MyMichelle Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Hva valgte dere da dere måtte si farvel til deres firbente venn? 💔 Separat kremasjon? Felles kremasjon? Eller begravde dere dyret? Legg gjerne ved bilde(r). Jeg var tidligere usikker, men valget ble enkelt ettersom det var vinter og tele da hunden min døde 😢 Og han var for stor til å ha i fryseren. Jeg vet at jeg kan bli gjenkjent, men det blåser jeg i. 8
MiominMio Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Valgte kremasjon for våre hunder. Min far har gravlagt urnene ned i hagen sin (vet ikke om det er helt innafor), men han har nå gjort det og plantet et tre hvor urnene til våre firbente er ❤️ 1 4
MyMichelle Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2023 Nest siste besøk hos veterinæren ❤️ 11
MyMichelle Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2023 MiominMio skrev (1 minutt siden): Valgte kremasjon for våre hunder. Min far har gravlagt urnene ned i hagen sin (vet ikke om det er helt innafor), men han har nå gjort det og plantet et tre hvor urnene til våre firbente er ❤️ Så fint! Noen urner er nedbrytbare, noen ikke. Men det er sikkert innafor uansett.
Sydvesta Orkana Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 (endret) Har ikke vært i den situasjonen enda, men vet den kommer en dag 💔. Pr nå ser vi for oss separat kremasjon. Jeg ønsker (tror jeg) å få laget et smykke av noe av asken, og så får vi vurdere om resten skal forbli i urne eller om vi sprer den på hyttetomta som er hundens favorittsted i verden. Endret 27. mars 2023 av Sydvesta Orkana Stavefeil 3
Frøkenfryd30 Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 Min er kremert alene, har han i ei urne hjemme 💙🐶 1 4
Frøkenfryd30 Skrevet 27. mars 2023 #7 Skrevet 27. mars 2023 MyMichelle skrev (4 minutter siden): Nest siste besøk hos veterinæren ❤️ Såå nydelig ❤ 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #8 Skrevet 27. mars 2023 Om jaktbikkja mi må avlives fordi det er helse/aldersmessig det beste, får hu en siste fin tur i skauen sammen med meg, - og så graver jeg hu ned et passende sted sjøl. Om det skulle være tæla - fyrer jeg det største fineste bålet. Det eneste rette for meg og bikkja. Anonymkode: f1609...f73 2 3
Ulven Skrevet 27. mars 2023 #9 Skrevet 27. mars 2023 Våre hunder står i urner i bokhylla. Noen synes det er morbid, men jeg synes det er hyggelig at de fremdeles er "med". 2 2
Baktus2024 Skrevet 27. mars 2023 #10 Skrevet 27. mars 2023 Finnes det andre alternativer enn å sende dem til kremering ?? uansett en jævlig affære..det å måtte ta avgjørelsen om at en du elsker skal dø. Min døde av infarkt i skauen jeg slapp heldigvis å ta den biten. Ble sendt til Skien..Det verste traumaet i hele mitt liv. 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Skrevet 27. mars 2023 Alle mine dyr har blitt obdusert i Oslo pga sykdom, og felles kremasjon etterpå. Syns de skulle slippe å fraktes tilbake til nord igjen. Men minnene lever uansett i hjertet mitt. Anonymkode: 7b0a2...e8c 1 2
MyMichelle Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #12 Skrevet 27. mars 2023 Sydvesta Orkana skrev (21 minutter siden): Har ikke vært i den situasjonen enda, men vet den kommer en dag 💔. Pr nå ser vi for oss separat kremasjon. Jeg ønsker (tror jeg) å få laget et smykke av noe av asken, og så får vi vurdere om resten skal fornli i urne eller om vi sprer den på hyttetomta som er hundens favorittsted i verden. Jeg har også valgt askesmykke. Det lages i Danmark, så jeg har ikke fått det ennå. Liker tanken på å ha ham med meg. 2
MyMichelle Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #13 Skrevet 27. mars 2023 Baktus skrev (15 minutter siden): Finnes det andre alternativer enn å sende dem til kremering ?? uansett en jævlig affære..det å måtte ta avgjørelsen om at en du elsker skal dø. Min døde av infarkt i skauen jeg slapp heldigvis å ta den biten. Ble sendt til Skien..Det verste traumaet i hele mitt liv. Skjønner deg godt ❤️ Må vært et sjokk at det skjedde så plutselig. Jeg lot veterinæren ta avgjørelsen, for det er jo også grusomt. Her jeg bor har alle jeg kjenner valgt å begrave dyret i hagen. Både katter, hunder og hester. Det står på kommenens nettsted hvor dypt en skal grave.
MyMichelle Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #14 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Om jaktbikkja mi må avlives fordi det er helse/aldersmessig det beste, får hu en siste fin tur i skauen sammen med meg, - og så graver jeg hu ned et passende sted sjøl. Om det skulle være tæla - fyrer jeg det største fineste bålet. Det eneste rette for meg og bikkja. Anonymkode: f1609...f73 Høres passende ut for dere. Jeg kjenner en jeger som valgte å skyte huskyen i fred og ro hjemme. Glad og trygg til siste pust. 1
Khloe P.T Skrevet 27. mars 2023 #15 Skrevet 27. mars 2023 Vår siste kjære hund ble kremert alene. Vi fikk asken tilbake i en pose og en eske. På hytta hadde hunden sitt eget utsiktssted der han pleide å sitte og følge med på hva som skjedde. Der gravde vi et stort hull, la ned asken og plantet er pent tre over. Det vil for alltid være hans sted ❤️ Vi har hatt hunder, katter, og kaniner tidligere. De er begravd i sin helhet hjemme i hagen. Også de har trær og busker plantet på stedet - og det er utrolig hvor frodig de er blitt ❤️ 1 2
Thildamor Skrevet 27. mars 2023 #16 Skrevet 27. mars 2023 Vi har begravd. I hagen. Men det var katter da, de er jo ikke så store som hunden din. Så har jeg plantet rose på gravstedet. 1
Sydvesta Orkana Skrevet 27. mars 2023 #17 Skrevet 27. mars 2023 MyMichelle skrev (14 minutter siden): Jeg har også valgt askesmykke. Det lages i Danmark, så jeg har ikke fått det ennå. Liker tanken på å ha ham med meg. Vil du dele link til hvor du får laget askesmykke? Vil ha hjertegullet med meg 🥰 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #18 Skrevet 27. mars 2023 De hundene jeg har hatt er begravet i hagen. Der ligger det kaniner, dverghamstere, en fugl og en rotte også. Rene Pet cementary. Har ikke tenkt å bo her resten av mitt liv, så har tenkt tanken på hva nye eiere vil tenke om de velger å grave i hagen 😂 Anonymkode: af8b6...6aa 1 1
MyMichelle Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #19 Skrevet 27. mars 2023 (endret) Sydvesta Orkana skrev (11 minutter siden): Vil du dele link til hvor du får laget askesmykke? Vil ha hjertegullet med meg 🥰 Her: https://www.dittsmadyrkrematorium.no/ Fordi det er det krematoriet som er nærmest, og dermed det som dyreklinikken samarbeider med. Bare veterinær hadde lov å bestille. Men jeg har sett at mange andre krematorier også tilbyr askesmykker. Noen velger å kjøpe smykke på Amazon, og fylle aske på selv. Endret 27. mars 2023 av MyMichelle 1
LittDiva Skrevet 27. mars 2023 #20 Skrevet 27. mars 2023 Pusen min på 18 ble avlivet hjemme på sin favorittplass, og kremert noe de kaller for felleskremering. Orket ikke tanken på å grave henne i skogen og noen dyr skulle grave opp kadaveret og jeg skulle se det neste skogstur. Trenger heller ikke å ha henne på peishylla for evig tid. Snuppa mi🫶🏼. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå