Gå til innhold

Kan man kommunisere med de døde, følger de med på oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror absolutt at dem er rundt oss, etter at de har dødd. At dem ser etter oss/ er rundt oss med energiene sine og sjel.

Jeg kjenner mange og meg selv som har hatt spennende opplevelser av personer som har vært nær oss etter at dem har gått bort ❤️ og bare fine opplevelser..!

Jeg tror der i mot ikke på onde vesener, demoner etc. Det er der i mot tøv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei, takk for at du formidler dette til meg ☺️ Hvordan tolker du dette lyset?

Anonymkode: 68b9d...05a

Jeg kan ikke noe om teorier rundt det. Men det virker som en lys og lett energi, som om det er hennes grunnfarge, jeg kan ikke forklare det. Det er en vakker blåfarge og det er som om den stråler ut av henne og til hendene hennes og at den er med på å formidle hennes kjærlighet.

Før jeg leste videre i tråden forsøkte jeg å google for å finne blåfargen, og blåfargen på det hun holder i hendene sine er samme farge som tiriltungeblåvinge (sommerfugl), resten av lyset er lysere blått. Da jeg leste de neste svarene om at hun elsket sommerfugler (jeg hadde ikke lest akkurat det før jeg begynte å lete etter blåfargen!), så må jeg innrømme at jeg grøsset litt. For formen på det som ligger i hendene hennes er som en sommerfugl med vingene foldet sammen.

Og når du spurte om lyset så får jeg opp at hun ønsker du skal se det store i det hun viser frem, som om hun på en måte viser deg det fineste hun vet, og det er deg og kjærligheten til deg, at hun er med deg og du med henne. Om jeg skal anta at dette er knyttet til deg, som sagt, jeg bruker vanligvis ikke å få opp ting på personer jeg ikke kjenner eller har kontakt med, selv om det har skjedd en gang før.

https://forskning.no/insekter-biologi-naturvern/her-finner-du-navnet-pa-sommerfuglen/554027

Scroll ca ned denne siden, til den blå sommerfuglen, slik farge er det på det som ligger i hendene hennes, lyset ellers er lysere enn dette, som gjennomsiktig lyse stråler.

Dette ble en helt merkelig opplevelse for meg også, må jeg innrømme, helt fullstendig uventet. Men det kom så plutselig og sterkt mens jeg skrev til deg at jeg valgte å dele det. Du får tolke det slik du vil :) Men jeg tror din mor følger med på deg, det er bare glede og kjærlighet i det hun ønsker å formidle ❤️

Anonymkode: 3705a...1c3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts her. takk for svaret. hvordan merket du at familiemedlemmet var til stedet? Har du sett det , og om du har, er ligna det på seg selv da vedkommede var i live?

Anonymkode: 851aa...a68

Jeg merket energien til personen og så omrisset av personen, som om hele personen er der, men helt gjennomsiktig, vanskelig å forklare. Jeg hørte stemmen til personen noen ganger, alltid veldig uventet når jeg ikke tenkte på personen på forhånd, men det som ble sagt var alltid en eller annen beskjed eller bare en bekreftelse på at jeg ikke var alene og at jeg er elsket. Alt var så tydelig at det ikke var tvil om hvem det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 20.52):

Lurer på om det faktisk går ann å ta kontakt med de? 

Nei.

Anonymkode: 8cab8...6f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, 100% sikkert. Ingen tvil.

Anonymkode: 260e7...b8a

Nei. 100% sikkert. Ingen tvil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, de kan høre hva du tenker og du kan prate høyt hvis du har noe på hjertet du vil si. Når jeg bruker pendel kan jeg velge å prate høyt eller inni meg! Jeg blir hørt hver gang mår jeg prater inni meg som likeså høyt, og jeg får svar fra foreldrene mine. Slik som feks når jeg har hatt litt hoste så prater jeg inni meg når jeg bruker pendel. Tegn finnes rundt deg hele tiden, men ikke sikkert du legger merke til de.. men det vil du! Det kan feks være alt fra en sommerfugl som setter seg på deg, et ekorn eller annet vilt dyr kommer bort til deg, en låt på radio, en duft du kjenner igjen fra denne personen som er godt over, kanskje du finner hjerter 🤍
Det var veldig leit å høre du mistet din mor, men hun er med deg hver dag! Snakk til hun! 🥰 

Jeg legger ved et tegn jeg fikk engang jeg var ute å gikk en tur! ❤️

CD5375E0-ABC4-4EC0-B128-87F221797D5D.jpeg

Anonymkode: 24bb8...1db

Ts her. Dette med at det er tegn fra radio, sommerfulger osv mener jeg bare er tull. Det er psykologisk, men legger merke til det man leter etter. Jeg har kjøpt ny bil, ser bilen overalt, betyr ikke at det har noe å si eller at det er flere av den bilen uten på, er bare jeg som leter etter folk med lik bil.

Setter pris på at du fortalte om pendelen og hvor du kjøpte den, men jeg sliter med å tro på at det funker, er vel mer naturens lover som hjelper til her, og et kjapt google søk viser flere som tror på ånder mener pendel er tull. Men det betyr ikke at jeg ikke tror på at det har nytte for deg, jeg sier ikke at jeg heller ikke vet om man kan prate med de døde gjennom en pendel. Tenker bare at jeg sparer meg for de pengene, for jeg kommer bare til å bli irritert over å ha brukt penger på noe tull ;) Men igjen, setter pris på forklaringen din og at du deler din opplevelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg merket energien til personen og så omrisset av personen, som om hele personen er der, men helt gjennomsiktig, vanskelig å forklare. Jeg hørte stemmen til personen noen ganger, alltid veldig uventet når jeg ikke tenkte på personen på forhånd, men det som ble sagt var alltid en eller annen beskjed eller bare en bekreftelse på at jeg ikke var alene og at jeg er elsket. Alt var så tydelig at det ikke var tvil om hvem det var.

Ts her. Takk for forklaring! Jeg tror på din opplvelse, men klarer ikke å tro på at sjelen lever videre. Må oppleve det samme som deg for å tro på det. Er sikkert bevis om jeg plutslig hører stemmen hennes, fordi jeg husker den ikke en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, vi vet jo med 100% sikkerhet at en persons bevissthet/personlighet kontinuerlig blir dannet av hjernen. Men en gang hjernen stopper å fungere, så opphører personens bevissthet og dermed selve personen.

Konseptet "sjel" finnes det 0 beviser for, tvert i mot er det konseptet helt umulig med tanke på det vi vet om hjernen og bevisstheten.

Det finnes utallige historier om folk som har fått hjerneskader for så å ha en helt annen personlighet. Betyr det da at "sjelen" deres også endres? Hvordan er den sammenhengen?

Hvis bestemor får slag og får radikalt endret personlighet 2 år før hun dør, hvilken versjon av bestemor er det da som delvis henger rundt på jorden? Reverterer "sjelen" hennes på magisk vis tilbake til før hjerneskaden? Eller er det den 30-år gamle versjonen av bestemor? Eller den hun var da hun  var 15? Eller er det den hjerneskadde versjonen?

Det henger ikke på greip i det hele tatt.

Anonymkode: fa7d1...19a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighet og sjel er faktisk ikke akkurat det samme. Sjelen er mer ditt underbevisste jeg, og det betyr at du like gjerne kunne vært "grønnsak" og være helt ute (sett fra samfunnets side) men sjelen din er fortsatt den samme, og er altså ikke nødvendigvis i veldig samsvar med hjernen din, som kan være under angrep av sykdommer, kreft, etc. Sjelen er også ditt "høyere jeg", mens hjernen er mer som en ren overlevelsesmekanisme som bare vil overleve for enhver pris, gjerne selv om det går utover andre (det er DET som er drivkraften bak det onde i verden, også kalt "service to self").

Anonymkode: e4175...8f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakke med døde er stort sett bare personlige opplevelser for mennesker som er «åpne» for det og lager derfor denne sannheten for seg selv. Akkurat som religion, man velger å tro på en Gud og finner «tegn» som liksom beviser at han eksisterer - slik at man blir sitt eget bevis for at man har rett. Selvtrøst, kan det vel også kalles. 

Anonymkode: 263d1...170

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg har lest igjennom alle svar. Setter pris på engasjementet i denne tråden! :)
Jeg er jo skeptisker, og ønsker å komme i kontakt med moren min, og tenker jo at det hadde vært supert om det gikk. Vite at jeg får se henne igjen  og prate med henne. Drømmen er jo at hun kan sitte i sofaen min og jeg kan ha en fullverdig samtale med henne, det hadde vært fantastisk, men det vet jeg at jeg ikke kan.

