Gå til innhold

Tidlige graviditetssymptomer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er inne i en prøvingsfase, har ikke vært gravid tidligere. Det er vanlig for meg å få murring i magen de siste 3-5 dagene før mens. Er det slik at når jeg kjenner disse murringene, så er det et tegn på at jeg ikke er gravid? Eller kan man ha slike murringer og andre vanlige symptomer på at mens nærmer seg, men at mens aldri kommer, og man er gravid likevel? 

Anonymkode: 15dd2...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt murringer som rett før mensen til og fra de siste to ukene.  5+4 uker på vei 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at egentlig alle pms-symptomer også kan vøre tegn på graviditet… man må liksim bare vente og se selv om det er DRITKJEDELIG. jeg er der nå selv, i den ventefasen…😅

Anonymkode: 68333...9eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler at egentlig alle pms-symptomer også kan vøre tegn på graviditet… man må liksim bare vente og se selv om det er DRITKJEDELIG. jeg er der nå selv, i den ventefasen…😅

Anonymkode: 68333...9eb

Ja, dette er utfordringen, det er samme symptomer hehe.

Anonymkode: d7ee3...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, greit å vite at andre også har det sånn i denne fasen 😅 Takk for svar, da vet jeg i alle fall at alt håp ikke er ute selv om jeg kjenner på de symptomene!

Anonymkode: 15dd2...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 15.50):

Eller kan man ha slike murringer og andre vanlige symptomer på at mens nærmer seg, men at mens aldri kommer, og man er gravid likevel? 

Det kan man absolutt. Spesielt første gang jeg var gravid, hadde jeg "mensen kommer straks"- symptomer en god stund. Egentlig litt sterkere enn vanlig, for jeg hadde ikke spesielt tydelige menssymptomer. Men selv om vi ikke brukte prevensjon, var jeg helt sikker på at mensen skulle komme som vanlig. 

Etter to uker gikk murringene over. I stedet ble jeg litt sår på brystene - husker jeg tenkte etter trening at nå jeg kjøpe en ordentlig sports-BH. 

Det var mer omstendelig å teste den gangen, omtrent som våre dagers koronatest. Man måtte blande, røre og vente. Derfor gjorde man det ikke før man var overbevisende over tiden. 

Anonymkode: 9711f...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gravid noen ganger, men dessverre har jeg ikke kjent noe annet i tidlig graviditet enn i dagene før mensen. Eneste er at et par av gangene har jeg kjent noen få harde, vonde stikk nederst i magen rundt 8-9 dpo - var gravid begge de to gangene.

Anonymkode: 15890...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto jeg var det en uke før mens skulle komme. Hadde så sykt ømme bryster. 

Anonymkode: 9bb74...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid ved hjelp av ivf, og dagen etter innsett fikk jeg skikkelige mensmurringer. De varte hele dagen og kom og gikk i hele svangerskapet. Jeg har aldri hatt menssmurringer så tidlig i syklusen før, så for min del var det et symptom. Det skjedde begge gangene jeg ble gravid (mistet i MA en gang, levende født barn andre gang)

Anonymkode: 3d9cf...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...