Gå til innhold

Side by side-kjøleskap som lekker - reklamasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det lekker vann fra fryserdelen av vårt side by side-kjøleskap. Det danner seg store mengder is i bunnen av fryseren, og når denne når døra, tiner det og renner ut. Dette er ikke så lett å se med mindre man ser etter, så parketten kan fort bli ødelagt. Vi har hatt det i 2,5 år (kjøpt nytt). Fremdeles dekket av forbrukerkjøpsloven, men ikke produsentens garanti (typisk 🙄). Det har fungert uten problemer i to år, dette problemet dukket opp nylig. Nå ble det aviset i går etter en lekkasje (da var det en uke siden sist), og nå er det allerede mye is i bunnen av fryseren! Dette er jo uholdbart, man skal ikke være nødt til å tine ut av fryseren flere ganger i uka! 
Jeg har kontaktet selger, som har sendt oss til servicefirma. Problemet er at hvis dette finner brukerfeil, slitasje, feil montering eller «ingen feil», så må VI betale for det! 🤯 Det er jo veldig lett for reparatør å si «jeg fant ingen feil», og så forlater de åstedet mens vi må betale. 🤯 

Jeg har feilsøkt på nett uten å finne ut av det: 

- Ikke overfylt 

- Ikke satt varme ting inni 

- Pakningslista virker ok, og det er vakuum når vi skal åpne døra 

Så spørsmålet er todelt: Er det noen som har vært borte i samme problem? Hva var årsak/hva gjorde dere?

Og nummer to: Noen som har erfaring med reparatør på hvitevarer etter at garantien har gått ut? 

Anonymkode: 9c2c1...d59

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Men det er vel i kjøleskapsdelen at det er dreneringshull?

Anonymkode: 9c2c1...d59

Det har du nokk rett i, tankene mine gikk automatisk til kjøleskap. Kan være termostat.

Eneste erfaring med reparatør er firmaet som ikea bruker hvor jeg bor (Elesco) og har bare godt å si.

Du må nesten bare kontakte butikken du kjøpte varen til og høre hvilken løsning de foreslår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...