Gå til innhold

Er det kjøpers eller selgers marked i Oslo nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser så mye motstridende at det er vanskelig å få noe skikkelig svar 😅 

Hvilke type boliger er populære? Går leiligheter over eller under takst? Er folk redde for renteøkningen? Er det mange som forsøker å kuppe? 

Anonymkode: b9b58...9bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror faktisk det er selgers marked nå, men tror ikke det varer så lenge når folk begynner å la den nye rentebanen synke inn.

Anonymkode: 2fc81...b8f

AnonymBruker
Skrevet

Selgers. 

Jeg skal kjøpe leilighet i Oslo. Og leilighetene jeg ser på går opp mot 400.000 over prisantydning. Har opplevd kupp før visning også. 

Anonymkode: fd012...946

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ganske sikker på at det fortsatt er kjøpers marked i Oslo. Vi solgte i høst i et vanvittig tregt marked, og pga det, har jeg fulgt boligmarkedet ganske tett de siste månedene. Siden oktober har jeg fulgt 6 ulike objekter i vårt område (et veldig populært og attraktivt område i Oslo). Av de 6, ble ingen solgt før jul, to av dem ble solgt etter å ha satt ned prisen mye (8-10 %) nå i februar, og fire av dem er fortsatt ikke solgt. Høyst uvanlig at boliger i dette området blir liggende usolgt så lenge.

Anonymkode: 7601a...dd8

• Liker 1
Gjest Vecky
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt oss leilighet, 3-roms i bydel Nordstrand. Det var ingen andre enn oss som ga bud. 
Var i noen budrunder før dette på 4-roms leiligheter, hovedsakelig Bjerke/Groruddalen. De gikk 350.000 og 650.000 over takst. 

Har fulgt med en stund og det har også variert veldig hvor raskt leilighetene (som var aktuelle) ble solgt. 
Så jeg tror egentlig det er veldig tilfeldig. Kommer nok litt an på hva man er ute etter og i hvilken standard. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fulgt mange budrunder i borettslaget mitt i det siste, hvor jeg får meldinger om budene som kommer inn.  Alt jeg har sett har gått umiddelbart, og 5 - 600 000 over takst. Så det er nok det man kan kalle selgers marked, ja. Bor i Oslo forresten.

Anonymkode: e2ce2...908

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er meglers marked.

Det er alltid meglers marked.

Anonymkode: 7b0c7...54a

• Liker 3
Skrevet

Virker til å være både selgers og kjøpers marked, avhengig av området.

AnonymBruker
Skrevet

Vi solgte enebolig 3 etg før jul, fikk 10% mer enn prisantydning , så vi var veldig fornøyd :) 

Anonymkode: 6d8cc...a48

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at de virkelig attraktive boligene rives vekk, mens de som ikke er attraktive blir liggende. Har ei venninne som er "stuck" med en i den siste kategorien. Fin leilighet, men med en beliggenhet som ikke er lettsolgt i tider der ikke alt selges lett. Dette er i Oslo. 

Anonymkode: 71ac9...669

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på?

I vår bydel går de fortsatt over takst - bare ikke så enormt heftig som før.

Så istedetfor 800.000-1 mill på mange leiligheter så mindre.

Vi har vunnet budrunde (men venter på forkjøpsrett 🫤🫠), og vårt bud var ca 200.000 kr over takst.

Dog går enkelte objekter LANGT over takst, men kanskje de er mer spesielle 🤷‍♀️

Jeg forventer ikke prisstigning, og kan ikke se for meg at vi tjener det spor om vi selger. 

Anonymkode: dce00...7c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Vecky skrev (23 timer siden):

Vi har nettopp kjøpt oss leilighet, 3-roms i bydel Nordstrand. Det var ingen andre enn oss som ga bud. 
Var i noen budrunder før dette på 4-roms leiligheter, hovedsakelig Bjerke/Groruddalen. De gikk 350.000 og 650.000 over takst. 

Har fulgt med en stund og det har også variert veldig hvor raskt leilighetene (som var aktuelle) ble solgt. 
Så jeg tror egentlig det er veldig tilfeldig. Kommer nok litt an på hva man er ute etter og i hvilken standard. 

Ja, Groruddalen er i ferd med å bli veldig populært.

Anonymkode: 2b5b2...cd3

AnonymBruker
Skrevet

Er absolutt selgers marked om du selger en toroms (gjerne med oppussingsbehov) på Lambertseter.

Anonymkode: c7cc3...08e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...