AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Del Skrevet 27. mars 2023 Voksen dame med en bachelorgrad innen administrasjon, har enderlig funnet hva hun ønsker å bli Helt ærlig, jeg ønsker av hele hjerte å ta en bachelorgrad i pedagogikk. På min bachelorgrad i administrasjon kom jeg inn takket være realkompetanse. Deretter tok jeg ett år med høyere utdanning og det gav meg retten til å få generell studie komp. Det vil i utgangspunktet si - at når jeg søker studier, blir jeg vurdert ikke etter karakter men skjønnsmessig. Karaktersnittet på høyskolen her er 4.5. Er det generelt vanskelig å komme inn på bachelor i pedagogikk? Noen som har erfaring med å komme inn basert på realkomp. og hvor i landet kom du evt inn Anonymkode: 7e7d9...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Del Skrevet 27. mars 2023 Du klarer LETT å få 4.5 i snitt hvis du tar opp noen fag etter 23/5 regelen. Har du sans for historie/samfunnsfag eller naturfag feks? En 5er eller 4 i de fagene vil hjelpe deg mye. Anonymkode: 8cc8b...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Del Skrevet 27. mars 2023 Det er ikke noe vits for deg å ta en bachelor i pedagogikk, bare for å ta det. Bygg heller på din grad med et årsstudium i pedagogikk og ta en mastergrad etterpå. Og ja, jeg har bachelor i pedagogikk selv. Gikk på NTNU. Man må nesten vite på forhånd eller underveis hva man ønsker å bruke graden til, for den er såpass generell at det kan være vanskelig å «selge» seg inn til en eventuell arbeidsgiver. Jeg gikk videre til master. Det er flere muligheter med en bachelorgrad og en mastergrad, enn to bachelorgrader. Uansett så ligger poenggrensene ute på Samordna Opptak, og der kan du se generelt hvor lett eller vanskelig det er å komme inn på de enkelte stedene. Anonymkode: 26591...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Del Skrevet 27. mars 2023 Hva tenker du å bruke denne bacheloren i pedagogikk til..? Mvh lektor Anonymkode: c8caf...fd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #5 Del Skrevet 27. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva tenker du å bruke denne bacheloren i pedagogikk til..? Mvh lektor Anonymkode: c8caf...fd2 Jobber ikke de fleste med bachelor i pedagogikk jobbet i NAV? Anonymkode: 457cf...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Del Skrevet 27. mars 2023 Hvor vil du jobbe? Kanskje bedre å snevre seg inn pp grunnskolelærer, eller barnehagelærer. Anonymkode: c78ec...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #7 Del Skrevet 27. mars 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor vil du jobbe? Kanskje bedre å snevre seg inn pp grunnskolelærer, eller barnehagelærer. Anonymkode: c78ec...e2e Grunnskolelærer er 5 årig utdanning... Anonymkode: 457cf...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #8 Del Skrevet 27. mars 2023 Hva med vernepleier? Anonymkode: fa896...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #9 Del Skrevet 27. mars 2023 Pedagogikk er veldig kjekt! Jeg jobber som rådgiver i staten (innen utdanning). Man kan også jobbe med org.utvikling, HR, attføring, veiledning-/NAV, miljøterapeut osv. Mitt poeng; det er mye du kan bruke graden til, men du må peile deg inn på dine interessefelt. Anbefaler forøvrig å ta årsstudie, og heller søke deg inn på master i ped (iom at du har bachelor). Anonymkode: fa3f7...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #10 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Pedagogikk er veldig kjekt! Jeg jobber som rådgiver i staten (innen utdanning). Man kan også jobbe med org.utvikling, HR, attføring, veiledning-/NAV, miljøterapeut osv. Mitt poeng; det er mye du kan bruke graden til, men du må peile deg inn på dine interessefelt. Anbefaler forøvrig å ta årsstudie, og heller søke deg inn på master i ped (iom at du har bachelor). Anonymkode: fa3f7...b14 Har du master eller bachelor i pedagogikk? Anonymkode: 8cc8b...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du master eller bachelor i pedagogikk? Anonymkode: 8cc8b...3ed Bachelor Anonymkode: fa3f7...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #12 Del Skrevet 28. mars 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke noe vits for deg å ta en bachelor i pedagogikk, bare for å ta det. Bygg heller på din grad med et årsstudium i pedagogikk og ta en mastergrad etterpå. Og ja, jeg har bachelor i pedagogikk selv. Gikk på NTNU. Man må nesten vite på forhånd eller underveis hva man ønsker å bruke graden til, for den er såpass generell at det kan være vanskelig å «selge» seg inn til en eventuell arbeidsgiver. Jeg gikk videre til master. Det er flere muligheter med en bachelorgrad og en mastergrad, enn to bachelorgrader. Uansett så ligger poenggrensene ute på Samordna Opptak, og der kan du se generelt hvor lett eller vanskelig det er å komme inn på de enkelte stedene. Anonymkode: 26591...488 Tusen takk for godt svar Hvem har sagt at jeg ikke vet hva jeg vil med den graden? Hvem har sagt at master ikke er veien videre? OK - kanskje jeg var litt kort. Jeg jobber som miljøterapaut i en fast stilling. Jobber med ungdom. Nei til vernepleier, nei til sykepleier, nei til alt annet. Tro meg - jeg har undersøkt saken godt. Jeg ønsker å ta pedagogikk fordi det får jeg brukt i jobben som jeg har nå. Videre ønsker jeg å studere til master. Synes at oppdragelse, kultur, samfunnsfag og læring er spennende. Også sosiologi. Generelt er det givende å studere- Men her kommer oppfølgingsspørsmål: Dersom jeg ikke kommer inn her jeg bor og søker ett annet sted hvor jeg må pendle, hvor mye obligatorisk oppmøte er det? Hvor mange forelesninger i uken ca.? Hvordan er studie hverdagen... Bachelorgraden jeg tok i administrasjon og ledelse, tok jeg mens jeg bodde i utlandet Og pendlet til Norge på forelesninger Anonymkode: 7e7d9...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå