Gå til innhold

Er dette en grei vurdering av en styrer og en ped.leder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg er mildt sagt forbannet. Hentet datteren min i barnehagen, hun var det eneste barnet igjen på avdelingen da hun ble hentet nærmere kvart på fem i dag. Der satt hun med en ny vikar de har hatt de siste ukene. Denne vikaren har jeg aldri sett på senvakt før. Ungen hadde bæsj oppover ryggen og nedover lårene. Det var tydelige tegn på at det hadde fått godgjort seg en stund. Jenta mi løp rett inn i armene mine straks hun så meg. Sa selv «det er au au»  og pekte på bleia (2 år).  Det både stinket i hele rommet og man kunne se at hun hadde bæsjet  ut av bleia. Og da spurte jeg vikaren som satt der upåvirket om hva dette skulle bety. Og jeg får tidenes dummeste svar, «jeg tåler ikke bæsjelukt og liker ikke å skifte bleie»!!! Altså en dame på nærmere 30 år. Jeg svarte at det er så uakseptabelt som det kan få blitt og spurte henne rett ut om hva hun i det hele tatt gjorde i en barnehage på en småbarnsavdeling helt alene med et barn som bruker bleie! Jeg fikk et svar som gjør meg forbannet som jeg aldri før har vært. Hun svarte meg at hun har vært ærlig med både styrer og ped.leder. om at hun ikke tåler bæsjelukt og bleieskift så det er bare å snakke med dem. Jeg skiftet på datteren min og dro innom naboavdelingen. Ped.leder. på naboavdelingen kunne bekrefte at det stemte det vikaren sa men at hun ikke var klar over at vedkommende var satt på en senvakt helt alene. Hun beklaget og alt mulig imens vikaren stod der urørt. Dette er langt utenfor det som kan aksepteres! Hva hadde dere andre gjort? Jeg ønsker ikke å ha barnet mitt på en avdeling sammen med en voksen som bedriver med omsorgssvikt! Og det med styrerens «velsignelse». 

Anonymkode: 7694b...9c4

Endret trådtittel.

Chantielle mod.

Endret av Chantielle
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det er faktisk veldig alvorlig! Eg ville meldt frå til foreldrekontakta og bedt om eit møte. Viss ikkje hn er interessert ville eg gått aleine til styrar og sagt at ho ikkje kan jobbe der.

Rekna med ho måtte ta seinvakt pga krisetilfelle(plutseleg sjukdom e.l), men likevel har ho ingenting der å gjer!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig dette er tull, hvis ikke så meld fra til statsmannen så de kan gjøre tilsyn og avdekke lovbrudd!!!

Anonymkode: 7b3a8...901

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper virkelig dette er tull, hvis ikke så meld fra til statsmannen så de kan gjøre tilsyn og avdekke lovbrudd!!!

Anonymkode: 7b3a8...901

Nei, det er ikke noe tull! Hadde ikke ped.lederen på naboavdelingen bekreftet det vikaren sa hadde saken vært en annen! Jeg er bare redd for at den styreren skal klare å dekke over dette, hun er kjent for å være ganske overbevisende.. Plutselig så skifter dem mening hele gjengen i morgen. Men kan ikke la det ligge. Det er jo omsorgssvikt!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette her er totalt uakseptabelt. Jeg ville gjort de andre foreldrene også oppmerksom på dette for å finne ut om det gjelder flere. Takler ikke bæsjelukt og å skifte bleie? Da får du deg ikke jobb i barnehage. Hadde ikke latt dette gå

Anonymkode: 9ee5a...cea

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette her er totalt uakseptabelt. Jeg ville gjort de andre foreldrene også oppmerksom på dette for å finne ut om det gjelder flere. Takler ikke bæsjelukt og å skifte bleie? Da får du deg ikke jobb i barnehage. Hadde ikke latt dette gå

Nei, det er ikke noe man bare kan la ligge. Jeg vet jo at den styreren er i stand til mye rart. Skjedde en annen sak med et annet foreldreparet for en stund siden, barnehagen kom seg unna der hvor ingen trodde det var mulig å slippe unna. Jeg kan tenke meg at de kaller det for et glipp eller noe sånt i morgen. Men i denne saken har vikaren selv lagt kortene på bordet og en ped.leder. har bekreftet at vikaren snakket sant.

AnonymBruker
Skrevet

Er dette tull??

Her ville jeg sjekket om sjefen var psykisk utviklingshemmet eller noe slikt. Å ansette en person som ikke tåler bæsjelukt og bleier er jo helt hinsides, når det gjelder barnehage. 

De fleste som blir ansatt i barnehager, må jo være fleksible, nettopp fordi de må kunne flyttes rundt. De kan ikke bare akseptere at hun ikke vil bytte bleie, og så er det ett lite barn som må ta støyten. Dette bør du sende skriftlig varsel på. For dette skal ikke gå ann.

Anonymkode: 0054b...654

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg takler ikke bæsjelukt og bæsj heller. Jobber på sykehjem. Men jeg tar det, fordi det er jobben min.  Så enkelt. Takler hun ikke  bæsjebleie så må hun gjøre det likevel. Ellers kan hun ikke jobbe der. Jeg tipper kollegene blir sure av at de må ga alle bæsjebleiene.

Men, det at hun faktisk lar en unge sitte med bæsj oppetter ryggen uten å gjøre noe viser at hun setter seg selv foran ungene. Burde vært oppsigelsesgrunn. Hun får heller brekke seg mens hun tar bæsjebleia, eller skifte jobb

Endret av Topsi
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke noe man bare kan la ligge. Jeg vet jo at den styreren er i stand til mye rart. Skjedde en annen sak med et annet foreldreparet for en stund siden, barnehagen kom seg unna der hvor ingen trodde det var mulig å slippe unna. Jeg kan tenke meg at de kaller det for et glipp eller noe sånt i morgen. Men i denne saken har vikaren selv lagt kortene på bordet og en ped.leder. har bekreftet at vikaren snakket sant.

Kanskje du skal ta kontakt med fylkesmannen? Eller kommunen? Litt usikker på hvem det er som blir rett men tror faktisk det er kommunen. Om det har vært flere uakseptable hendelser i barnehagen og dere er flere foreldre som klager står dere jo sterkere 

AnonymBruker
Skrevet

Og denne vikaren kan ikke være spesielt smart. Når hun ikke har tenkt å bytte bleien på barnet og heller ikke har vett nok til å hente en annen som kan gjøre det 🤦🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje du skal ta kontakt med fylkesmannen? Eller kommunen? Litt usikker på hvem det er som blir rett men tror faktisk det er kommunen. Om det har vært flere uakseptable hendelser i barnehagen og dere er flere foreldre som klager står dere jo sterkere 

FAU skal på banen i morgen, den dag!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og denne vikaren kan ikke være spesielt smart. Når hun ikke har tenkt å bytte bleien på barnet og heller ikke har vett nok til å hente en annen som kan gjøre det 🤦🏼‍♀️

Hun bare satt der som en tulling. Selv 2 åringen min reagerte med en gang hun så meg❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke på dette kun fordi du spør på KG om dette var en god vurdering av ledelsen. 

Du vet åpenbart svaret selv. 

Anonymkode: 0f42c...45d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke på dette kun fordi du spør på KG om dette var en god vurdering av ledelsen. 

Du vet åpenbart svaret selv. 

Anonymkode: 0f42c...45d

Nei, jeg er ikke her for at du skal tro på dette eller ei. Byttet tittel fordi jeg fikk beskjed om at forrige tittel ikke passet seg. Forrige var, trenger råd! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt det opp med styrer! Totalt uakseptabelt! Hadde ikke styrer gjort noe, ville jeg kontaktet barnehagesjefen og kommunelegen i kommunen du bor. 

Anonymkode: 5c7aa...5fb

AnonymBruker
Skrevet

Åpenbart ikke greit, stakkars jenta de. 

Husker da jeg var gravid og jobbet i barnehage. Kastet opp når jeg skulle skifte bleier og fikk tilrettelagt så jeg slapp det en periode når det var som verst. Men hadde jo aldri i livet latt vær å skifte en bæsjebleie om jeg var alene på senvakt likevel. Tenker at vikaren skulle ha skiftet bleien selv eller fått hjelp fra en annen avdeling. Og det regner jeg nesten med at styreren også trodde vikaren ville gjort. Tenker det er viktig at du informerer styrer så lignende ikke skjer igjen. 

Anonymkode: 776b2...f61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...