Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby som har grått mye. Startet med kolikk og da den "gikk over" har han fortsatt å gråte mer enn gjennomsnittet. Spesielt ved leggetid og om natten. 

Jeg er utslitt og lei. Vi bor i en liten leilighet og selv om vi deler på hvem som tar nettene våkner jeg alltid når han gråter så jeg får ikke hentet meg inn. Hjelper ikke med ørepropper. 

Vi har begynt å se etter hus, men vi bor i en stor by og det er veldig dyrt så da må vi flytte et godt stykke ut av byen. Vi begynte å se da han var 3 måneder og jeg var desperat etter å komme meg litt bort fra all gråten og da sa en venninne at vi ikke burde kjøpe hus og flytte ut av byen fordi han gråter, "det går jo over". Godt poeng tenkte jeg. Problemet er at det har ikke gått over og han er 9 måneder. Akkurat nå sitter jeg i sofaen og hører intens gråt fra soverommet mens mannen prøver å legge ham og det har pågått i en halvtime. Er så lei av gråt at jeg snart spyr. Får aldri fred! Joda, jeg kan gå ut når han legges for å slippe å høre på, men jeg er ute og triller hver jævla dag fordi han bare sover i vogn i bevegelse på dagtid og det er kaldt og kjipt ute. 

Har ventet på at han skal "slutte" å gråte, men det skjer jo aldri. Til dere som har hatt babyer som gråt mye. Når roet det seg?

Og ja, jeg vet at barn gråter altså, forventer ikke et stille og rolig liv, men må snart ta en avgjørelse på om vi skal flytte til noe større med en kjellerstue jeg kan rømme til når han er for slitsom. 

Anonymkode: 0cc24...8c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke svare på når det blir bedre, men vi bor i hus, hjelper ikke en dritt… Hører skrikinga lang vei. Han høres helt lik ut som din. Vi legger vår (7mnd) i vogna for kvelden og, gikk fra evig hylgrining til at han sovner på 15-20min uten hyl. Om dere ikke har forsøkt det enda.

Anonymkode: 74c91...f54

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 19.52):

Kan ikke svare på når det blir bedre, men vi bor i hus, hjelper ikke en dritt… Hører skrikinga lang vei. Han høres helt lik ut som din. Vi legger vår (7mnd) i vogna for kvelden og, gikk fra evig hylgrining til at han sovner på 15-20min uten hyl. Om dere ikke har forsøkt det enda.

Anonymkode: 74c91...f54

Sover din i vogn hele natten? Mener å ha hørt at de helst skal sove på flatt underlag, men vet ikke om det stemmer?

Endret av Tia83
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars gutt ❤️ Gi ham nærhet og trygghet. Håper han får det bedre, og du også - det virker som du også har det tungt ❤️ 

Anonymkode: f5327...fc7

Skrevet

Min 3 åring gråter fortsatt når han legges. Han bare vil ikke, kronisk lakenskrekk. Jeg slet meg ut første året på å gå rundt og vente på at det skulle bli bedre, det ble helt klart lettere når jeg innså at sånn er han og sånn er det og mer får vi ikke gjort. Etterhvert vil ikke babyen din nødvendigvis trenge så mye støtte selvom den gråter, men det kommer jo såklart an på hva gråten kommer av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...