AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Samboeren min og jeg kjøpte hus i fjor og bodd her i ca 8 mnd. Jeg trives og jeg spurte han i går, men han sa han ikke hadde fått noen hjemmefølelse. Han visste ikke hvorfor. Vi har bilder av familien vår, tingene våre og innredet slik vi vil. Syntes nesten det var litt sårt å høre. Han bodde i leilighet før dette og der trivdes han. Hvorfor får man ikke hjemmefølelse tro? Jeg er jo her, der burde vært nok....*tuller* Anonymkode: c8806...72a
BobbySocks Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Får han lov å ha sine ting eller er det du som har innredet? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 BobbySocks skrev (1 minutt siden): Får han lov å ha sine ting eller er det du som har innredet? Innreder sammen og bruker begges ting Anonymkode: c8806...72a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 Vel, det er derfor det er så viktig å kjenne etter om det er et sted man føler seg som hjemme - allerede på visning. Jeg kan forstå at det er vanskelig å kjenne etter på slike ting, hvis man kanskje ikke er i så kontakt med seg selv. Høres ut som at det er dette som er problemet til samboeren din. Anonymkode: 50d2a...f87
Trolltunge Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 Slikt kan ta tid. Jeg fikk ikke hjemmefølelse i siste hus før etter rundt 4 år. Sikkert en kombinasjon av at jeg flyttet fra bolig jeg var veldig glad i og at de første to årene var det full renovering av hus og hage, og ikke ro. Min mann, som var mest negativ til nytt hus i utgangspunktet, følte seg hjemme lenge før meg. I fjor først begynte dette å føles som mitt hjem, ikke som et prosjekt eller bare et oppholdssted. Så lang tid har jeg aldri brukt på å føle meg hjemme noen steder tidligere, men jeg har ofte hatt behov for rundt året tidligere også. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #6 Skrevet 28. mars 2023 Det tok 7 år før jeg fikk hjemmefølelse i huset vårt. Jeg hadde bare lyst til å flytte og dro på flere visninger. Nå kan jeg ikke tenke meg noe annet bedre enn huset vårt☺️ Anonymkode: 33b7a...e44 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #7 Skrevet 28. mars 2023 Det er ingen vits i å drive å spørre ut partner på den måten, ofte legger man ulike følelser i ting. Vet ikke om mannen ville beskrevet "hjemmefølelse" heller, han legger ikke så mye følelser i hvor vi bor, mens jeg føler for alle stedene vi har bodd, kan til og med føle tristhet når vi forlater et hotellrom. Da vi solgte vår første bil derimot, da hadde han følelser, mens jeg bare var klar for å bli kvitt den 😂 Anonymkode: 19321...e63 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #8 Skrevet 28. mars 2023 Da jeg flyttet til stedet jeg og ektemannen bestemte oss for å bo, tok det to år i den nye boligen før jeg begynte å føle meg skikkelig hjemme der. Etter det ble det skikkelig hjemme. Ting kan ta tid i blant. Anonymkode: 62430...f2e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #9 Skrevet 28. mars 2023 Det er jo gjerne sånn at det første året, og noen ganger lenger, går med til å fikse på ting, kjøpe møbler som passer bedre, flytter litt rundt på møbler osv. Man får liksom ikke roen til å føle seg hjemme, for det er hele tiden ting som skjer i hjemmet som ender det. Kan det være tilfellet her? Jeg har bodd i min bolig i snart 5 år, og følte vel egentlig ikke at jeg landet før etter et par år. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg for om jeg blir boende, for jeg er ikke helt der at dette er "hjemme". Men det blir bedre og bedre. Og så handler ikke alltid hjemmefølelse om hvem man bor sammen med (fordi om du skriver at det er litt tull). Der jeg bodde sist, hvor jeg bodde med de jeg er glad i, følte jeg meg aldri hjemme. Var egentlig klar til å flytte fra dag 1. Det tok riktignok 6 år, men jeg fikk aldri lyst til å gjøre de helt store investeringene eller kjøpe noe særlig nytt. For jeg visste at det ikke var rette stedet for meg. Du får gi han litt tid. Kanskje han trenger et eget "hobbyrom", et sted som bare er hans? Anonymkode: 3c53a...d40
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #10 Skrevet 28. mars 2023 Jeg brukte nesten 16 år på å få hjemmefølelse både i huset vi bor i og stedet... Nå er det sånn at jeg ikke vil flytte. Anonymkode: ba809...8c4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #11 Skrevet 28. mars 2023 For min del er «hjemmefølelse» noe jeg oppdager på visning. Det kan være flotte steder på papiret, men det føles ikke som hjemme. De to stedene jeg har endt opp med å kjøpe har føltes som hjemme allerede på visning, selv om det har vært mye arbeid for å få det til å bli det hjemmet vi ønsker. Anonymkode: e1243...6a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå