AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Jeg og en venninne drar på ferie til egypt (sharm el sheik) snart. Noen som har vært der nede i nylig tid som har noen tips? Har hørt at de kan være ganske slitsomme mot jenter, og er litt skeptisk siden vi er 2 unge jenter som reiser alene. Kan man gå rundt ute på kveldene feks? Alt av tips tas i mot. Hvilke strender er verdt å dra til? Hvor dyrt er taxi og andre ting der nede? Anonymkode: 86cc1...fbe
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Hvis dere ikke skal dykke ville jeg ikke reist dit. Det er bare en lang stripe med hoteller som ligger langs kystlinjen. Det går an å reise helt sør og rusle rundt i «gamlebyen», men det holder med én kveld. Ellers kan man reise på ørkentur med firhjuling/kameler. Anonymkode: fd0dd...681 2
Wilma89 Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 Vi endte egentlig med å holde oss hovedsaklig på hotellet. Veldig slitsomt å bevege seg i sentrum, men helt fantastisk å dykke. Vi dro også på utflukt til Luxor og Kairo. Det var veldig fint. Kommer bok dog ikke til å reise tilbake. Vi følte oss egentlig litt fanget på hotellet ettersom det ikke føltes trygt å bevege oss utenfor. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 Hold dere mest mulig inne på hotellområdet og ikke finn på å gå ut på kveldstid, Egypt er et muslimsk land og oppførselen til mange menn er rett og slett nedlatende og motbydelig ovenfor vestlige kvinner så drikking og tur på byen er utelukket. Vi ble truet med kniv til å kjøpe ting i en suvenirbutikk og gateselgerne er like aggressive. Anonymkode: 9d1ab...b28 1
Andro Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 Anbefaler å bo i Naama Bay. Liker Hilton Sharm Dreams best av hotellene, selv om de ikke har egen strand (det er bare å gå over gata og bruke nabohotellets). Det finnes ikke farlig å gå ute, hverken på dagtid eller om kvelden. Men de er plagsomme, ja... Skal selge alt mellom himmel og jord, men det er bare å lære seg å hverken se eller høre de butikkinnkasterne. - Og gi dem en lusing om de legger en hånd på deg. Straffen for å klå på damer er skyhøy om du skriker på turistpolitiet, så de backer kjapt unna. Til tross for maset er det min favorittdestinasjon. Nydelig mat, om du velger den lokale. Svært hyggelige folk, om du ser bort fra gateselgerne. Veldig fint utgangspunkt for snorkling og dykking, men også fint å ta en tur til Kairo. Jeg er uenig med dem som sier man skal holde seg på hotellområdet. Opplevelsene ligger utenfor. Dersom dere drar til Sinaiberget eller et annet sted utenfor allfarvei vil dere oppleve en langt mer laidback væremåte. Tror jeg var beduin i mitt tidligere liv. Liker ørkenlivet veldig godt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 Andro skrev (5 minutter siden): Anbefaler å bo i Naama Bay. Liker Hilton Sharm Dreams best av hotellene, selv om de ikke har egen strand (det er bare å gå over gata og bruke nabohotellets). Det finnes ikke farlig å gå ute, hverken på dagtid eller om kvelden. Men de er plagsomme, ja... Skal selge alt mellom himmel og jord, men det er bare å lære seg å hverken se eller høre de butikkinnkasterne. - Og gi dem en lusing om de legger en hånd på deg. Straffen for å klå på damer er skyhøy om du skriker på turistpolitiet, så de backer kjapt unna. Til tross for maset er det min favorittdestinasjon. Nydelig mat, om du velger den lokale. Svært hyggelige folk, om du ser bort fra gateselgerne. Veldig fint utgangspunkt for snorkling og dykking, men også fint å ta en tur til Kairo. Jeg er uenig med dem som sier man skal holde seg på hotellområdet. Opplevelsene ligger utenfor. Dersom dere drar til Sinaiberget eller et annet sted utenfor allfarvei vil dere oppleve en langt mer laidback væremåte. Tror jeg var beduin i mitt tidligere liv. Liker ørkenlivet veldig godt. Takk for svar. Jeg gjør ikke noe av mas fra selgere, så lenge de ikke blir noe fysiske. Jeg føler jo at hvor enn man drar er selgerne irriterende, men det er noe jeg fint kan leve med. Vet du hvordan det er med taxi der nede? Om det er lett å få tak i og pris? Anonymkode: 86cc1...fbe
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #7 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hold dere mest mulig inne på hotellområdet og ikke finn på å gå ut på kveldstid, Egypt er et muslimsk land og oppførselen til mange menn er rett og slett nedlatende og motbydelig ovenfor vestlige kvinner så drikking og tur på byen er utelukket. Vi ble truet med kniv til å kjøpe ting i en suvenirbutikk og gateselgerne er like aggressive. Anonymkode: 9d1ab...b28 Oi såpass ja. Når var dette? Det er jo ganske skummelt hvis ting som dette skjer. Vi blir nok mest inne på hotellområdet, men er jo fint å ha muligheten til å komme seg ut også. Anonymkode: 86cc1...fbe
Andro Skrevet 27. mars 2023 #8 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Jeg gjør ikke noe av mas fra selgere, så lenge de ikke blir noe fysiske. Jeg føler jo at hvor enn man drar er selgerne irriterende, men det er noe jeg fint kan leve med. Vet du hvordan det er med taxi der nede? Om det er lett å få tak i og pris? Det er overflod av taxier. Avtal fast pris før dere kjører! Det er masse busser også, men anbefales ikke.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #9 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis dere ikke skal dykke ville jeg ikke reist dit. Det er bare en lang stripe med hoteller som ligger langs kystlinjen. Det går an å reise helt sør og rusle rundt i «gamlebyen», men det holder med én kveld. Ellers kan man reise på ørkentur med firhjuling/kameler. Anonymkode: fd0dd...681 Vi endte med Egypt siden det var det billigste av de stedene som er varme nå. Er veldig glad i å snorkle/dykke så derfor syntes jeg også det så bra ut Anonymkode: 86cc1...fbe
Andro Skrevet 27. mars 2023 #10 Skrevet 27. mars 2023 Wilma89 skrev (57 minutter siden): Vi følte oss egentlig litt fanget på hotellet ettersom det ikke føltes trygt å bevege oss utenfor. Har aldri, på noe tidspunkt, følt meg utrygg der. Mas ja, truende nei.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Skrevet 27. mars 2023 Er godt tips: ta med dere rikelig med Imodium! Anonymkode: de0c2...941
Wilma89 Skrevet 27. mars 2023 #12 Skrevet 27. mars 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Har aldri, på noe tidspunkt, følt meg utrygg der. Mas ja, truende nei. Så fint at du følte deg trygg der. Fint for TS å få forskjellige erfaringer. Umulig at alle som reiser til et sted sitter igjen med den samme opplevelsene. Vi hadde dessverre flere opplevelser utover mas fra selgere, som gjorde at vi opplevde det som utrygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå