre forelderen eller besteforeldre. Hvis ikke ville jeg sett på muligheten for å reise på en tur med egne barn.

Anonymkode: ad43a...45b

De står ikke for utgiftene, det er litt av problemet. Hvis vi skal punge ut 20000kr i reise til bare noen av barna, så  vil det gå ut over reisen vi skal ha til høsten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De står ikke for utgiftene, det er litt av problemet. Hvis vi skal punge ut 20000kr i reise til bare noen av barna, så  vil det gå ut over reisen vi skal ha til høsten.

Det hadde ikke jeg gått med på.

Anonymkode: 7a8d5...ca2

• Liker 13
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvem betaler?

Anonymkode: c070f...4c8

Vi må betale. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siden dere betaler turen, er det ikke greit. Om besteforeldrene hadde betalt turen for seg selv og barnebarna, hadde det vært en annen sak. 

Anonymkode: c8aae...b1b

• Liker 19
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ah..

Ja, da blir det helt annerledes, og jeg er enig med deg.

Det blir urettferdig å betale så mye for kun noen av barna. Da må dere evt bruke tilsvarende sum på dine barn.

Tenkte i utgangspunktet at besteforeldrene inviterte og betalte. Da hadde det vært sårt, men forskjeller en blir nødt til å tåle i en sammensatt familie.

Men dere selv kan ikke prioritere å bruke så mye penger på noen av barna i familien - det blir faktisk urettferdig.

Anonymkode: cf6dd...4c9

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forstår jeg det riktig at dere har felles økonomi men besteforeldrene vil bare ha med egne barnebarn? Jeg skjønner dem godt, men da må de nesten enten spandere eller så må du få noen voksne til å ville ta med dine barn på noe like morsomt og dyrt også. 

Hvis dere ikke har felles økonomi og disse pengene betales av din partner alene har du ikke noe du skulle ha sagt.

Anonymkode: dcee2...950

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men da deler dere opp feriene . De barna som er på ferie i sommer , blir hjemme i høst . Barn er rettferdige og forstår sånt . Barn forstår også når det blir dårlig stemning mellom voksne ( bare så det er sagt ) . Mulig dere begge er altfor egoistisk og umodne til å ha en mine / dine barn familie . Trist når ferie skal bli kilde til konflikt . Da er vitsen med ferie borte . 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår jeg det riktig at dere har felles økonomi men besteforeldrene vil bare ha med egne barnebarn? Jeg skjønner dem godt, men da må de nesten enten spandere eller så må du få noen voksne til å ville ta med dine barn på noe like morsomt og dyrt også. 

Hvis dere ikke har felles økonomi og disse pengene betales av din partner alene har du ikke noe du skulle ha sagt.

Anonymkode: dcee2...950

Vi har felles økonomi ja, og denne turen var i utgangspunktet betalt av meg. De ønsker at barnebarna skal få beholde sine biletter, slik at de kan ta de med. Jeg synes det blir feil når hele familien har gledet seg til tur. Vi har planer om å flytte ferien til høsten, men det blir umulig hvis vi skal bruke så mye penger i sommerferien på kun halvparten av barna i husholdningen. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Men da deler dere opp feriene . De barna som er på ferie i sommer , blir hjemme i høst . Barn er rettferdige og forstår sånt . Barn forstår også når det blir dårlig stemning mellom voksne ( bare så det er sagt ) . Mulig dere begge er altfor egoistisk og umodne til å ha en mine / dine barn familie . Trist når ferie skal bli kilde til konflikt . Da er vitsen med ferie borte . 

Skjønner tankegangen din, men vi ønsker jo gjerne å ha med alle barna på ferie, da vi koser oss sammen og barna er bestevenner. Dette er ei familiegreie, ikke noe vi ønsker å dele opp. Vi kommer til å savne barna hennes om de blir hjemme når vi reiser til høsten. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Betaler du, bestemmer du.

Anonymkode: 17603...642

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner tankegangen din, men vi ønsker jo gjerne å ha med alle barna på ferie, da vi koser oss sammen og barna er bestevenner. Dette er ei familiegreie, ikke noe vi ønsker å dele opp. Vi kommer til å savne barna hennes om de blir hjemme når vi reiser til høsten. 

Hvorfor velger dere / evnt mor å løse det sånn da? Flust med penger ? Lite omtanke for de barna som blir hjemme ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Hvorfor velger dere / evnt mor å løse det sånn da? Flust med penger ? Lite omtanke for de barna som blir hjemme ? 

Vi har ikke valgt å gjøre det enda. Kun en diskusjon. Mor mener ungen må få fra fordi de ble så skuffet når vi måtte flytte ferien. Mine barn ble like skuffet. 
vi har helt vanlig økonomi, og problemet her er hvis barna hennes skal reise med besteforeldre i sommer, så blir det lite penger til felles ferie til høsten. Jeg personlig har ikke samvittighet til å la hennes barn være hjemme mens vi andre drar på tur til høsten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...