Gå til innhold

Spenningshodepine.. hva hjelper?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 9.35):

Smertelindrene medisiner. 

Anonymkode: 91dfe...474

Det hjelper ikke mot spenningshodepine. 

Kiropraktor i starten, pusteøvelser, trening, tur i skogen, isbad, unngå stress

Anonymkode: d9c24...7e9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For ekskona hjalp det å bo andre steder enn i huset vårt. Foreksempel på hytta eller ferie. Nå har hun flyttet og hodepinen er borte.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (På 30.3.2023 den 1.07):

For ekskona hjalp det å bo andre steder enn i huset vårt. Foreksempel på hytta eller ferie. Nå har hun flyttet og hodepinen er borte.

Så du var problemet? Jaja, kanskje mannen min også bidrar 😂

Anonymkode: b6916...299

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 22.38):

Jeg har slitt en del med spenningshodepine de siste 10-15 årene. Har prøvd alt. Har det ikke så ofte lengre. I lange perioder hadde jeg det hver dag.

Det som hjelper meg er å være i generell fysisk aktivitet ofte. Trenger ikke trene lenge eller spesielt hard, men helst annenhver dag. Enkel kondisjonstrening, funksjonell styrketrening og yoga med avspenning. 

Jeg har også blitt «dårligere» på jobben. Dvs tar en del pauser og prøver å ikke stresse. 

Anonymkode: 78e18...6c4

Du har prøvd "alt", men har du prøvd D-vitamin?

Anonymkode: 68edd...42b

AnonymBruker
Skrevet

Botox. Tar injeksjoner hver 4 mnd. Betaler det selv, men har fått et nytt liv

Anonymkode: 7d296...fb1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 9.35):

Smertelindrene medisiner. 

Anonymkode: 91dfe...474

Det er ikke noe en bør venne seg til å ty til når det er noe sliter med jevnlig. En bør heller prøve å finne ut hva som forårsaker hodepinen, f.eks. at en spenner kjeven, krummer nakken/hever skuldrene hvis en sover i fosterstilling, har for høy pute, ligger og grubler osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Mentalt: stressmestring, evt stressredusering, hjernehvile (hjernen trenger minst 30 min med stillhet hver dag), meditasjon.

Fysisk: spikermatte, nakkemassasje-apparat, yoga og kjølende mentolsalve til panne og nakke.

Dette er det som hjelper meg, ta til deg det du vil :)

Anonymkode: 9eeb5...90e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så du var problemet? Jaja, kanskje mannen min også bidrar 😂

Hodepinen var borte uavhengig om jeg var med på tur eller ikke, samtidig er ikke jeg samboer nå så det kan jo være noe der.

AnonymBruker
Skrevet

Trening, altså sirkulasjon! Bare noen min med f eks høye kneløft hjelper på flekken for meg.

Anonymkode: c6854...717

AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (4 timer siden):

Hodepinen var borte uavhengig om jeg var med på tur eller ikke, samtidig er ikke jeg samboer nå så det kan jo være noe der.

Det var bare en spøk, siden man kunne tolke det den veien 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Dr. Mandel på youtube har mange fine enkle øvelser

Varme bad, massasje, massasjepistol, trening, sex osv hjelper også.

Anonymkode: 2ef60...a6e

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov 

Perelandra, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var bare en spøk, siden man kunne tolke det den veien 🤗

Jo, men det kan godt hende huset og meg tilsammen ble for mye. Det ble jo ikke prøvd hus uten meg.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være at du bør bytte ut madrass/hodepute. Ligger du ikke riktig over tid, så er det påkjenning for kroppen. Utover det, så har jeg god erfaring med soneterapi. 

Anonymkode: 4b41c...aa3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en stift som heter Linnex, du kan kjøpe den på apoteket. Avgir varme, så super på muskelknuter som fører til spenningshodepine. 

Anonymkode: 7ceb3...898

AnonymBruker
Skrevet

Jeg smører nakken med Biofreeze, icegel, ibux gel eller lignende. Og bruker ofte varmekrage på nakke og skuldre. Den varmeste og beste er den fra apoteket som man koker opp mellom hver bruk, og aktiverer med et trykk på knapp. De med ris eller noe inni blir ikke varme nok for meg. Har også biteskinne fra tannlege om natta.

Anonymkode: e5e9a...684

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...