Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi sliter med å få baby 3 mnd til å sove for seg selv på dagtid. Om vi legger hun før hun har sovnet ligger hun helt til hun blir utålmodig og skriker til vi tar hun opp, da har vi både prøvd å sitte med henne og stryke ho i panna, og la ho prøve å sovne selv uten oss. Hun sovner fint i armene våre eller i bæresele, men våkner med en gang vi prøver å legge hun ned. Hun kan også sove i vogn og bil, men våkner når bevegelsen slutter. Veldig upraktisk for oss. Hun sover i Bedside crib på natta etter å ha ammet i søvn, men det fungerer ikke på dagtid.

noen som har vært borti det samme? Tips? Gjelder både mor og far…

Anonymkode: f54db...380

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig, om du blar litt finner du utallige tråder om det samme og konsensusen er at det er normalt, ingenting du kan gjøre annet enn å akseptere det. Det blir bedre :)

Anonymkode: c9358...87f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Baby snart 6 mnd her, hun har ku sovet i armene mine eller bæresele (eller vogn i bevegelse) frem til nå sist uke. Nå godtar hun bli overført til krybben på dagtid, men må ammes i søvn først, og våkner etter 30 minutter (i stedet for 1-2 t som hun feks kan sove på meg). 

Eneste som hjalp her var å gi det litt tid. Har prøvd samme tips hele veien selv, men først nå det funker. Jeg legger henne på et mørkt rom, med White noise, og i soveposen sin. Når jeg legger henne ned legger jeg henne ned med underdelen først, og så senker jeg sakte overkropp og hodet. Lar hånda ligge litt på brystet hennes før jeg går. 

Anonymkode: 83c5c...e23

Skrevet

Helt normalt. Babyer tar sjeldent hensyn til hva som er praktisk for oss foreldre 🫣🫣Går an å forsøke vognvugger, typ sleepytroll. Fungerer ikke her da baby krever kraftigere bevegelse. 

Skrevet

Hadde samme problemet, varte til han ble 7mnd. Nå er han snart 9 mnd og sover dagduppene i bedside crib/i sengen på eget rom, men sover fortsatt i bedside crib ved siden av vår seng på natta ettersom han trenger myyye støtte for å sovne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi sliter med å få baby 3 mnd til å sove for seg selv på dagtid. Om vi legger hun før hun har sovnet ligger hun helt til hun blir utålmodig og skriker til vi tar hun opp, da har vi både prøvd å sitte med henne og stryke ho i panna, og la ho prøve å sovne selv uten oss. Hun sovner fint i armene våre eller i bæresele, men våkner med en gang vi prøver å legge hun ned. Hun kan også sove i vogn og bil, men våkner når bevegelsen slutter. Veldig upraktisk for oss. Hun sover i Bedside crib på natta etter å ha ammet i søvn, men det fungerer ikke på dagtid.

noen som har vært borti det samme? Tips? Gjelder både mor og far…

Anonymkode: f54db...380

Det er en baby, husk at dere er hennes trygghet. Bruk bæresele og ha henne med dere så mye som hun ønsker 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aksepter det og nyt det! Min er 6 mnd nå og ligger ikke like godt på meg lenger så nå er det et underlig styr med vogn eller vogge når han skal sove, og det blir gjerne bare korte powernaps på 15-30 min!

Det var så behagelig da han sov 1-2 timer på puppen mens jeg så på tv 🙈

Anonymkode: 043f0...981

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...