Gå til innhold

Endometriose og ivf

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er henvist IVF da vi har forsøkt å bli gravide med barn nummer 2 i lengre tid uten å lykkes. Mest sannsynlig årsak er endometriose. Funker IVF hvis man har endo? Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det skulle fungere bedre enn naturmetoden, hvis det er dårlige forhold i livmor.

Noen som kan forklare dette, eller har noen fine historier som kan gi litt håp kanskje? 
:)

Anonymkode: 4f92b...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av legene på Riksen trodde jeg kunne ha endometriose og jeg må opereres for det før jeg går igjennom neste ivf-forsøk.

Hvis du ikke har vært inne hos Riksen på første ivf-samtale enda så får du nok mer info da. Det er på første samtale de eventuelt sjekker for endo eller stiller deg spørsmål for å se om du kan ha det og da vil jeg tro du blir sendt til endo-operasjon før de gir deg ivf. Men du må altså gjennom ivf-avdelingen ved Riksen for å få henvisning til endo-operasjon når det henger sammen som det gjør for deg.

Og det er bra, for det er allerede mye venting om du ikke også først skal endo-opereres etter henvisning fra gynekolog før du kommer inn i ivf-systemet til Riksen og må vente ytterligere 6-9mnd på oppstart av ivf-forsøk. 

Anonymkode: ce350...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo vi har vært til den første ivf samtalen/oppstartsamtalen og det var der det ble påpekt dette med mulig endometriose. Men ikke henvist til noe operasjon eller behandling for det, uten det blir oppstart med ivf. 

Ts

Anonymkode: 4f92b...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...