AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Jeg sliter så utrolig med legging av mitt barn på 19 mnd for tida. Vi var i en god flyt - da hun var 17 mnd fikk jeg henne til å sovne i egen seng, med meg ved siden av som trøstet og støttet. Etter et par uker sovna hun fort på egenhånd. Max 30 minutter Så kom det en periode hvor hun plutselig begynte å bruke lengre tid på å sovne. 1-2 timer hver kveld. Mye tulling med meg som ligger i senga ved siden av. Så da tenkte jeg det var på tide å gå ut av rommet. Jeg sitter da i en stol rett utenfor døråpninga og snakker med henne for å trøste. Dette fungerte fort også veldig bra, og hun sovnet raskere på egenhånd igjen. Men nå er det bare tulling. Hun kaster smokken på gulvet, kaster ut alle kosedyrene, tuller med madrassen og sengekanten, og bruker flere timer på å sovne. Det gikk jo kjempebra at jeg satt utenfor døra. Men hun trenger smokken for å sovne, så jeg går inn og gir den til henne, gir ikke noe mer oppmerksomhet enn det, og går ut igjen. Hun kaster igjen. Osv. Smokkesnor river hun også av. Har selvsagt prøvd å legge senere, tidligere... ingenting funker. Hun våkner kl 5 hver morgen, så det er jo seint å ikke sovne før 9. Jeg er helt rådvill her. Hva gjør jeg? Jeg klarer helt fint å "stå på mitt" og vet hun blir forvirra hvis jeg hele tida ombestemmer meg (holde litt i hånda, gi litt kos osv). Erfaringsmessig er det viktig at jeg vet hva jeg skal (sitte i døråpninga), og trygger henne med at jeg er der, men ikke kommer inn for å gi kos osv. Hun faller lettere til ro hvis jeg er klar på hva jeg skal gjøre. Men når hun kaster smokken? Åpenbart for å få meg til å komme inn? Kjenner jeg ikke orker smokkeavvenning nå heller... hjelp! Anonymkode: 6a571...4c0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #2 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 21.03): Jeg sliter så utrolig med legging av mitt barn på 19 mnd for tida. Vi var i en god flyt - da hun var 17 mnd fikk jeg henne til å sovne i egen seng, med meg ved siden av som trøstet og støttet. Etter et par uker sovna hun fort på egenhånd. Max 30 minutter Så kom det en periode hvor hun plutselig begynte å bruke lengre tid på å sovne. 1-2 timer hver kveld. Mye tulling med meg som ligger i senga ved siden av. Så da tenkte jeg det var på tide å gå ut av rommet. Jeg sitter da i en stol rett utenfor døråpninga og snakker med henne for å trøste. Dette fungerte fort også veldig bra, og hun sovnet raskere på egenhånd igjen. Men nå er det bare tulling. Hun kaster smokken på gulvet, kaster ut alle kosedyrene, tuller med madrassen og sengekanten, og bruker flere timer på å sovne. Det gikk jo kjempebra at jeg satt utenfor døra. Men hun trenger smokken for å sovne, så jeg går inn og gir den til henne, gir ikke noe mer oppmerksomhet enn det, og går ut igjen. Hun kaster igjen. Osv. Smokkesnor river hun også av. Har selvsagt prøvd å legge senere, tidligere... ingenting funker. Hun våkner kl 5 hver morgen, så det er jo seint å ikke sovne før 9. Jeg er helt rådvill her. Hva gjør jeg? Jeg klarer helt fint å "stå på mitt" og vet hun blir forvirra hvis jeg hele tida ombestemmer meg (holde litt i hånda, gi litt kos osv). Erfaringsmessig er det viktig at jeg vet hva jeg skal (sitte i døråpninga), og trygger henne med at jeg er der, men ikke kommer inn for å gi kos osv. Hun faller lettere til ro hvis jeg er klar på hva jeg skal gjøre. Men når hun kaster smokken? Åpenbart for å få meg til å komme inn? Kjenner jeg ikke orker smokkeavvenning nå heller... hjelp! Anonymkode: 6a571...4c0 Når legger du henne ? Sover hun på dagtid? Anonymkode: 136cc...176
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Skrevet 29. mars 2023 Start leggingen 17.30. Kaster hun smokken går du rolig inn å legg den i sengen hennes. Vis henne hvor du la den, si godnatt, og gå ut å sett deg på stolen. Gjenta det til hun sovner. Anonymkode: 78550...b20
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Når legger du henne ? Sover hun på dagtid? Anonymkode: 136cc...176 Som regel har jeg prøvd å legge henne i senga til 18.45. Har prøvd både tidligere og senere, blir den over 19.30 så bruker hun mye lengre tid på å sovne (blir overtrøtt) Anonymkode: 6a571...4c0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #5 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Som regel har jeg prøvd å legge henne i senga til 18.45. Har prøvd både tidligere og senere, blir den over 19.30 så bruker hun mye lengre tid på å sovne (blir overtrøtt) Anonymkode: 6a571...4c0 Kan være du legger for seint altså. Her må vi legge 17.30. Vet flere som legger i 18 tiden. Sover hun på dagtid? Anonymkode: 136cc...176
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #6 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 21.03): Jeg sliter så utrolig med legging av mitt barn på 19 mnd for tida. Vi var i en god flyt - da hun var 17 mnd fikk jeg henne til å sovne i egen seng, med meg ved siden av som trøstet og støttet. Etter et par uker sovna hun fort på egenhånd. Max 30 minutter Så kom det en periode hvor hun plutselig begynte å bruke lengre tid på å sovne. 1-2 timer hver kveld. Mye tulling med meg som ligger i senga ved siden av. Så da tenkte jeg det var på tide å gå ut av rommet. Jeg sitter da i en stol rett utenfor døråpninga og snakker med henne for å trøste. Dette fungerte fort også veldig bra, og hun sovnet raskere på egenhånd igjen. Men nå er det bare tulling. Hun kaster smokken på gulvet, kaster ut alle kosedyrene, tuller med madrassen og sengekanten, og bruker flere timer på å sovne. Det gikk jo kjempebra at jeg satt utenfor døra. Men hun trenger smokken for å sovne, så jeg går inn og gir den til henne, gir ikke noe mer oppmerksomhet enn det, og går ut igjen. Hun kaster igjen. Osv. Smokkesnor river hun også av. Har selvsagt prøvd å legge senere, tidligere... ingenting funker. Hun våkner kl 5 hver morgen, så det er jo seint å ikke sovne før 9. Jeg er helt rådvill her. Hva gjør jeg? Jeg klarer helt fint å "stå på mitt" og vet hun blir forvirra hvis jeg hele tida ombestemmer meg (holde litt i hånda, gi litt kos osv). Erfaringsmessig er det viktig at jeg vet hva jeg skal (sitte i døråpninga), og trygger henne med at jeg er der, men ikke kommer inn for å gi kos osv. Hun faller lettere til ro hvis jeg er klar på hva jeg skal gjøre. Men når hun kaster smokken? Åpenbart for å få meg til å komme inn? Kjenner jeg ikke orker smokkeavvenning nå heller... hjelp! Anonymkode: 6a571...4c0 Hehe. Kan du ikke bare akseptere at hun vil ha deg der da? Er ikke det enklere? Jeg har erfart at jeg har spart meg timesvis på timesvis med jobb og frustrasjon ved å bare gi ungene den nærhten de trenger når de skal legge seg. At de sovner på 10 min gir meg resten av kvelden fri, og de sovner lykkelige og trygge. Det er SÅ mye enklere enn å kjempe mot deres behov for nærhet og ha den kampen pågående i åresvis. Så vi har ligget inntil og sittet og holdt hånda i mange år nå, og kommer ikke til å slutte før de ber oss om å få være alene For nå har det heller blitt en verdifull liten tid sammen på slutten av en lang dag mye hvert til vårt, og når jeg hører om folk som holder på med dette i åresvis å krangle med barn som ikke legger seg - bare fordi de vil være med en voksen - så er jeg så glad vi har gjort det på vår måte og aldri hatt noe som helst krangling om å legge seg. + veldig kvikke opplagte unger langt foran utviklingsmessig, kanskje delvis fordi de alltid har fått nok søvn og våkner opplagte og glade neste dag Ville utvilsomt revurdert strategien når barnet gir så tydelig behov for nærhet til leggetid. Kaste smokken - tydelig språk. For da vet barnet at du må komme. Du kan like gjerne bare være der og spare deg for masse irritasjon. Og du har så mange år igjen her at om du skal bruke kveldene dine på den stolen kommer du til å klikke. Bare vent til barnet kan gå ut av sengen sin og ut av rommet også, spasere rett forbi den stolen din... hva gjør du da? Fordi barnet bare vil være med deg og vil gjøre ALT for å oppnå det. Spar deg bryet, ta deg en god pause i mørket, bruk 20 min på det og få nesten 1,5 t til deg selv, heller enn å krangle med barnet. Så mye lurere. Anonymkode: 84ac7...275 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #7 Skrevet 30. mars 2023 Det er nok bare en periode, og det kan komme av mye rart. Har hatt flere slike perioder med min på samme alder. Plutselig går det fint igjen Men kan du sove med henne i disse periodene da? Det endte jeg opp med å gjøre. Tok han over i min seng, og så etter noen dager prøvde vi hans seng igjen og hvis det ikke gikk var det tilbake i min seng. Så plutselig etter noen dager til så var det helt greit å legge seg og sove i egen seng igjen. Anonymkode: c20e5...349
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #8 Skrevet 30. mars 2023 Sover hun på dagtid? Hun høres overtrøtt ut. Jeg syntes det høres sent ut å legge henne 19:30 - jeg ville lagt henne mellom 17:30-18:00. Hun sover mest sannsynelig en dupp i barnehagen, men dette er er lite barn som bruker enormt med energi for den lille kroppen. Du burde jo se på henne rundt 17-tiden at hun er trøtt? Da blir de som regel litt ekstra needy, sutrete osv. Legg henne mye tidligere, og kanskje prøv å samsove med henne hvis det er nærhet og trygghet hun trenger. Barnet er tross alt mesteparten av tiden i barnehagen og borte fra hjemmet, så det å gi barnet den tryggheten henne trenger sånn sett burde være en selvfølge. Samsoving gir trygge barn og er bra for tilknytningen. Anonymkode: e2ef3...d88 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #9 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 10.52): Hehe. Kan du ikke bare akseptere at hun vil ha deg der da? Er ikke det enklere? Jeg har erfart at jeg har spart meg timesvis på timesvis med jobb og frustrasjon ved å bare gi ungene den nærhten de trenger når de skal legge seg. At de sovner på 10 min gir meg resten av kvelden fri, og de sovner lykkelige og trygge. Det er SÅ mye enklere enn å kjempe mot deres behov for nærhet og ha den kampen pågående i åresvis. Så vi har ligget inntil og sittet og holdt hånda i mange år nå, og kommer ikke til å slutte før de ber oss om å få være alene For nå har det heller blitt en verdifull liten tid sammen på slutten av en lang dag mye hvert til vårt, og når jeg hører om folk som holder på med dette i åresvis å krangle med barn som ikke legger seg - bare fordi de vil være med en voksen - så er jeg så glad vi har gjort det på vår måte og aldri hatt noe som helst krangling om å legge seg. + veldig kvikke opplagte unger langt foran utviklingsmessig, kanskje delvis fordi de alltid har fått nok søvn og våkner opplagte og glade neste dag Ville utvilsomt revurdert strategien når barnet gir så tydelig behov for nærhet til leggetid. Kaste smokken - tydelig språk. For da vet barnet at du må komme. Du kan like gjerne bare være der og spare deg for masse irritasjon. Og du har så mange år igjen her at om du skal bruke kveldene dine på den stolen kommer du til å klikke. Bare vent til barnet kan gå ut av sengen sin og ut av rommet også, spasere rett forbi den stolen din... hva gjør du da? Fordi barnet bare vil være med deg og vil gjøre ALT for å oppnå det. Spar deg bryet, ta deg en god pause i mørket, bruk 20 min på det og få nesten 1,5 t til deg selv, heller enn å krangle med barnet. Så mye lurere. Anonymkode: 84ac7...275 Skjønner at du tenker dette når du ikke har mer bakgrunnshistorie. Fysisk kontakt får henne ikke til å sovne raskere, så blir litt såra av at du tror jeg ikke gir henne nok nærhet. Jeg elsker samsoving, og skulle gjerne holdt rundt henne til hun sovna. Men jeg har lest hennes signaler på at hun var klar for neste steg, altså da hun slutta å sovne med meg inntil seg. Vi delte seng fram til hun var 16 mnd, men måtte slutte da fordi hun ble for opptatt av å ta meg på ansiktet, puppene osv. Så hun brukte på det tidspunktet mange timer på å sovne når jeg holdt rundt henne. Tok det som et tegn på at hun var klar for egen seng, og etter noen dager med sutring (med meg rett ved siden av), sovna hun fort i egen seng, og sov attpåtil natta gjennom. Tro meg, jeg har prøvd å holde henne i hånda, på ryggen osv. Hun sovner ikke fortere da, tvert imot. Bare leker med hånda mi, eller blir våken av at jeg er der. Hun sovner ikke noe fortere selv om vi har hatt hele dagen sammen heller. Så jeg tror ikke at dette er mangel på nærhet. Men det kan være overtrøtthet som de andre her sier. I går la jeg henne tiiidlig, og hun sovna før 19.00 (har jo akkurat stilt klokka,så det =18.00 i gammel tid). Hun hadde riktignok sovet blund på bare 20min, men i går brukte hun kun 5 min på å sovne. I dag våkna hun 04.30 (03.30 gammel tid) da, grøss... hun våkner vanligvis 5.30, eller 6.30 med ny klokkestilling. Hadde håpt det skulle vare. Vanligvis sover hun blund på 2 timer. I dag fikk jeg henne ikke i seng før 19.00, og hun har brukt ca 1 time på å sovne. Spent på når hun våkner i morra. Ts Anonymkode: 6a571...4c0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 10.52): Hehe. Kan du ikke bare akseptere at hun vil ha deg der da? Er ikke det enklere? Jeg har erfart at jeg har spart meg timesvis på timesvis med jobb og frustrasjon ved å bare gi ungene den nærhten de trenger når de skal legge seg. At de sovner på 10 min gir meg resten av kvelden fri, og de sovner lykkelige og trygge. Det er SÅ mye enklere enn å kjempe mot deres behov for nærhet og ha den kampen pågående i åresvis. Så vi har ligget inntil og sittet og holdt hånda i mange år nå, og kommer ikke til å slutte før de ber oss om å få være alene For nå har det heller blitt en verdifull liten tid sammen på slutten av en lang dag mye hvert til vårt, og når jeg hører om folk som holder på med dette i åresvis å krangle med barn som ikke legger seg - bare fordi de vil være med en voksen - så er jeg så glad vi har gjort det på vår måte og aldri hatt noe som helst krangling om å legge seg. + veldig kvikke opplagte unger langt foran utviklingsmessig, kanskje delvis fordi de alltid har fått nok søvn og våkner opplagte og glade neste dag Ville utvilsomt revurdert strategien når barnet gir så tydelig behov for nærhet til leggetid. Kaste smokken - tydelig språk. For da vet barnet at du må komme. Du kan like gjerne bare være der og spare deg for masse irritasjon. Og du har så mange år igjen her at om du skal bruke kveldene dine på den stolen kommer du til å klikke. Bare vent til barnet kan gå ut av sengen sin og ut av rommet også, spasere rett forbi den stolen din... hva gjør du da? Fordi barnet bare vil være med deg og vil gjøre ALT for å oppnå det. Spar deg bryet, ta deg en god pause i mørket, bruk 20 min på det og få nesten 1,5 t til deg selv, heller enn å krangle med barnet. Så mye lurere. Anonymkode: 84ac7...275 Må bare skrive igjen da denne kommentaren har gnagd sånn skikkelig på meg. Jeg blir litt provosert.. Hvorfor "hehe" i starten? I dag prøver jeg å holde henne i hånda og det blir bare kaos. Hun bare kaver og vrir seg, vil holde "andre hånda" setter seg opp og legger seg ned og det er fullstendig uro og kaos. Hun trenger rammer ved leggesituasjonen. Vi har vært sammen i hele dag også. Nå er hun helt hyper og Jeg har veldig tro på at hun kan være overtrøtt. Klarte ikke legge henne før 19 i dag heller. Hun bruker over 1 time på å spise middag, og kveldsrutiner tar en halvtime, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å legge henne kl 17.30. Skal gå hardt inn for det i påskeuka for å se om ting blir bedre. Det er fullstendig kaos her uansett om jeg holder hånda på henne eller sitter utenfor rommet. Ts Anonymkode: 6a571...4c0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #11 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 21.03): Jeg sliter så utrolig med legging av mitt barn på 19 mnd for tida. Vi var i en god flyt - da hun var 17 mnd fikk jeg henne til å sovne i egen seng, med meg ved siden av som trøstet og støttet. Etter et par uker sovna hun fort på egenhånd. Max 30 minutter Så kom det en periode hvor hun plutselig begynte å bruke lengre tid på å sovne. 1-2 timer hver kveld. Mye tulling med meg som ligger i senga ved siden av. Så da tenkte jeg det var på tide å gå ut av rommet. Jeg sitter da i en stol rett utenfor døråpninga og snakker med henne for å trøste. Dette fungerte fort også veldig bra, og hun sovnet raskere på egenhånd igjen. Men nå er det bare tulling. Hun kaster smokken på gulvet, kaster ut alle kosedyrene, tuller med madrassen og sengekanten, og bruker flere timer på å sovne. Det gikk jo kjempebra at jeg satt utenfor døra. Men hun trenger smokken for å sovne, så jeg går inn og gir den til henne, gir ikke noe mer oppmerksomhet enn det, og går ut igjen. Hun kaster igjen. Osv. Smokkesnor river hun også av. Har selvsagt prøvd å legge senere, tidligere... ingenting funker. Hun våkner kl 5 hver morgen, så det er jo seint å ikke sovne før 9. Jeg er helt rådvill her. Hva gjør jeg? Jeg klarer helt fint å "stå på mitt" og vet hun blir forvirra hvis jeg hele tida ombestemmer meg (holde litt i hånda, gi litt kos osv). Erfaringsmessig er det viktig at jeg vet hva jeg skal (sitte i døråpninga), og trygger henne med at jeg er der, men ikke kommer inn for å gi kos osv. Hun faller lettere til ro hvis jeg er klar på hva jeg skal gjøre. Men når hun kaster smokken? Åpenbart for å få meg til å komme inn? Kjenner jeg ikke orker smokkeavvenning nå heller... hjelp! Anonymkode: 6a571...4c0 Mitt beste triks er å gjøre siste timen veldig kjedelig . Uansett hvor mye mine prøvde å være morsomme å gire seg opp. Så var jeg ikke med på det. Leste litt på stua, gikk ikke det, satte jeg på noe på tv, og pakket de inn i pledd. Varmt å kjedelig hjelper på søvnen. Lot de sovne på meg, og bar deci seng. Nå har jeg to barnebarn med adhd. Og gjør det samme med dem. Hjemme så er de opp igjen og sliter med å roe seg ned, selv om de er flinke til å gå i sengen om kvelden. Men det tar jo så mye tid å roe seg. spesielt med adhd, når huet surrer som bare det på kvelden. Og da gjelder det å fokusere på noe. Når alt er stille og lysene i stua er dempet, er det ikke vanskelig å få de til å feks se på kjedelig tv. Så hos oss, med den rutinen har de sovnet innen 30 til 60min. Og sover godt til ca 08 neste morgen. Hjemme hos seg selv er de oppe minst 3/4 ganger pr.natt. Kjører nedtrapping på aktivitet. Selv våkner jeg av bad på kvelden, så feks bad tok vi rett etter middag. Men iht det er jo alle forskjellige. Andre blir jo trøtte av bad Anonymkode: 0cc08...021
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #12 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Må bare skrive igjen da denne kommentaren har gnagd sånn skikkelig på meg. Jeg blir litt provosert.. Hvorfor "hehe" i starten? I dag prøver jeg å holde henne i hånda og det blir bare kaos. Hun bare kaver og vrir seg, vil holde "andre hånda" setter seg opp og legger seg ned og det er fullstendig uro og kaos. Hun trenger rammer ved leggesituasjonen. Vi har vært sammen i hele dag også. Nå er hun helt hyper og Jeg har veldig tro på at hun kan være overtrøtt. Klarte ikke legge henne før 19 i dag heller. Hun bruker over 1 time på å spise middag, og kveldsrutiner tar en halvtime, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å legge henne kl 17.30. Skal gå hardt inn for det i påskeuka for å se om ting blir bedre. Det er fullstendig kaos her uansett om jeg holder hånda på henne eller sitter utenfor rommet. Ts Anonymkode: 6a571...4c0 Jeg tror kanskje du skal la henne være når du legger hun. Gå ut av rommet og la hun tulle i fred, gå heller inn på rommet hvis hun virkelig blir fra seg. Hun høres ut som tantebarnet mitt som tuller og ligger for seg selv, det hadde bare blitt surr å være inne hos henne - har på babycall og går inn hvis man hører det er noe annet enn tull. Dette fungerer bra ☺️. Mulig er dette også bare en fase, men forstår godt det er slitsomt når hun våkner så forbasket tidlig 😂 Ikke bry deg om sånne passiv-aggressive nesevisere. Hev deg over det! Anonymkode: e2ef3...d88
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #13 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror kanskje du skal la henne være når du legger hun. Gå ut av rommet og la hun tulle i fred, gå heller inn på rommet hvis hun virkelig blir fra seg. Hun høres ut som tantebarnet mitt som tuller og ligger for seg selv, det hadde bare blitt surr å være inne hos henne - har på babycall og går inn hvis man hører det er noe annet enn tull. Dette fungerer bra ☺️. Mulig er dette også bare en fase, men forstår godt det er slitsomt når hun våkner så forbasket tidlig 😂 Ikke bry deg om sånne passiv-aggressive nesevisere. Hev deg over det! Anonymkode: e2ef3...d88 Tenker også at hun er så stor nå at hun har begynt å teste grenser, og da spesielt grensene til mamma. Vær konsekvent med henne, hun er viljesterk. Men hun ligger jo bare å tuller i sengen, hun sutrer jo ikke fordi hun har vondt, ønsker nærhet osv. Så ikke sitt inne med hun, det er tydelig at du blir et forstyrrende element når hun skal sovne inn. Anonymkode: e2ef3...d88
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #14 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker også at hun er så stor nå at hun har begynt å teste grenser, og da spesielt grensene til mamma. Vær konsekvent med henne, hun er viljesterk. Men hun ligger jo bare å tuller i sengen, hun sutrer jo ikke fordi hun har vondt, ønsker nærhet osv. Så ikke sitt inne med hun, det er tydelig at du blir et forstyrrende element når hun skal sovne inn. Anonymkode: e2ef3...d88 Ts her Ja, det er åpenbart at det er noe sånt på gang. Gir jeg litt nærhet, vil hun ha mer. Hun sjekker hvor mye respons hun får, og finner ikke roen når jeg ikke er helt tydelig på hvor mye hun skal få. Så jeg tror det med faste rammer, forutsigbarhet og at jeg er rolig er nøkkelen - og det er egentlig sånn jeg har holdt på med gode resultater de siste månedene. Men så begynte hun med denne smokkekastinga, og det var der problemet starta, fordi da må jeg jo gå inn til henne. Hun kaster den sånn 40-50 ganger liksom. Og i tillegg at hun plutselig begynte å bruke noen timer på å sovne, og jeg tror det skyldes overtrøtthet. Jeg så jo tegn på at hun var trøtt allerede kl 16.30 i dag. Og ikke legge seg før kl 19.00 da blir jo veldig sent.. så skal virkelig teste tidlig legging den neste uka! Anonymkode: 6a571...4c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå