Gå til innhold

Påske-hva "må" du ha i påsken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på familietur og ønsker å ta med noe mat.

Hvilke mat har du som tradijon i påska? Her er det kvikk lunsj og pinnekjøtt. Alt annet er som vanlig 

Anonymkode: d8cf3...5ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jævli sur sild 

Anonymkode: b0894...ab2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ha Niederegger marsipan fra Lübeck 😅

Anonymkode: f7334...440

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lammelår eller lammesteik. 

Freia påskeegg med hvit krem i. 

Kvikklunsj. 

Appelsiner. 

Anonymkode: 3704a...8e3

• Liker 1
Skrevet

Dragé egg og mandelegg fra anton berg. Lammelår og solo. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Rødvin, Baileys, brokkoli, Red Bull sukkerfri, cottage cheese, hasselnøtter

Anonymkode: da825...ece

AnonymBruker
Skrevet

Lammestek,marsipan,rundstykker med varianter av egg til frokost eller lunsj,også pleier vi å grille en av dagene,så da blir det pølser,burgere,salat potetsalat og noe kjøtt. Drikker gjerne solo i påsken. 

Anonymkode: 3054f...adc

AnonymBruker
Skrevet

Solo, freia påskeegg, kvikklunsj, pinnekjøtt, lammelår, egg (vet ikke helt hvorfor, men syns det er noe eget med egg i ulike former til frokost i påsken).

Anonymkode: dd85d...115

• Liker 2
Skrevet

For meg er påskematen først og fremst lammelår. Ellers vil jeg ha Fugleæg fra Anthon Berg. Bortsett fra dette har jeg ingen påsketradisjoner, men appelsiner og Kvikk Lunsj kommer sikkert til å finnes her i huset også. 

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av påsken spiser vi

• kje (i år enten bog eller ribbeside)
  • fersk kveite eller piggvar (på langfredag)
  • bacalao 
  • lam (de siste årene har vi gått for mørbrad, på alle måter greiere enn helt lammelår)
  • asparges fra Sør-Europa, i sesong til påske
  • appelsiner, helst økologiske blodappelsiner
  • pasjonsfrukt til dessert på en eller annen måte - fin gulfarge
  • LBV portvin, ofte med oster til
  • Summerbird marsipanegg

Gjerne også noen hjemmebakte boller i solveggen, og i år vurderer jeg å lage en gulrotkake i tillegg.

Anonymkode: 63e65...78b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til frokost: godt pålegg som røkelaks, egg, roastbiff, rekesalat, spekeskinke. 

Lunsj: vafler, grille pølser, boller 

Middag: lammelår, ofte en gryte en av de andre dagene 

Drikke: rødvin, solo, baileys, kakao

Godteri: freia sjokoladegg med fyll, kolibriegg, kvikklunsj, Anton berg

Anonymkode: 4aff2...8dc

• Liker 1
Skrevet

hjemmelagde appelsin og sjokolade kjeks (disse er så standard påske på samme måte som biscotti er standard jul). Røkelaks, Egg, reker, hjemmelagde rundstykker, godt kjøttpålegg fra lokal kjøttbutikk, hjemmelagd eggesalat, rødvin, lammelår, appelsin, Solo, kvikklønsj, drage egg fra Anton Berg, småsnop, kakao med brun rom og krem, grillpølse med brød på bål ute, premium dark Orange sjokolade fra Freia, grillmat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Appelsinmarsipan og Aperol og bobler samt appelsiner. 

Anonymkode: 0da8e...d63

• Liker 1
Skrevet

Freia sine påskeegg i lilla kartong og kolibriegg.

• Liker 1
Skrevet

Appelsiner. Det eneste jeg må ha. Men setter pris på en god middag med steik og god saus, gjerne de tynne masipanpølsene til Nidar, og de egga i lilla kartong, helst kalde og rett fra kjøleskap.

• Liker 1
Skrevet

Hos oss er helstekt lammelår med rødvinssaus og hvitløksgratinerte poteter et "must" på påskeaften.  Tilbehøret kan variere.  Ellers har vi ingen sterke tradisjoner utover appelsiner og kvikklunsj.  
Hvis været blir bra så griller vi ute.  Derfor må jeg ha pølser og pølsebrød klare i fryseren.  Får jeg tid, så lager jeg da gjerne en potetsalat, grønn salat, dressing e.l. som tilbehør.  

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi alltid gode frokoster, slik som i julen, da har vi mye godt pålegg som vi ellers ikke pleier å ha, dekker bordet ordentlig, har levende lys og bruker god tid.

Av middager er det vanligvis pinnekjøtt, røyke torsk ,fløtepoteter med svin, det kan variere litt, og ellers har vi mer "helgemiddager" som pizza og den slags, for vi må liksom ha litt sånne middager også. 

Anonymkode: 35567...b5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aperol, rødvin, Solo, godt brød, sjokolade, egg, cottage cheese, røkelaks (vi elsker til frokost godt brød, så et lag med cottage cheese med salt og pepper så ett lag med eggerøre med chilli/salt/pepper. Eller ett lag med eggerøre og så røkelaks), vafler, kakao og kjøttfri middag som bestemmes, når vi står i butikken, før vi svinger inn til hytta.

Anonymkode: eb636...399

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...