AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Jeg er snart 27 år og aner ikke hva jeg skal jobbe med, hvor jeg skal bo eller hva det skal bli av meg. Har mange hobbyer som bl.a. musikk, låtskriving og å sy. Rett etter studie havnet jeg i en jobb som jeg har vært i i 3 år. Jeg slutter om en måned. Jeg kjeder meg utrolig mye på jobben og gjør bare jobben for pengene. Jeg har ikke fått en ny jobb enda heller, så som det ser ut nå er jeg arbeidsløs om 1 mnd. Jeg har ingen plan. Jeg vil mye og jeg tror det finnes mye jeg kan trives med, men ingen av stillingsannonsene som ligger ute frister. Jeg har også studert i utlandet og bor der med kjæresten min nå. Jeg trives her, men jo nærmere "å etablere seg" jeg blir, jo mer usikker blir jeg på om jeg vil etablere meg her eller hjemme i Norge der familien er, selv om jeg har de fleste vennene mine her. Bare så det er sagt så er jeg ikke klar for å etablere meg enda, men jo fler rundt meg som gjør det, jo mer tenker jeg på at det kanskje skjer snart. Denne vinteren har føltes som den har vart i 1000 år, det er så mørkt og kaldt hele, får aldri sett sola, dagene er de samme, hele dagen går til å være på kontoret og døgnrytmen min er kjempedårlig fordi jeg må bruke hele dagen på å gjøre ting jeg ikke liker for penger, så den lille tiden etter middag blir for kort til å gjøre alt jeg vil. Derfor blir jeg sittende sent på natt med hobbyene mine og det som gir meg noe, det som gjør meg glad. Men det resulterer jo i at jeg ikke sover så mye som jeg burde. Jeg er en sosial person som er mye med venner, men i det siste har jeg ikke hatt energi til dette heller. Jeg føler også at jeg har fått et mer negativ perspektiv på alt, før var jeg mer positiv. Jeg føler at vennene mine merker at jeg ikke er den samme sprudlende personen jeg var før, selv om jeg selvfølgelig har det helt greit. Kjæresten min tuller ofte og sier at jeg har blitt en "regnsky" etter jeg begynte å jobbe i den jobben jeg har hatt alt for lenge nå. Greia er at jeg har det jo ikke fælt. Det har ikke skjedd noe forferdelig i livet mitt og det er ikke en drittjobb. Det er innen noe jeg ikke har interesse for, og ganske dårlig lønn, men ellers veldig hyggelige folk og helt ok oppgaver, bare kjedelige for meg. Jeg har hatt til og fra urolig mage i de tre årene etter jeg tok eksamen og jeg har i det siste hatt stressymptomer som tretthet, nakkesmerter, angst/indre uro og noen ganger hjertebank. Jeg skal jo endelig slutte nå på denne jobben, noe som føles bra, men jeg har ingen plan videre, noe som føles stressende. Jeg hadde egentlig fått en ny jobb i 60%, men de brøt kontrakten og det er en annen historie. Uansett er jeg i en stressende periode i livet, veldig sånn kvarlivskrise/"nå skal jeg bli voksen på ordentlig, men jeg føler meg fortsatt som 22"-Krise.Hva gjør du for å komme deg gjennom dårligere perioder i livet? Har du noen tips på hvordan du tar ekstra godt vare på deg selv når du blir stressa? Jeg vet jo at ting kommer til å ordne seg til slutt, men jeg merker at kroppen min kjenner på usikkerheten og stressen angående framtida. Anonymkode: b55db...8b4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er snart 27 år og aner ikke hva jeg skal jobbe med, hvor jeg skal bo eller hva det skal bli av meg. Har mange hobbyer som bl.a. musikk, låtskriving og å sy. Rett etter studie havnet jeg i en jobb som jeg har vært i i 3 år. Jeg slutter om en måned. Jeg kjeder meg utrolig mye på jobben og gjør bare jobben for pengene. Jeg har ikke fått en ny jobb enda heller, så som det ser ut nå er jeg arbeidsløs om 1 mnd. Jeg har ingen plan. Jeg vil mye og jeg tror det finnes mye jeg kan trives med, men ingen av stillingsannonsene som ligger ute frister. Jeg har også studert i utlandet og bor der med kjæresten min nå. Jeg trives her, men jo nærmere "å etablere seg" jeg blir, jo mer usikker blir jeg på om jeg vil etablere meg her eller hjemme i Norge der familien er, selv om jeg har de fleste vennene mine her. Bare så det er sagt så er jeg ikke klar for å etablere meg enda, men jo fler rundt meg som gjør det, jo mer tenker jeg på at det kanskje skjer snart. Denne vinteren har føltes som den har vart i 1000 år, det er så mørkt og kaldt hele, får aldri sett sola, dagene er de samme, hele dagen går til å være på kontoret og døgnrytmen min er kjempedårlig fordi jeg må bruke hele dagen på å gjøre ting jeg ikke liker for penger, så den lille tiden etter middag blir for kort til å gjøre alt jeg vil. Derfor blir jeg sittende sent på natt med hobbyene mine og det som gir meg noe, det som gjør meg glad. Men det resulterer jo i at jeg ikke sover så mye som jeg burde. Jeg er en sosial person som er mye med venner, men i det siste har jeg ikke hatt energi til dette heller. Jeg føler også at jeg har fått et mer negativ perspektiv på alt, før var jeg mer positiv. Jeg føler at vennene mine merker at jeg ikke er den samme sprudlende personen jeg var før, selv om jeg selvfølgelig har det helt greit. Kjæresten min tuller ofte og sier at jeg har blitt en "regnsky" etter jeg begynte å jobbe i den jobben jeg har hatt alt for lenge nå. Greia er at jeg har det jo ikke fælt. Det har ikke skjedd noe forferdelig i livet mitt og det er ikke en drittjobb. Det er innen noe jeg ikke har interesse for, og ganske dårlig lønn, men ellers veldig hyggelige folk og helt ok oppgaver, bare kjedelige for meg. Jeg har hatt til og fra urolig mage i de tre årene etter jeg tok eksamen og jeg har i det siste hatt stressymptomer som tretthet, nakkesmerter, angst/indre uro og noen ganger hjertebank. Jeg skal jo endelig slutte nå på denne jobben, noe som føles bra, men jeg har ingen plan videre, noe som føles stressende. Jeg hadde egentlig fått en ny jobb i 60%, men de brøt kontrakten og det er en annen historie. Uansett er jeg i en stressende periode i livet, veldig sånn kvarlivskrise/"nå skal jeg bli voksen på ordentlig, men jeg føler meg fortsatt som 22"-Krise.Hva gjør du for å komme deg gjennom dårligere perioder i livet? Har du noen tips på hvordan du tar ekstra godt vare på deg selv når du blir stressa? Jeg vet jo at ting kommer til å ordne seg til slutt, men jeg merker at kroppen min kjenner på usikkerheten og stressen angående framtida. Anonymkode: b55db...8b4 Begynn å jobb i barnehage, der kan du drive med musikk og sy og hobbyene dine, og ingen dager er like. Undersøk relasjonene dine rundt deg, er de egentlig hyggelige? Tenk om du er sammen med en skjult narsissist som gjør deg usikker ? Det kan ta mange år før kan forstår det. Menneskene rundt oss påvirker veldig hvordan vi har det. D vitamin er lurt å få i deg, tran. Fysisk aktivitet er vell ikke nødvendig at jeg sier? Farg håret ditt, napp øyenbryn, ta litt solarium. Hopp uti sjøen selvom det er kaldt, det er skikkelig deilig etterpå. Brenn bål ute og grill pølser, ta med regntak og musikk. Ta ett glass vin ute en plass med en venn, pynt dere litt. Kjøp masse masse snop og ta på favoritt filmen din en dag og koseklær. Nyt livet. Finn en anen jobb som ikke er drit kjedelig kontor Anonymkode: c66b0...8d1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå