Gå til innhold

Covid, hvordan var ditt sykdomsforløp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge var du syk? Når følte du at du ble bedre? Hva var symptomene dine?

Anonymkode: 3de6f...de4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde god allmenntilstand, ikke feber eller noe sånt. Men var andpusten (klarte ikke gå opp bakker), og hadde den "covid hodepinen" som var litt ubehagelig. Satt i en stund, husker ikke hvor lenge. Ble kvitt det med soneterapi. 

Hatt forkjølelser som har vært langt verre. 

Anonymkode: 874ee...5bd

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om jeg har hatt det flere ganger.

Men når jeg testet sist og fikk positiv så var det som en vanlig moderat forkjølelse med feber (mannen fikk høyere feber enn meg). Litt oftere på do, men ikke noe veldig. Vondt i kroppen. 

Hos meg sitter hosten i, men det gjør det alltid. Også før covid. 

Det jeg stusset på var at jeg fikl brainzaps 1 dag som var som når man trapper ned på ssri.

Mannen har aldri brukt det, men når jeg forklarte hvordan det føltes sa han at han og hadde det samme.

Så da testet jeg, og fikk altså positiv. 

Brainzaps gikk over ila 1-2 døgn for begge to. 

Vi tok begge Paracet et par dager, det hjalp endel. 

Anonymkode: a8198...ed9

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å legge til at jeg har vært MYE dårligere av for eksempel bronkitt og influensa. 

AnonymBruker
Skrevet

Som en lett influensa. Varte en uke, så var det over. Er uvaksinert.

Anonymkode: dfb24...8da

Skrevet

Første gang jeg fikk det, var i 2020. Jeg hadde vondt i ryggen og mistet smakssans og luktesans. Smakssans og luktesans var totalt borte i tre uker, kom veldig gradvis tilbake, og ble ikke helt normalt før etter 1,5 år. 

Andre gang jeg fikk covid var i fjor. Da var det blitt en helt annen sykdom. Da hostet jeg, og luktesans og smakssans ble ikke endret. Begge gangene ble jeg glemsk/var ikke helt med. 

AnonymBruker
Skrevet

Første gang var som influensa, men mye mer hoste. Feber på rundt 39+. Svimmel og susete. Varte ca to uker. 

Andre gang hadde jeg bare vondt i hodet før det brøt ut, så vondt i halsen og nøys en del. Ikke feber. Sliten i kroppen. Dårlig i magen. Varte ca en uke. 

Anonymkode: e0d20...4a1

AnonymBruker
Skrevet

Hadde fått to doser vaksine tidligere. Jobber som lærer, og det var utbrudd av smitte på skolen. Vi måtte teste oss hver dag selv uten symptomer. Jeg tok min vanlige test søndag formiddag, den var negativ. Men jeg følte meg litt uggen i løpet av dagen. Vondt i kroppen, sliten. Så jeg tok en ny test sent på kvelden. Den var positiv. 

Deretter følte jeg meg bare vanlig forkjølet. Hadde en dag med feber, ellers hoste, snørr, litt hodepine, vondt i kroppen. Var helt fin når uka var omme. 

Anonymkode: f03b0...9cd

AnonymBruker
Skrevet

Veldig varierende form. Startet med halsvondt,og fortsatte med nysing,litt hosting,så kom halsvondtet tilbake  osv. Feber som kom og gikk. Tungpustet og sliten. Følte meg syk i kanskje 10 dager,men sliten lenge etter det. Og av og til tungpustet. Mistet ikke smak eller lukt.

Anonymkode: 2b2db...24e

Skrevet

Hatt covid 3 ganger nå. Første gang februar i fjor, deretter oktober og tredje gang for en drøy uke siden. Det startet likt hver gang: jeg våkner om morgenen med  halsvondt, og litt etter litt dukker andre symptomer opp, som tett nese, tett i bringa, tungpust, tørrhoste, nysing, feber, slapphet. Blitt sengeliggende hver gang, i alt fra 1 ukes tid til 14 dager. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har fått en smaks- og luktforstyrrelse etter covid? Jeg hadde covid i høst, og mistet smak- og luktesansen en periode. Men fikk en smaks- og luktforstyrrelse som fortsatt sitter i, en ekkelt lukt og smak som visstnok bare jeg kjenner, selv om jeg føler det lukter veldig ekkelt av meg. Klarer ikke beskrive lukten. Har noen opplevd noe lignende?

Anonymkode: 3b99f...f92

AnonymBruker
Skrevet

En litt rar forkjølelse. Ikke feber eller veldig nedsatt almenntilstand, men bare litt uggen form. Det kjentes ut som at viruset hoppet opp og ned mellom nesen og halsen/øvre del av bronkiene i løpet av den uka jeg var syk. Ene dagen var jeg sår i halsen, hostet og følte meg litt tett. Neste dagen var jeg pottetett i nesen, nøs masse og hadde vondt i bihulene. Og sånn vekslet det frem og tilbake fra dag til dag. Og så hang irriterende halskløe og hoste igjen lenge etterpå, nesten 2-3 uker.

Irriterende og slitsomt nok, men var egentlig overrasket over hvor lett jeg slapp unna. Jeg var langt i fra sengeliggende, men var slapp nok til at det ble mye Netflix og snop i sofakroken ei ukes tid.

Anonymkode: ef8bc...6f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det jeg stusset på var at jeg fikl brainzaps 1 dag som var som når man trapper ned på ssri.

Mannen har aldri brukt det, men når jeg forklarte hvordan det føltes sa han at han og hadde det samme.

Så da testet jeg, og fikk altså positiv. 

Brainzaps gikk over ila 1-2 døgn for begge to. 

Vi tok begge Paracet et par dager, det hjalp endel. 

Interessant at du nevner "brainzaps". Jeg lurer på om det er samme følelsen som jeg får i hodet når jeg har feber (eller bare forhøyet kroppstemperatur). En utrolig rar følelse som jeg har slitt med å forklare, men brainzaps høres egentlig veldig beskrivende ut! :ler: Jeg får forøvrig samme følelsen når stoffskiftet er for høyt, men da er jo også kroppstemperaturen høyere enn normalt.

Anonymkode: ef8bc...6f0

AnonymBruker
Skrevet

Litt vondt i hodet og halsen i cirka en uke.  Jeg er uvaksinert. 

Anonymkode: 25916...6da

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har det nå. Ble syk for 2-3 uker siden. Positiv test da. Første fem dagene var det feber, forkjølelse og slapphet. Ble litt bedre i et par dager, så ble jeg kjempedårlig og bare sov og hostet i en uke. Kun avbrutt av kvalme og oppkast. Tilsynelatende på bedringens vei nå, men utrolig sliten og slapp. Fortsatt hoste og dårlig I magen. 

Anonymkode: 03684...8b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har det nå. Ble syk for 2-3 uker siden. Positiv test da. Første fem dagene var det feber, forkjølelse og slapphet. Ble litt bedre i et par dager, så ble jeg kjempedårlig og bare sov og hostet i en uke. Kun avbrutt av kvalme og oppkast. Tilsynelatende på bedringens vei nå, men utrolig sliten og slapp. Fortsatt hoste og dårlig I magen. 

Vaksinert tre ganger 

AnonymBruker
Skrevet

2 ganger jeg ikke ble syk bare rant i nesa. Siste gang var ett helvette. Smerter i hele kroppen , dårlig pust,  høøøy feber osv. Trodde jeg skulle dø vær gang jeg sovna. Var redd og aleine. Gå så mye opp at jeg sluttet og være redd får om jeg døde eller sovnet etterhvert 

Anonymkode: 2dcc5...f78

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det en gang i fjor. Foreldrene mine og mannen min også. Kroppen min og hodet mitt verket litt og jeg var litt slapp og mistet matlysten. Var ganske fin igjen etter er pr dager. Mannen min ble litt mer syk, men det har han alltid blitt. Foreldrene mine som ikke er så unge lenger følte det samme som meg. Slapp og kropp som verket litt, ellers i fin form. Ingen av oss er vaksinerte.

En vaksinerte onkel døde av det.

Anonymkode: 48b71...4b4

Skrevet (endret)

Hadde såvidt sykdomsfølelse og var subfeberil i to dager. Kjente såvidt noe i halsen. Trente på dag fire og det gikk bra. 

Det ble oppdaget fordi jeg lå på sykehus hvor de tar temperatur hele tiden. Selv trodde jeg sykdomsfølelse kom av at jeg var nyoperert. 

Endret av Purple_Pixiedust
AnonymBruker
Skrevet

Var syk i 3 uker 🙈 først 1 uke med feber, så 2 uker til med "bare"' nedsatt allmenntilstand. Var plaget med slapphet, hodepine og kraftig svimmelhet. Slet også med hukommelsen og slapphet i ca 6-8 uker før jeg var helt meg selv igjen. Overraskende at jeg ble såpass  preget av det siden jeg er relativt ung. 

Anonymkode: f3ebc...2d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...