Jeg setter pris på skeptikerne i denne tråden og. Veldig fint å høre at andre og er skeptiske til dette. Jeg er jo enig med dere, selv om jeg er åpen for andre som mener det går ann. Jeg ønsker å høre begge sider, og jeg gleder meg veldig over å lese dere som mener dere har kontakt med deres kjære på den andre siden. Det er en fin trøst å lese. Har lest om flere som har vært skeptikere, så opplevd noe som gjør at de konverterer til å tro på livet etter døden. Det jeg synes er vanskelig, er at alle har ulike forklaringer og metoder, det skurrer mye for meg.
Jeg er og enig i personen over som mener at etter hjernen er skrudd av så forsvinner personligheten, men jeg er kun 95 prosent enig. Jeg har lest om forskere, troverdige kilder, som ikke kan avkrefte at folk kan snakke med de døde. Jeg har  og lest om forskere som mener at det er umuilg at det er et liv etter døden.  Det at det er så store kontraster på dette feltet sier meg at det er vanskelig å bevise det ene og det andre, og det er en trøst. Jeg sliter dog med noen forklaringer som å se etter tegn som sanger på radio, fjær, hjerter, pendelbruk, og å lese /tolke sine egne tanker som en dialog man har med en avdød.

Men er det noen her som var slik som meg  også opplevde noe som gjør at de ikke kunne være skeptisk lenger til ånder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å snakke med døde er stort sett bare personlige opplevelser for mennesker som er «åpne» for det og lager derfor denne sannheten for seg selv. Akkurat som religion, man velger å tro på en Gud og finner «tegn» som liksom beviser at han eksisterer - slik at man blir sitt eget bevis for at man har rett. Selvtrøst, kan det vel også kalles. 

Anonymkode: 263d1...170

Kan være, men langt fra alltid.

Jeg skulle en kortere periode bo i et eldre hus jeg ikke visste noe om, ikke kjente historien til. Hver kveld jeg skulle legge meg kom to eldre damer og passet på at dynen lå tett inntil meg. Jeg så dem helt tydelig, inkl. helt spesiell detaljer i påkledningen. Etter noen dager fikk jeg spørsmål fra en eldre mann om hvordan det var å bo der. Jeg svarte bare høflig at det var helt fint å bo der. Han sa da at han antok at jeg ikke ville snakke om det, og så spurte han rett ut om jeg hadde møtt to gamle damer der - og så fortsatte han å beskrive dem detaljert, inkl. de helt spesielle detaljene. Mens han spurte meg og fortalte meg dette så han meg ikke, så han kunne umulig tolke mitt ansikt eller uttrykk eller kroppsspråk. Han fortalte også historien til damene. Til slutt innrømmet jeg at de kom hver kveld, og vi lo av det, han sa han hadde regnet med at de ville vise seg.

Da dette skjedde hadde jeg det veldig fint i livet, hadde ikke behov for "selvtrøst", som du kaller det. Ikke kunne jeg ha diktet opp disse to damene i så detaljerte beskrivelser heller, og i hvert fall ikke de helt spesielle detaljene, bl.a. noe det bare finnes ett eksemplar av.

Jeg kan ikke forklare det vitenskapelig, jeg bare vet det skjer.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger ikke på greip i det hele tatt.

Anonymkode: fa7d1...19a

Selvfølgelig gjør det ikke det. Det er ren sprøyt. Men ønskets kraft er ekstremt potent hos mange😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan være, men langt fra alltid.

Jeg skulle en kortere periode bo i et eldre hus jeg ikke visste noe om, ikke kjente historien til. Hver kveld jeg skulle legge meg kom to eldre damer og passet på at dynen lå tett inntil meg. Jeg så dem helt tydelig, inkl. helt spesiell detaljer i påkledningen. Etter noen dager fikk jeg spørsmål fra en eldre mann om hvordan det var å bo der. Jeg svarte bare høflig at det var helt fint å bo der. Han sa da at han antok at jeg ikke ville snakke om det, og så spurte han rett ut om jeg hadde møtt to gamle damer der - og så fortsatte han å beskrive dem detaljert, inkl. de helt spesielle detaljene. Mens han spurte meg og fortalte meg dette så han meg ikke, så han kunne umulig tolke mitt ansikt eller uttrykk eller kroppsspråk. Han fortalte også historien til damene. Til slutt innrømmet jeg at de kom hver kveld, og vi lo av det, han sa han hadde regnet med at de ville vise seg.

Da dette skjedde hadde jeg det veldig fint i livet, hadde ikke behov for "selvtrøst", som du kaller det. Ikke kunne jeg ha diktet opp disse to damene i så detaljerte beskrivelser heller, og i hvert fall ikke de helt spesielle detaljene, bl.a. noe det bare finnes ett eksemplar av.

Jeg kan ikke forklare det vitenskapelig, jeg bare vet det skjer.

Ts her! takk , slike historier jeg vil høre! har lest om flere som har opplved lignende. De er skeptikere også skjer det noe som gjør at de begynner å tro. Tror på dere ;)
Men jeg klarer ikke å tro på at det går an før jeg opplever det samme selv, men tror på at dere har opplevd det :)

Har du opplevd mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjel er kun et filosofisk og religiøst begrep.

Skulle tro noen her faktisk tror at «sjel» er noe mennesker bokstavlig talt har😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen og tror de døde går til himmelen. Det er et sted vi ikke har mulighet til å ha kontakt med før vi selv dør. Helvete tror jeg veldig få havner i. Da er du direkte ond bare, og ondskap er vanskelig å definere. Om man da blir til demoner vet jeg ikke. Men jeg er åpen for at det finnes en åndeverden blant oss, men den tror jeg er farlig og usunn. Forholder meg til de levende jeg mens jeg lever, så får jeg henge med de døde når jeg dør. Tror på engler da, fått mange merkelige tegn siste tiden på at jeg burde studere dette med engler. Jeg tror vi har skytsengler alle sammen, Guds hær, og de tror jeg trygt vi kan prøve å få kontakt med gjennom Gud. Samt den Hellige Ånd. Dette er åndsvesener du kan komme i kontakt med, men det er gjennom forespørsel til Gud du får dem. De skal ikke dyrkes og hylles, men hjelpe deg. Fått så mange tegn siste tiden, anbefaler dere alle å be Gud om englevakt. Englene er ikke flyvende skapninger med vinger, det står i Bibelen at de faktisk kan komme som mennesker. Du merker det etter å ha snakket med dem, at de var engler. 

Anonymkode: 4f762...ae6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her! takk , slike historier jeg vil høre! har lest om flere som har opplved lignende. De er skeptikere også skjer det noe som gjør at de begynner å tro. Tror på dere ;)
Men jeg klarer ikke å tro på at det går an før jeg opplever det samme selv, men tror på at dere har opplevd det :)

Har du opplevd mer?

Ja, jeg har opplevd mye, det er på en måte fulgt meg hele livet i en eller annen form. Mye er lett gjenkjennbart.

Men jeg leide en leielighet en gang, hvor jeg satt i stuen, og et eldre ektepar kom vandrende fra soverommet og tvers gjennom stuen og ble stående og se på meg. Dette skjedde flere ganger.

Huseier var ikke alternativ av seg, men av en eller annen grunn fortalte jeg hva jeg hadde opplevd og jeg beskrev hvordan de så ut. Han ble helt merkelig og ba meg vente, og kom tilbake med et eldgammelt bilde av sine tippoldeforeldre som hadde bodd på eiendommen opprinnelig. Og der var de som hadde kommet til meg. Jeg hadde forsåvidt forstått at de måtte være knyttet til eiendommen, så når jeg sa at det var greit de kom for å sjekke, men at jeg ikke ville gjøre noe galt der, så kom de bare en sjelden gang etter det. Huseieren endret oppfatning, for å si det slik ;) (og for ordens skyld, jeg var ikke kjent i området, kjente ikke historien til huseier, hadde aldri vært i huseiers del av huset og ikke sett andre slektninger av dem eller bilder av dem).

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg har opplevd mye, det er på en måte fulgt meg hele livet i en eller annen form. Mye er lett gjenkjennbart.

Men jeg leide en leielighet en gang, hvor jeg satt i stuen, og et eldre ektepar kom vandrende fra soverommet og tvers gjennom stuen og ble stående og se på meg. Dette skjedde flere ganger.

Huseier var ikke alternativ av seg, men av en eller annen grunn fortalte jeg hva jeg hadde opplevd og jeg beskrev hvordan de så ut. Han ble helt merkelig og ba meg vente, og kom tilbake med et eldgammelt bilde av sine tippoldeforeldre som hadde bodd på eiendommen opprinnelig. Og der var de som hadde kommet til meg. Jeg hadde forsåvidt forstått at de måtte være knyttet til eiendommen, så når jeg sa at det var greit de kom for å sjekke, men at jeg ikke ville gjøre noe galt der, så kom de bare en sjelden gang etter det. Huseieren endret oppfatning, for å si det slik ;) (og for ordens skyld, jeg var ikke kjent i området, kjente ikke historien til huseier, hadde aldri vært i huseiers del av huset og ikke sett andre slektninger av dem eller bilder av dem).

