AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Hei, lurer på om noen vet noe om dette. Samboeren min er aleneforsørger for ett barn, tjener 580 000 og er på sitt tredje år med gjeldsordning. Han fikk i dag beskjed på møte med Nav om at han kan søke startlån hos Husbanken (hovedsakelig fordi han har barn). Kan jeg være med på dette lånet? Jeg regnes ikke direkte som varig vanskeligstilt (Aap + student men har EK, mens han gjør det. Vi vil bo sammen, men klarte ikke å forstå om de mener at han kan søke startlån, eller at vi kan søke sammen. Noen med erfaring? Anonymkode: d2da6...4ab
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 De mener nok bare ham Anonymkode: d4d36...af4 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 Det er nok bare han, de regner med at du må søke om lån selv. Anonymkode: d7ed1...359
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 Men da skjønner jeg ikke poenget, han kan få låne ca halvparten av det en leilighet i kommunen koster.. Sammen kunne vi hatt råd til en liten med to soverom til barna hans feks. Anonymkode: d2da6...4ab
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da skjønner jeg ikke poenget, han kan få låne ca halvparten av det en leilighet i kommunen koster.. Sammen kunne vi hatt råd til en liten med to soverom til barna hans feks. Anonymkode: d2da6...4ab Han er vanskeligstilt mens du er ikke nødvendigvis det siden du skal ut i jobb og ikke har gjeldsproblemer. Anonymkode: 6c66d...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 Du kvalifiserer ikke for startlån så han vil ikke kunne få innvilget med din inntekt uansett. Da må dere heller vente til han er ferdig med gjeldsordning og du har fast inntekt (og da er dere mest sannsynlig ikke vanskeligstilt lengre og må søke i vanlig bank). Anonymkode: 2a42e...cba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå