AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Noen som vet/har erfaring med hvordan en kan få skifter navn på hund som er NKK registrert? Tenker å beholde kennelnavnet, men vil endre det som kommer bak. Er det mulig?😄 Anonymkode: 14720...e63
CaptainColada Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Det er ikke mulig for deg å endre. Det er oppdretter som velge stamtavlenavn. Men du kan jo kalle hunden hva du vil i dagliglivet, stamtavlenavnet har liten betydning i hverdagen 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 CaptainColada skrev (18 timer siden): Det er ikke mulig for deg å endre. Det er oppdretter som velge stamtavlenavn. Men du kan jo kalle hunden hva du vil i dagliglivet, stamtavlenavnet har liten betydning i hverdagen Takk for svar😄 jeg fant ut av det, må ha en skriftlig bekreftelse fra oppdretter før navneendring sendes til NKK. Hunden skal utstilles og i konkurranser - og navnet fra oppdretter er rett og slett forferdelig🙈 Anonymkode: 14720...e63 2
Leo Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 Mange oppdretternavn som er helt på trynet, men samtidig er de ofte en del av et system som de forskjellige oppdretterne har for å ha system på kullene sine (Jo flere kull, jo verre navn har jeg inntrykk av ). Det kan jo i så fall også være grunnen til at oppdretter evt. avslår å skifte navn. Husker spesielt en hund som deltok på alt som var av prøver i en gren der jeg var ansvarlig for å fylle ut skjemaer i gode, gamle dager da det meste foregikk manuelt. Den hadde et navn som fylte to linjer og ga tilløp til skrivekrampe hver eneste gang og det verste var at det var en heller merkelig sammensetning av engelske ord som både var feilstavet og strengt tatt ikke ga noen mening
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar😄 jeg fant ut av det, må ha en skriftlig bekreftelse fra oppdretter før navneendring sendes til NKK. Hunden skal utstilles og i konkurranser - og navnet fra oppdretter er rett og slett forferdelig🙈 Anonymkode: 14720...e63 Jeg har skiftet navn på hund slik. Kennelnavnet kan du dog ikke fjerne. Kjøper ikke valp fra oppdrettere som selv velger navn mer. Jeg tenker at når havlparten av planleggingen av valpekullet er hvilket fjottete temanavn de skal ha, så er det mye annet som ikke ble tenkt på. Om de vil ha en kullbokstav, tall eller noe kort i mellom så er det greit for meg, men hverdagsnavnet skal på papiret. Anonymkode: 605d3...aca
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #6 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har skiftet navn på hund slik. Kennelnavnet kan du dog ikke fjerne. Kjøper ikke valp fra oppdrettere som selv velger navn mer. Jeg tenker at når havlparten av planleggingen av valpekullet er hvilket fjottete temanavn de skal ha, så er det mye annet som ikke ble tenkt på. Om de vil ha en kullbokstav, tall eller noe kort i mellom så er det greit for meg, men hverdagsnavnet skal på papiret. Anonymkode: 605d3...aca Er forsåvidt enig med deg her. Ble nesten litt irritert da oppdretter faktisk hadde registrert navn på valpen, til tross for at jeg sa at vi hadde navn klart. Skal beholde kennelnavnet men resten av navnet skal være mer håndterlig enn det er nå😉 Anonymkode: 14720...e63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå