Gå til innhold

Jente i klasse ble utnyttet som ga meg adgang til hennes mobil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde adgang, skal ikke fortelle detaljer.

Noen andre elever ble nysgjerrige og maset meg til å vise noe innhold. De tok telefon fra meg for en stund jeg og vet ikke hva som skjedde. De lot meg ikke se.  De sa til meg at jeg er en del av gjengen og inviterte meg til fest for første gang.

Hennes noen private selfier er lekket.  Hun tror noen må ha hacket. Jeg fortalte ikke sannhet og tørr å fortelle sannheten enda mindre nå.

Problemet er at saken ikke er død, da hun ble lei seg.  Hva kan jeg gjøre for å rette opp?   Hennes foreldre har tilgang til ressurser slik at det kan bli ekte etterforskning eller undersøkelse. 

Anonymkode: 7a7ee...467

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper du blir anmeldt og straffet.

Anonymkode: 36fca...1a7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Fortell henne sannheten, be om unnskyldning og dump de drittvennene som tok telefonen fra deg og stjal bildene hennes. Du er nestemann de svikter. De er ikke ekte venner 

Anonymkode: dbd78...c15

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Du er en dårlig venn. Håper du blir tatt.

Anonymkode: 06e64...3be

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det du bør gjøre er å kutte den gjengen, og fortelle henne sannheten. Det kommer du nok aldri til å gjøre da du med det du skriver viser at du har feil fokus.

Anonymkode: ea0f1...c78

• Liker 3
Skrevet

Tenk på din "venn", om du gjør noe NÅ kanskje ting kan begrenses før de går for langt, jo mer tid som går jo verre vil det bli.

Fy faan, håper du har dårlig samvittighet!

AnonymBruker
Skrevet

Be helsesykepleier om en samtale. Eventuelt skolepsykologen hvis dere har det. Og så tar du med deg offeret i saken og forteller henne hva som virkelig skjedde. Helsesykepleieren kan hjelpe dere med å ordne opp i saken. Men det er viktig at du er ærlig. 

Anonymkode: 747f4...51c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du forteller sannheten.

Du skulle ikke gitt de andre tilgang nei, men det er DE som har stjålet og spredt bilder!

Du vet hvem som har spredd hennes private bilder, og du velger altså ikke si noe. Hva om det var dine bilder? Ville du at de som viste noe skulle holde kjeft?

Dersom det vlir etterforskning, så vil det også komme frem at du har vist alt, og vist hvem som har spredd, og du har valgt ikke si noe. Du velger sltså la dem fortsette spre bilder, istedet for å prøve stoppe dem. På den måten bidrar du til spredningen så lenge du ikke sier noe.

Anonymkode: 74f42...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...