Ts her! så kult å høre! Takk for historien din :)

Har til gode å oppleve noe sånt, men det er en trøst at flere har hatt slike opplevelser, selv om man kanskje ikke kan utelukke at hjernen spiller en ett puss? ;) Men du har fått bekreftet at dette var personer som eksisterte tidligere, og var i familie med huseier, og da blir teorien om hallusinasjon dårligere.

Spøkelser må gjerne ta kontakt med meg, jeg trenger håp. Trenger å tro at de jeg har mistet, og det er ikke få, kan ses igjen. Få nytt perspektiv på det med døden. Er ikke redd for å dø, aldri vært, men jeg har hatt ekstrem uflaks med at mange signifikante personene i livet mitt har dødd alt for tidlig. Det å vite at jeg ikke er alene, at jeg har noen der hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ts her! så kult å høre! Takk for historien din :)

Har til gode å oppleve noe sånt, men det er en trøst at flere har hatt slike opplevelser, selv om man kanskje ikke kan utelukke at hjernen spiller en ett puss? ;) Men du har fått bekreftet at dette var personer som eksisterte tidligere, og var i familie med huseier, og da blir teorien om hallusinasjon dårligere.

Spøkelser må gjerne ta kontakt med meg, jeg trenger håp. Trenger å tro at de jeg har mistet, og det er ikke få, kan ses igjen. Få nytt perspektiv på det med døden. Er ikke redd for å dø, aldri vært, men jeg har hatt ekstrem uflaks med at mange signifikante personene i livet mitt har dødd alt for tidlig. Det å vite at jeg ikke er alene, at jeg har noen der hadde vært fint.

De er der enten du tror det eller ikke ❤️

Har du tatt deg tid til å bare være noen gang? Det å miste flere så nære kan skape mye stress, og noen reagerer med å fylle livet dessto mer opp for å "leve mer". Men noen ganger kan det være bedre å bare roe helt ned, gå en tur i skogen der du ikke vil møte andre, bare være lytte, observere, ta imot de inntrykkene som kommer. Eller sette deg et trygt sted nær sjøen eller et vann med en blokk og en penn og enten tegne eller skrive, eller bare sitte og observere?

Sier ikke dette for at det gjør at du plutselig skal få kontakt med noen av dine, men fordi det er en treningssak å være fullt og helt i seg selv og ha ro med det, føle at man er en del av naturen og elementene, vær, vind, vann, sol, regn, snø, ta på ting slik vi gjorde som barn, legge seg på magen i gresset og bare se på maur og marihøner og edderkopper og annet som måtte komme forbi. Om ikke annet så er slikt veldig avstressende også iflg. forskning ;)

Men det gir en tilstedeværelse i eget liv som for noen også kan gjøre at man blir mer åpen for å fange opp det som ikke er like tydelig.

Du er helt sikkert ikke alene! ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen og tror de døde går til himmelen. Det er et sted vi ikke har mulighet til å ha kontakt med før vi selv dør. Helvete tror jeg veldig få havner i. Da er du direkte ond bare, og ondskap er vanskelig å definere. Om man da blir til demoner vet jeg ikke. Men jeg er åpen for at det finnes en åndeverden blant oss, men den tror jeg er farlig og usunn. Forholder meg til de levende jeg mens jeg lever, så får jeg henge med de døde når jeg dør. Tror på engler da, fått mange merkelige tegn siste tiden på at jeg burde studere dette med engler. Jeg tror vi har skytsengler alle sammen, Guds hær, og de tror jeg trygt vi kan prøve å få kontakt med gjennom Gud. Samt den Hellige Ånd. Dette er åndsvesener du kan komme i kontakt med, men det er gjennom forespørsel til Gud du får dem. De skal ikke dyrkes og hylles, men hjelpe deg. Fått så mange tegn siste tiden, anbefaler dere alle å be Gud om englevakt. Englene er ikke flyvende skapninger med vinger, det står i Bibelen at de faktisk kan komme som mennesker. Du merker det etter å ha snakket med dem, at de var engler. 

Anonymkode: 4f762...ae6

Jeg har fått kontakt med vår herre Gud med pendelen min og jeg har kontakt med øverste og mine åndsarvinger.  Vår herre Gud sier jeg er ønsket og verdt deres vennskap. Himmelen er fredfull og vakker. 🤍

Anonymkode: 24bb8...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...